Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

ZELFMOORD (REAGEER SNEL)!!!!!!

• 2 september 2013
  • 27 reacties
  • 2876 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
HELP HELP HELP!!!!
een vriendin van me wil zelfmoord plegen!
ze is 14 jaar en word gepest en lijnt veelste veel en heeft zwarte ruzies thuis.
ze ziet het leven al een tijdje niet meer zitten en wil nu serieus proberen zelfmoord te plegen!!!
mijn nichtje en ik zijn goed bevriend met haar en ze stuurde sms naar mn nichtje of ze het door wou geven aan mij!!
IK BEN SERIEUS RADELOOOS!!!!
REAGEER SNEL!!!
WAT MOET IK IN GODSNAAM DOEN?? ALS DE SCHOOL HET WEET WIL ZE ZEKER!!

27 reacties

Ga met je vriendin praten? Probeer haar om te praten.
Dus jouw vriendin stuurt een berichtje naar jouw nichtje of zij wil doorgeven aan jou dat ze zelfmoord gaat plegen?
jaah

en @johann lukt niet ... 😞
Dan politie bellen dat ze op het punt staat om zelfmoord te plegen.
jah indd je hebt gelijk!
Bel alsjeblieft alleen de politie als je geen contact meer met haar kan krijgen. Roepen dat je zelfmoord gaat plegen doen heel veel kinderen omdat ze hopen daarmee aandacht te krijgen voor hun situatie. Het kan dus ook zo zijn dat jij via via via te horen krijgt dat ze het heeft gezegd, en dat dat meisje gewoon met haar ouders op de bank zit en er ineens politie voor haar deur staat. Dat zou erg ongemakkelijk zijn.
heyy bedankt voor het reageren iedereen.
ze stond indd 10 min later op het station waar dr ouders dr opgehaald hebben, jeugdzorg zal er verder naar kijken.
voor de eerste tein was ze er waarschijnlijk voorgesprongen.
bedankt dat jullie zo snel hebben gereageerd!
HELP HELP HELP!!!!
een vriendin van me wil zelfmoord plegen!
ze is 14 jaar en word gepest en lijnt veelste veel en heeft zwarte ruzies thuis.
ze ziet het leven al een tijdje niet meer zitten en wil nu serieus proberen zelfmoord te plegen!!!
mijn nichtje en ik zijn goed bevriend met haar en ze stuurde sms naar mn nichtje of ze het door wou geven aan mij!!
IK BEN SERIEUS RADELOOOS!!!!
REAGEER SNEL!!!
WAT MOET IK IN GODSNAAM DOEN?? ALS DE SCHOOL HET WEET WIL ZE ZEKER!!
ik denk zelf ook aan zelfmoord maar het is beter dat je het verteeld aan iemand wand anders is er niemand die in kan grijpen ik heb het me beste vriendin verteeld en zij heeft het me ouders verteeld met mij het is beter er word nu gepraat over mij enzo
ik denk erook aan maar ga naar haar toe!!!!
die steun als je naar haar toe gaat helpt misschien!
Als die vriendin van je echt dood wilde was ze nu allang dood.
Ze moet met haar ouders gaan praten, een leerkracht die ze vertrouwd of desnoods bureau jeugdzorg bellen.
ik wil ook zelfmoord plegen want asls je leven gewoon afgrijselijk is dan kan je niet anders,en zij lijnt,ik ook,iedere vrouw wilt afvallen,en ja ik lijn ook heel erg ik eet niks en dat moet je dan weer net niet doen :s
Wil je over je problemen praten?
Ga naar haar ouders toe die kunnen haar het beste tegen houden 
Mijn tips is om heel veel dingen met haar te doen, veel geheimen aan haar te vertellen (als je dat zelf ook wil) en om haar áltijd te steuen, ook als jullie een beetje ruzie hebeben: altijd weer lief voor haar zijn.

Ik wilde een tijdje ook zlefmoord plegen omdat ik zo alleen was, ik denk dat het weer over gaat als ze iemand heeft waar ze ALTIJD bij kwijt kan.

X Hezx
Ga naar haar ouders toe die kunnen haar het beste tegen houden 
Nee, als haar ouder het weten denk ik dat het alleen maar erger word
Vraag aan je ouders of ze een aantal nachten bij jou mag logeren. Misschien lost dit de spanningen die ze heeft iets op. 
Iedereen die in deze topic zelfmoord wil plegen: NIET DOEN! 
Sorry als ik bot klink maar zelfmoord plegen vind ik nogal egoistisch denk s aan je ouders! Er zijn genoeg mensen die van je houden echt! Voor iedereen ookal merk je het niet! Dus PLEEG GEEN ZELFMOORD,!!!
Oke, nu klink ik heel bot en koudbloedig, maar iemand die op het punt staat zelfmoord te plegen heeft dat er met niemand over zover ik het meegemaakt heb.
Ik heb ook laag "empatie" dus ik zal je niet kunnen helpen, als iemand zei dat die zichzelf het leven ging ontnemen zou mij dat niet veel schelen, ik zou er geen verandering in kunnen brengen.

Wat is wijsheid? naar diegene toegaan zal naar mijn mening niet helpen maar oke.
ik denk zelf ook aan zelfmoord maar het is beter dat je het verteeld aan iemand wand anders is er niemand die in kan grijpen ik heb het me beste vriendin verteeld en zij heeft het me ouders verteeld met mij het is beter er word nu gepraat over mij enzo
Meid, ik heb je post gelezen over het te ver gaan maar Plz
Weer verstandig en doe het niet.
Je hebt nog vele dingen te doen in je leven
jullie bekijken alleen het negatieve kant van het leven
Bekijk de positive kant en zeg tegen jezelf Karim is Er wel voor me
En als het echt niet gaat maak er een topic van op dan zie je mijn comment als eerste ;)

Suc6
Karim
een paar maanden terug was ik ook depri maar je kunt er echt wat aan doen! Ik zal wel eerst even over mijn situatie vertellen.
Ik wilde iedere dag dood maar ik durfde geen zelfmoord te plegen, waarom ik dood wilde? Omdat ik dacht dat ik niemand waard was en omdat ik geen vrienden had. Ik was toen echt heel erg depri maar op een dag ging ik naar de middelbare school en ik maakte allemaal nieuwe vrienden en ik werd ook verliefd 🙂 Die jongen bleek ook verliefd op mij te zijn en toen dacht ik: ,,Oh misschien ben ik tog niet zo'n waardeloos kreng als ik dacht'' .
Ik ging mijn best doen om mijn leven te verbeterden en dat lukte ook door middel van veel muziek luisteren. Maar wat mij het meeste heeft geholpen is een nieuw begin.Ik ging naar een andere school en ging toevallig ook verhuisen.
Ik denk dat het goed is als je aan een nieuw begin begint.
Ga bijvoorbeeld op zoek naar goeie vrienden, denk niet te veel aan je problemen maar ga opzoek naar een oplossing. Muziek
zal je waarschijnlijk erg helpen. Hier heb je wat muziek waar je vast wat vrolijker van word:
-Down The Road - C2C
-Happy - C2C
-HyperParadise Flume Remix - Hermitude

Nog een tip: Niet piekeren maar doen!
Gewoon genieten van je leven en als je even weer heel verdrietig bent:
YOU ONLY LIVE ONCE!!
Zet je muziek weer aan en denk even alleen aan jezelf en dans door je kamer. biggrin

Vooral niet zelfmoord plegen want als je ven goed doorzet kom je er wel en het is allemaal heel naar maar wat heb je liever?
A. Dood, en je kunt nooit meer wat en je famillie is verdrietig. B. Je hebt veel pijn maar je kunt nog vannalles berijken en veranderen in de wereld.
Stel jezelf die vraag

HEEL VEEL SUCCES!!!!
Weet dat jij er mag zijn, en dat jij het waard bent!!!!

XXXXbiggrinbiggrin
De wereld houd van je ;)

p.s Als je over de depressie heen bent kun je er anderen mee helpen net als mij.
zeg dat tegen haar
hey iedereen, ik weet niet hoe maar ik lig altijd goed bij meiden die aan zelfmoord denken, ik heb al 2 x 112 gebeld door een appie dat ze zelfmoord diezelfde avond wouden plegen. Politie bij mij, bij hun en weer een leven gered. Maar als ik zie wat het met mensen doet moet ik echt zeggen, denk na en wees dankbaar voor wat je hebt, ik snap dat het moeilijk is, maar je hebt t echt niet het slechtst!!! De gevolgen als je het rond gaat bazuinen zijn dat de kinderbescherming en elke andere kinderinstantie binnen een week op de stoep staat en verplichte jarenlange therapie, het is het niet waard, je moet een doel in je leven stellen voor later als je volwassen bent en daarnaartoe werken!! Op school denken dat je zo weer naar huis mag en liefdevol word begroet. Als het je lukt om naar dingen uit te kijken en een doel waardoor je blij word omdat je voortgang boekt hebt is dat ongeluk snel voorbij en denk je alleen maar van idc wat die gekjen denken maar ik word wat in MIJN LEVEN!!! En geen klein doel zoals hogere cijfers halen, maar echt iets groots als (zoals bij min) zoveel mogelijk geld verdienen en 10.000 voor mijn 16e en 15.000 voor mijn 18e en mijn havo of vwo diploma halen. Je gaat er door werken, je denkt niet meer aan het pesten en je ziet voortgang in je leven waardoor je je.niet meer nutteloos voelt!!! Dit is werkelijk gegarandeert suc6!!!!!!

XLoveGangstha
Ik geloof het nooit als mensen dat zeggen, vaak willen ze gewoon aandacht. Zo hebben mensen op mijn school dat ook gezegd en ze hebben zelfs gezegd dat ze verkracht waren en toen de politie met ze ging praten bleek het niet echt te zijn.. Het hoeft niet altijd zo te zijn want er zijn mensen die het echt doen, maar 19/20 kans dat het aandacht trekkerij is.
Vertel haar hoeveel ze voor jou betekent. Waarschijnlijk voelt ze zich nergens goed genoeg voor. Als jij haar vertelt hoeveel ze voor je betekent, ziet ze misschien in waarom ze het niet moet doen.

xx

Reageer