Vraag

Ben ik strafbaar?

  • 17 February 2018
  • 4 reacties
  • 599 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
OK, dus het zit zo:
Ongeveer twee jaar geleden poste iemand op instagram een foto waarop een tepel showde (op een openbaar account).
Ze delete het maar ik had het gescreenshot. Ik kende een gast die een relatie met haar had en stuurde de foto naar hem. Ik delete hem van mijn telefoon, natuurlijk. Alleen, wie weet heeft die gast hem nog.
Ben ik strafbaar?
Dank jullie wel voor het lezen.

4 reacties

Ik weet niet of het strafbaar is, maar het is zonder twijfel fout. Als iemand zo'n foto verwijdert, vind ik dat je hetzelfde moet doen en hem al zeker niet doorsturen.

Ik denk dat het vrijwel onmogelijk naar jou terug kan leiden, dus strafbaar lijkt het me niet, maar fout is het dus wel.

Gr. Pin
@Pin dankjewel voor je reactie. Ik wist al dat het fout was maar wilde het gewoon opbiechten. Ik wist niet wat voor gevolgen mijn actie zou hebben omdat ik pas 11 was en dacht er echt niet over na. Denk je dat het een goed idee zou zijn om het er met die gast over te hebben en hem te vragen om de foto te deleten?
Ik weet niet of je dat wel moet doen. Er is een grote kans dat die jongen het is vergeten en als je hem er nu aan helpt herinneren, hij er misschien iets mee gaat doen. Dat is aan jou om dat in te schatten.
Je kunt het ook opbiechten aan dat meisje.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +17
In theorie is het wel strafbaar ja, alleen voor zoiets op zo'n kleine schaal zal je echt niet gestraft worden. Laat het lekker gaan, begin er ook niet over tegen die gast. Het is prima zo.

Reageer