Aangerand, betast of niet?

  • 4 November 2017
  • 3 reacties
  • 1403 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben dit jaar 18 geworden dus ik mocht op stap bij grotere en leukere clubs. Er is een club vlakbij mijn woonplaats waar ik regelmatig kom. Nu is er een aantal maanden terug iets gebeurd waar ik me wat raar bij voel. Ik was op stap met toen nog een vriendin van mij waar ik vaker mee op stap ging. We hadden wel vaker dat als we samen op stap gingen dat er toen jongens naar ons toe kwamen en wel eens probeerde aan te raken. Dat gebeurt bij veel meisjes op stap dus dat negeer je wel. Maar deze keer ging het me te ver. De club waar we waren was enorm druk. We waagde de poging om op de dansvloer te staan en dat lukte nog maar net. We stonden in het midden en achter die vriendin van mij begon een jongen achter haar te dansen. Ik wist wie hij was maar kennen is een groot woord. Zij vond dit niet erg. Aandacht van een jongen is niet altijd verkeerd. vervolgens kwam de vriend van hem achter mij staan en begon dicht tegen op mij te dansen. Dit zag ik eerst niet als ernst in omdat het dus erg druk was. Vervolgens drukte hij zijn zaakje heel erg tegen mij aan en ik kreeg toen het gevoel dat hij het met opzet deed. Ik vertelde tegen de vriendin van mij dat ik me ongemakkelijk voelde maar zij stelde me gerust dat het niet erg was. Kort daarna sloten ze ons als het waren wat in waardoor ik me nauwelijks kon bewegen omdat mij armen klem zaten naast me lichaam. De jongen achter mij ging vervolgens met zijn handen langs en over mijn borsten en voor ik wat kon doen zaten zijn handen bij mijn kruis en bleef die hand daar voor een aantal seconden. Ik wou het absoluut niet en riep ook dat ie moest op donderen. Het enige na deel was dat ik niet weg kwam omdat ze ons klem zetten. Mij vriendin had niks door omdat ze druk bezig was met die andere. Vervolgens kwam ik wat los en gaf hem een beuk in zijn zij. Hij deed nog een keer zn hand langs mijn lichaam richting mijn borst en toen kon ik weg lopen. Ik sleurde die vriendin mee en vertelde het gelijk. Zij vertrouwde het ook niet maar liet het wat gaan. Ik ben nu aantal maanden verder maar als ik die persoon zie op stap voel ik me wel steeds wat angstig.

Was dig aanranding betasting of helemaal niets?

3 reacties

Niets is de optie die je kunt uitsluiten.
Volgens mij geldt dat als betasting.
Hoi!

Hier is een definitie van betasting: aanraking, handtastelijkheid
Hier is een definitie van aanranding: misbruik waarbij het slachtoffer gedwongen wordt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen
We kunnen dus wel stellen dat het hier om betasting en aanranding gaat. Nu ligt de keuze bij jou: hou je dit tussen jou en die vriendin, of vertel je dit aan je ouders en/of de organisatie waar jij en die jongen bijzitten. Ik zou persoonlijk voor dat tweede gaan, omdat ik vind dat die jongen duidelijk moet gemaakt worden dat hij dat niet mag doen, en om verdere aanranding of betasting te voorkomen. Het kan in jouw verwerkingsproces van deze zaak handig zijn er met iemand over te praten.

Het is belangrijk dat je beseft dat jij niets verkeerds hebt gedaan, en dat die jongen een misdrijf heeft begaan. Of die zaal nu vol was of niet, die jongen had nooit zo aan jou mogen zitten.

Groetjes
x
Beste KP18,
Ik heb zoiets ook meegemaakt en misschien vindt je het wel fijn dat ik hier mijn ervaring met je deel, anderhalf jaar geleden ben ik dus ook aangerand en ik heb er voor gekozen om meteen een persoon in vertrouwen te nemen. Zij heeft toen contact gezocht met de ouders van mijn aanrander en zijn ouders hebben het dus verder met hem afgehandeld. Verder heb ik er veel overgepraat met mensen uit mijn directe omgeving om dit te verwerken. Nu heb ik nooit meer last van hem gehad en denk er nauwelijks nog aan. Hopelijk heb je hier iets aan!

Veel succes en groetjes Anne

Reageer