Vraag

zorgen om vriendin

  • 23 February 2021
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Badge

Mijn vriendin word gepest en ik  neem het voor haar op , maar het worden ineens dreigementen erbij help me please


1 reactie

Hee,

Wat vervelend dat je vriendin gepest word en lief dat je het voor haar opneemt, fijn dat je haar steunt!

Het lijkt me verstandig om hierbij ook een volwasse te betrekken, zeker nu het omslaat in dreigementen. Dat is niet normaal en ook niet prettig om mee te maken. Het is dan ook van belang dat hier zo snel mogelijk iets aan wordt gedaan om dit te stoppen.

Heb je een juf/meester/mentor/docent/vertrouwenspersoon waarbij je dit kunt delen. Je vriendin zou dit zelf met iemand kunnen bespreken, jullie kunnen samen gaan of misschien als zij niet durft dat jij voor haar kunt gaan.

Elke school in Nederland heeft een protocol tegen pesten, schakel daarom iemand in die hierbij kan helpen en dit kan aanpakken.

Je kunt ook eens met de Kindertelefoon chatten of bellen om dit te bespreken en samen te kijken naar een oplossing of hoe je zo'n gesprek kunt aanpakken en je vriendin het beste kunt steunen. Succes en sterkte!

Groetjes,
Simply Me

Reageer