Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

aangeklaagd wegens mishandeling

• 6 februari 2013
  • 15 reacties
  • 1042 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik laast een andere klasgenoot in elkaar geslagen, dit had ik al met de kindertelefoon om 14 uur besproken.
http://forum.kindertelefoon.nl/geweld-35/gevochten-iemand-op-school-6889/

Ik ben nu aangeklaagt wegens mishandeling, de jongen blijkt een lichte hersenschudding te hebben en ik moet volgende week voorkomen bij de rechter. Heeft iemand nog tips voor me of weet iemand nog belangrijke dingen die ik nog moet weten?

15 reacties

Lekker Lullig...
Weet niet wat je moet doen Schatt...
Sooorrry Xx
Belangrijkste tip is; wees eerlijk,geef toe.
Wees duidelijk tegenover de rechter en gedraag je gewoon normaal.
Ergste wat je kan krijgen is lange taakstraf.
Ik weet dat omdat m'n nicht ook keer iemand in elkaar hebt geslagen en taakstraf kreeg.
Veel succes!
xx
Vertel de waarheid en niks anders dan de waarheid en misschien kom je er met een taakstraf licht van af.

xxx samjamleemich 
Hoi Kevin13,

Helaas kan je niet echt wat doen, je moest het toch echt voor je bedenken. Ik weet dat het vervelend is maar je moet met een advocaat praten en eerlijk zijn.
Mogelijk dat het volgende gebeurd met jou mocht de aanklagende winnen:

- Mogelijke jeugdgevangenis van 2 weken
- Taakstraf
- Registratie, strafblad.

Nogmaals, denk goed na voordat je wat doet. Maar ik denk als je oprecht spijt hebt de aanklagende/rechter misschien al wat gaat minderen, de waarheid is het beste middel.

Groet,
LoveAssistence
Life your life, but I'll help you
Als jij hem sloeg omdat hij jou sloeg, kan dat worden gezien als verdediging...
nouw warom?
de waarheid zwggen maakt alles sowpeler.wees er open en eerlijk over.
Ben je al bij die jonge langs geweest? Zo niet doe dat an. ga met een cadeau of bosje bloemen. Zo kun je je excuses aanbieden en als hij dat aan de rechter verteld kan dat misschien je straf verlichten. 
waarom heb je hem dan in elkaar geslagen. ik bedoel dat doe je toch niet zonder reden??
gwn eerlijk zijn tegen de rechter want als ze erachter komen dat je hebt gelogen (heb ik van mn oma ) kan de straf hoger ofso worden
xxxxxx succes;)
Neehoor, je mag bij een rechter zo veel liegen als je wilt, in Nederland hoef je namelijk niet mee te werken aan je eigen veroordeling. De rechter zal wel naar je gegevens vragen op het begin en daar mag je niet over liegen. 

Het is in het algemeen wel zo dat als je netjes meewerkt de rechter een stuk vriendelijker voor je zal zijn en dan is er wel de kans dat hij een minder zware straf geeft.
Helemaal mee eens. Je hoeft de waarheid niet te vertellen, maar het beste is wel omdat te doen, omdat de rechter dan een strafverlichting kan geven. Je moet aan het begin bij ee normale rechtzaak wel de belofte of eed afleggen, maar je kunt nog steeds liegen. Weet wel dat als blijkt uit een onderzoek dat je hebt gelogen, de straf zwaarder kan zijn.

Tja, vechten is niet het antwoord. Weet wel dat dit je verdiende loon is(, tenzij je het uit zelfverdediging deed).

Ik wens je toch veel succes,

R1
Hoi Reviver, de eed of belofte hoef je alleen af te leggen als je een getuige bent in een rechtzaak. En dan mag je, zoals je al zei, niet liegen. Doe je dat wel dan kun je een straf van maximaal 7 jaar gevangenisstraf krijgen.

Als verdachte hoef je die eed of belofte niet af te leggen en mag je dus liegen wat je wilt zonder dat je daar straf voor krijgt. Je mag zelfs helemaal niets zeggen (zwijgrecht). 🙂
Ah ja klopt, de getuige moet een eed of belofte afleggen. Het slachtoffer hoeft alleen wat gegevens te geven.
Denken mensen echt dat liegen je gaat helpen? Tuurlijk hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling, maar als er genoeg bewijs is en ze kunnen zeggen dat je liegt, dan zal de rechter een stuk minder vriendelijk voor je zijn. Het komt er uiteindelijk toch op neer dat je iemand in elkaar geslagen hebt..

Reageer