betrapt met vuurwerk

  • 12 December 2017
  • 9 reacties
  • 1096 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
als eerste bedankt voor het openen
ik ben zojuist door school gepakt met vuurwerk ( categorie 2 ) hun hebben de wijkagent gebeld maar nou vroeg ik me af welke maatregelen er genomen kunnen worden zowel door school als de wijkagent ik ben trouwens 14 jaar

9 reacties

Hi Dejongen,

check ff deze site van de politie https://www.politie.nl/themas/vuurwerk.html

Je vindt er allerlei info over de categorie-indeling en over eventuele straffen.
Ik gok erop dat je een preek van de wijkagent krijgt als de overtreding niet heel ernstig was en anders misschien naar buro Halt (dat staat ook op die site), school zal je ook wel duidelijk maken dat het niet mag. Als je je dan netjes gedraagt zal het wel bij een waarschuwing op school blijven, denk ik.

Groetjes,
M&M's
Hoi,

De site van @M&M's is erg nuttig en betrouwbaar. Ik zou daar zeker een kijkje op nemen.
Verder denk ik dat als het de eerste keer is, het vooral een waarschuwing is met een leermoment. Vuurwerk is leuk, maar ook gevaarlijk. Het hangt er ook een beetje van af of het illegaal vuurwerk is of niet. De focus ligt denk ik vooral op hoe je het de volgende keer niet meer doet. Een leermoment dus.

Gr. Pin
Zou ik mogen weten waarom je Ć¼berhaupt nu al vuurwerk hebt en dat mee naar school had?
we staken al eerder vuurwerk af met vrienden en k nam dit keer wat mee ( rond de 60 rotjes , 5 wondertollen en 4 babypijltjes )
inmiddels is de wijkagent nog steeds niet geweest is eer een bepaalde periode dat zn agent ter plaatse moet zijn?
Als de wijkagent nog niet is geweest, heeft dit dus geen hoge prioriteit, dus zullen de consequenties wel meevallen denk ik.
Waarom neem je vuurwerk mee naar school...
Hoe zijn ze erachter gekomen. De conciƫrge mag niet zomaar in je tas gaan kijken, hij moet daarvoor eerst een politie agent(e) regelen en die mag het alleen doen. Vertel me het verhaal eens.
wij waren een straat van school af wondertolletjes aan het afsteken ( geen bommetjes of andere dingen) en een leraar kwam uit het niets nam ons mee naar de directeur en alles is toen ingenomen ik werd apart gezet en de rest mocht vrijuit gaan ik heb de hele dag apart gezeten maar inmiddels (2dagen later) heeft de wijkagent zich nog niet laten horen ( en niemand was aanwezig tijdens het telefoongesprek ) kan het zijn dat de school mij probeerde bang te maken?
@DEJONGEN Wondertollen (bloemtollen) zijn gewoon cat 1 vuurwerk en dat mag je het hele jaar afsteken, als je niet op school terrein was en alleen bloemtollen aan het afsteken was mag een leraar dat niet innemen. Als je het vuurwerk in je tas hebt zitten terwijl je op school bent en dat niet mag volgens de regels van je school is dat nog wel redelijk dat het wordt afgepakt, maar dan moet je het wel gewoon terug krijgen wanneer je de school weer verlaat denk ik dan. Ik denk niet echt dat er maatregelen zijn van de politie maar misschien dat je school moeilijk gaat doen omdat je het bij je had.

Reageer