Vraag

Adolf Hitler

  • 29 September 2017
  • 16 reacties
  • 1482 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vraag want heel veel mensen noemen mij Adolf Hitler omwille van hoe ik ben. Ik heb er geen problemen mee dat ze dat zeggen want ik ben ook een soort klein dictatortje en maak ik joden grappen. Maar mijn vraag is of het strafbaar is of dat je een boete kan krijgen om willen van Hitler/Joden grappen en het Hitlerteken doen.

16 reacties

Hoi !
Ik denk dat het niet strafbaar zolang je niemand echt discrimineert of pest . Wel raad ik je aan hiermee te stoppen want het is echt niet fijn voor de mensen in kwestie !
Groetjes , Lot
Hi,

Het is niet strafbaar tot een extent dat je niet te ver gaat..
Ik vind het persoonlijk iets waar je niet echt grappen over moet maken want het was een verschrikkelijke tijd voor allemaal verschillende mensen. Als iemand aangeeft dat je moet stoppen omdat hij/zij dat niet leuk vind dan vind ik wel dat je daar rekening mee miet houden.

Xx Maii
Hoi!

Dat is een ingewikkelde zaak. De wet zegt dat, als je grappen maakt i.v.m. geloof op een humoristische manier, het ok is. Veel comediens of cartoonisten doet dit, maar daar is het heel duidelijk als grap bedoelt, hoewel het nog steeds kwetsend kan zijn voor die mensen. De lijn tussen humor en racisme is heel dun, dus je moet er wel mee oppassen.

Dat hitlerteken lijkt mij wel een probleem, aangezien je hiermee echt duidelijk uitkomt voor een bepaalde groep. Het is nog wel even iets anders dan een kettinkje dragen met een kruisteken of een keppeltje, snap je? Stel je maar een voor dat een klein kindje je bezig ziet, en zonder nadenken je gedrag overneemt, dan kun jij in de problemen komen.

Groetjes
x
Niemand kan jou echt stoppen met die grappen, maar houdt rekening met anderen.
En dat Hitler teken, bedoel je een swastika?
Swastika's zijn prima, maar maak er geen hakenkruis van en zorg dat ze niet gekanteld zijn.
MENSPERSOON hakenkruis en swastika is het zelefde ongeveer
MENSPERSOON hakenkruis en swastika is het zelefde ongeveer
Nouja, het hakenkruis is een swastika, maar niet alle swastika's zijn hakenkruizen.

Het zijn namelijk ook godsdienstige symbolen en tot na de tweede wereldoorlog was het zelfs het teken van enkele luchtmachten (?).
Er zijn vele varianten in verschillende culturen ontwikkeld, dus zeggen dat ze ongeveer hetzelfde zijn klopt niet helemaal.
Hakenkruizen ergens op tekenen is vgm strafbaar. Ook expres zo'n Hitlergroet doen met heil Hitler o.i.d. is vgm strafbaar. Tenzij je het overduidelijk als grap bedoeld, zoals een comedian zou kunnen doen. Ik denk dat omdat je een kind bent je sowieso eerst wordt aangesproken, omdat je 'onwetend' kan zijn. Maar ik zou het gewoon voor de zekerheid niet doen.

Gr. Pin
Bedankt voor de reacties. Ik zal het proberen zo min mogelijk te doen bij zeer gelovige mensen en kleine kinderen gr
Ok. Het lijkt je te interesseren, dus lees et veel over, zo weet je hoe veel mensen geleden hebben.
Inderdaad, de meeste denken alleen maar aan bijv : "de joden" maar ook mensen die op t zelfde geslacht vielen en mensen die kregen er van langs en gekleurde mensen en mensen die zich "verzette" ( die zaten in het vertzet )

Heel tragisch maar ook heel interessant allemaal.
Sorry dat ik er nu zo tussenval met de slechte kant van Adolf Hitler. Maar Adolf had een goed hard voor dieren en is dus de eerste mens op Aarde die dierenmishandeling strafbaar maakte dus. En ik kreeg minpunten op mijn spreekbeurt op de basisschool omdat ik te veel informatie had ?.
@sam , dat is wel waar , maar ik denk dat je je idolen beter kan zoeken in een dierenrechtenorganisatie of zoiets waar geen duizenden mensen willekeurig vermoord werden.
Als iemand hele erge dingen doet en daarna betere dingen verdwijnt het feit niet dat hij hele erge dingen heeft gedaan.
Dat klopt MAII

Reageer