Vraag

ali b gedoe?

  • 5 March 2022
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hey. Ik ben een jongen van 16 en ik heb advies nodig. Vinden jullie dat jongens (en vooral jongeren) net zo zijn als ali b en marco borsato?

 

ik wil namelijk een baantje als oppasser, maar mijn moeder verplicht me om dat niet te doen. 
 

ook spelen ik en mijn broertje vaak buiten met twee meisjes van 6 en 7. Maar dit mag ook niet meer van mijn ouders.

 

ik ben een hele aardige en zorgzame jongen en ik zou nooit iets illegaals doen. 
 

wat vinden jullie hiervan?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Ryan01 

Ik snap je probleem, ik had heel goed contact met mn achterburen, ook jonge meiden en het is niet dat het van mijn ouders niet mag, maar de manier van contact wordt anders. Je wordt snel volwassen en gaat experimenteren in de liefde. Het zal niet zijn vanwege een paar volwassenen met losse handjes dat je het niet mag doen, maar meer door het stereotype zorgzame meisjes zorgen voor kleine kinderen en jongens werken in een supermarkt.
Maak je er vooral niet te druk over en probeer je ouders met goede gesprekken over te halen om het wel toe te laten. 

Groetjes DaVinci

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

ik vind het heel erg waar sommige mannen toe in staat zijn, dat er tegenwoordig zoveel over naar buiten komt heeft me bewuster gemaakt van hoe de wereld tegenwoordig is. Ik als meisje word door mijn vader geïnstrueerd een mes mee te nemen als ik ‘s avonds alleen over straat moet. ik schrik daar best van want dan wil ik helemaal niet. 
echter vind ik het nergens op slaan dat ineens alle jongen slecht zijn, iedereen lijkt over een kam geschoren te worden terwijl meerendeel zich wel gewoon kan gedragen. Ik vind het naar dat je behandelt word alsof jij ooit zoiets zou doen. Wel denk ik dat het beter is jongens op te voeden ipv meisjes te waarschuwen. Opvoeden wil alleen niet zeggen dat jongens helemaal niet om moeten gaan met meisjes, jongens moeten gewoon weten wat ze wel en niet mogen. 
 

Reageer