zusje word gepest

• 25 February 2016
  • 7 reacties
  • 847 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Mijn zusje word op haar school heel erg gepest.
ze zit nu in het 1e jaar en het begon allemaal door een jongen van de basisschool waar ze vroeger verkering mee had. die voelde zich onzeker ofzo omdat mn zusje het had uitgemaakt en is begonnen met haar om de domste dingen te pesten. ze word bijvoorbeeld kaulo lelijk, kutwijf en andere dingen genoemd om helemaal niks en ze maken schoolwerk van haar kapot. Ze heeft gewoon enorme pech want alle rotjongens zitten in haar klas. de school doet er helemaal niks aan, al zijn mijn ouders meerdere keren op gesprek geweest. ze wilt liever niet van school veranderen.

Ik, als grote zus, voel me enorm machteloos. Ik wil wat doen maar weet niet wat. Het liefst zou ik met mijn vrienden die jongens op zoeken en ze ff flink bang maken maar ik weet heel goed dat dit natuurlijk niet kan en ook niks oplost. Ik zit niet op dezelfde school, anders had ik er al lang wat van gezegd. alsjeblieft help...

7 reacties

Hoi,

Wat naar voor je zusje!
Ik heb het zelf ook heel moeilijk gehad in de brugklas. Dus ik zou je wel willen helpen, omdat ik uit ervaring wel wat tips weet. Ik moet eerlijk zeggen, die voorbeelden die jij geeft van waarmee jouw zusje wordt gepest is wel wat erger dan wat ik had, maar ik wil wel heel graag helpen.
  • Het fijnste is om iemand aan je zij te hebben. iemand die je steunt in moeilijke tijden. Iemand die je begrijpt. Het fijnste is als je er zo 1 hebt die er elke dag in de buurt is. Dus een klasgenootje of iemand uit een andere klas. Als je zusje dan even iets kwijt wilt, heeft ze iemand op wie ze terug kan vallen, dat is altijd fijn. Ze voelt zich dan ook niet alleen en dan voelt ze zich ook wat sterker en zelfverzekerder.
  • Misschien kan je zusje een gesprek voeren met die jongen waarmee ze verkering heeft gehad. Het beste kan je dat doen via school. Laat je zusje vertellen hoe vervelend ze het vindt, dat hij dit heeft veroorzaakt. Misschien raakt het hem wel en krijgt hij er spijt van. Daarna kunnen jullie het dan oplossen en proberen om eruit te komen.
  • Ook vervelend dat de school niet veel doet. Vertrouwt jou zusje de mentor (of misschien een andere docent)? Dan kan die mentor misschien ook een gesprek voeren met die jongens uit haar klas. Maar dan hoeft hij geen namen te noemen van degene die de mentor heeft gevraagd om zo'n gesprek te voeren. Vraag wel wat die mentor exact gaat vertellen aan die jongens. Je zusje moet er wel mee akkoord gaan.
  • Je zusje kan er het beste zelfverzekerd uitzien, zodat die jongens gaan denken dat het niet meer waard is om te gaan pesten.
Dit zijn eigenlijk wat tips die misschien zouden kunnen helpen.
Hopelijk heb je er wat aan en hopelijk houdt het pesten snel op.
Heel veel succes, ook voor je zusje! :)

Groetjes Anoniemertjee
Sorry dat k het zo zeg maar ik ben tot groep 6 gepest totdat ik ballen heb gekweekt en het niet meer laat gebeuren of ze zullen boeten
Advies : je zusje moet zelfverzekerd eruit zien, ff ballen laten groeien en als het weer gebeurt gwn jongens een klap geven
Naar een leraar ofzo gaan helpt toch niet want die zijn hun ballen in het lokaal verloren
Doei
Precies, zelfverzekerd zijn, dat is goed!

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Dankjulliewel voor jullie reacties! Heb nu wel een goed beeld van hoe ik haar kan helpen
Top! Laat even weten hoe het over een tijdje gaat!
Heel veel succes! :)

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Hopelijk helpen de tips 🙂
Hoe gaat het nu met je zusje?x

Reageer