5 zorgmeldingen en misschien zwanger, mogen ze m'n kind weg nemen?

  • 16 July 2017
  • 8 reacties
  • 1418 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
Ik ben n persoon van 14 jaar. Heb in het afgelopen jaar 5 zorgmeldingen gekregen voor weglopen en zelfmoord pogingen, nu ben ik waarschijnlijk zwanger geworden (heb nog geen test gedaan maar heb het onveilig gedaan en ben ruim n week te laat). Als ik zwanger ben ga ik mn kind houden, ik heb het gemaakt dan moet ik er ook verantwoordelijkheid voor nemen. Maar nu is mn vraag, door die zorgmeldingen en t feit dat ik waarschijnlijk uit huis geplaatst ga worden, mogen ze mn kind dan weg halen?

8 reacties

Het lijkt mij dat het kind alleen weg wordt gehaald als dat nodig is en beter voor het kind zou zijn.
Dus tenzij jij je gedrag verandert lijkt mij die kans aanwezig , maar op zo'n jonge leeftijd moeder worden lijkt mij ook niet al te best voor jou.
Wacht eerst maar de test af zou ik zeggen...
Grote kans dat ze je kind niet zelf laten opvoeden. Grof gezegd, als je niet voor jezelf kan zorgen, dan ook niet voor een kind. Ik denk niet dat je er klaar voor bent als ik dit zo hoor.
Je zou ook dingen kunnen regelen dat er pleegouders zijn die het kind opvoeden, maar dat je wel veel contact met je kind zou hebben.
Vergis je niet, een kind krijgen op jouw leeftijd is heel zwaar.
Gr. Pin
Wow ik kan hier niks aan toevoegen, goeie tips!
Als je 14 bent is er een kans dat je de bevalling niet eens overleeft (omdat het lichaam van een 14-jarige meestal nog niet sterk/rijp genoeg is om een kind te baren). In dit geval zullen ze het kind sowieso weghalen. Weet de vader trouwens al dat je zwanger bent?
Hoi!

Ik vind je situatie wat heftig om een kind op te voeden, moest je al zwanger zijn. Je hebt een heftige periode achter de rug, en dat kan invloed hebben op je menstruatiecyclus.

De kans is groot dat het kind opgegeven wordt voor adoptie. Jij hebt nog steeds bezoeksrecht, dus je mag je kindje nog zien.

Ik vind het wel knap dat je de verantwoordelijkheid voelt om zelf voor het kind te zorgen, aangezien je het je eigen verantwoordelijk vindt. Weet je wie de vader is? Als je zeker bent van je zwangerschap (zeker betekent: zwangerschapstest gedaan bij de dokter d.m.v. een bloedtest en daaruit een positief resultaat) kun je best de vader inlichten. Het is ook zijn verantwoordelijkheid.

Groetjes
x
Weet je inmiddels of je zwanger bent?
Als je zeker bent van je zwangerschap (zeker betekent: zwangerschapstest gedaan bij de dokter d.m.v. een bloedtest en daaruit een positief resultaat) kun je best de vader inlichten. Het is ook zijn verantwoordelijkheid.
x


Dan MOET je de vader inlichten, haha. Beetje lullig als je er op je 40e achter komt dat er nog ergens een kind van je rondloopt dat je nooit hebt gezien.
en, hoe is het gegaan?
X vera magenta

Reageer