Vraag

Alcohol in ijs, minderjarige

  • 8 August 2018
  • 6 reacties
  • 678 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo! Ik ben op dit moment in een ijssalon en ik wist niet dat likeur een ander woord was voor sterke drank, dus ik dronk de bodem van mijn ijs en ik proefde een hele sterke smaak. Blijkt dus dat het 20% alcohol is. MAAR IK BEN PAS 14 LOL

Nu ben ik bang om afterekenen. Ze hadden ze 18 geschat en niet eens om mijn ID gevraagt. Ik weet niet hoe dit gaat aflopen.

Gr, lisa

6 reacties

Nouja, je kunt het uitleggen , hoewel ze dat misschien niet zullen geloven.
Echter denk ik niet dat het een probleem zal zijn, anders hadden ze het niet geserveerd.
Hoi

Maak je geen zorgen. Je bent nu waarschijnlijk al uit het ijssalon, en ik vermoed dat je er geen problemen mee hebt gekregen.

Als ze jou dat ijs gegeven hebben zonder je ID te checken, ben jij niet in fout, zeker als je niet bewust alcohol hebt besteld.

Ik hoop dat het een lekker ijsje was :)

Groetjes
x
Badge +5
Welke smaak had je?
In principe is het niet strafbaar om te drinken als je jonger dan 18 bent. Het is alleen strafbaar het te verkopen aan een minderjarige. Het is hun fout, niet jouw fout.
Reputatie 2
Badge +3
Hoi Pin,

Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. Onder de 18 jaar is het strafbaar om alcohol te drinken of bij je te hebben op openbare plekken. Je kunt hiervoor en boete of taakstraf krijgen. Op de website van de Rijksoverheid vind je hier meer informatie over: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alcohol/vraag-en-antwoord/alcoholbezit-jongeren-in-het-openbaar

En AsianLisa, vaak heeft zulk ijs de smaak van drank met alcohol, maar zit er niet echt alcohol in. De kans is klein dat er in het ijs echt 20% alcohol zit, zoals in het drankje.

Groetjes,

Hester van de Kindertelefoon
Ah chips. Zoiets zei mijn zus een keer, maar klopt dus (helaas? :8;)) niet. De volgende keer dus niet blindelings wat van haar aannemen en zelf even googelen zoals jij @Hester 😉

Fijn dat je dat dan even hebt verbeterd! 🙂 Dan weten we dat ook weer.

Fijne avond,
Gr. Pin

Reageer