Vraag

Zelfmoord ideeën

  • 4 June 2018
  • 7 reacties
  • 550 Bekeken

HELP!
IK wil zelfmoord plegen, want mijn vader heeft mij aangerand. En ik word mishandeld door mijn moeder. Ik heb nu 14 littekens, omdat ik aan het snijden ben. Ik wil echt heel graag dood

7 reacties

als ik jou was had ik dit gemeld bij de politie en contact opgenomen met jeugdzorg voor een eventueel pleeggezin.
want dit kan echt niet als ik jou was zou ik het nu doen!!!!
Lilian, dit is de tweede topic. Ga echt naar de politie want dit kan niet meer! Ik wil echt dat het goed komt met je dus doe het echt. Heb je nog eventueel zusjes of broertjes? Die wil je toch ook beschermen. Ga naar de politie!!!!
Hoi! Even voor de duidelijkheid: DIT KAN ECHT NIET! En je wilt niet dood, trust me. Alleen maar door je ouders. Je moet echt aangifte gaan doen! En ja, ik wil ook dat het goed met je komt! Er zijn mensen die om je geven! Misschien je ouders alleen niet, wat heel apart is, maar geloof me, ze zijn er! Maar als je het nog niet gedaan hebt, ga naar de politie!!! Hoe lastig dit ook kan zijn, vraag anders een vriendin mee, of misschien andere familie waarmee je het dus wel goed kan vinden?
Lieve Lilian❤️
Ga hiermee asjeblieft naar de politie of bel de kindertelefoon op, dit is echt niet normaal, weten mensen op school dit?
Zorg dat je met je meester/juf/mentor hierover kan praten en zoek samen een oplossing, het is best eng om hierover te beginnen maar echt. Geloof mij, het zal fijn zijn dat je het er met iemand over kan hebben❤️❤️
Hey Lilian!
Ten eerste sorry voor de hele late reactie. Ik zou aangifte doen. Je vader had dit nooit bij je mogen doen! Het is strafbaar! Maar het ligt wel aan jou of je aangifte wilt doen en of je er zelf achter staat! Als je geen aangifte wilt doen snap ik dat. Maar als je met iemand gaat praten en iemand vraagt erna en ook omdat het je vader is zou ik zeggen dat het je vader was. Is beter voor jou en voor thuis. Maar je hoeft geen aangifte te doen. Iedereen zegt het is beter ik had het gedaan. (Ik heb het zelf ook meegemaakt alleen dan niet me vader en ik heb ook geen aangifte gedaan) Maar je kunt het hier niet bij laten liggen. En je moeder mag je al helemaal niet mishandelen. Wat naar dit zeg allemaal! Weet iemand hiervan? Van je thuissituatie en van de aanranding. En je wilt geen zelfmoord plegen. Je wilt gewoon dat alles goed gaat thuis overal en dat dat nooit was gebeurd! En dat je bent gaan snijden is niet de beste keuze natuurlijk! Maar als het op dat moment beter voelt I get you! Maar je moet stoppen ik snap je situatie heel goed. En ik weet hoe je je voelt. Ik zou als ik jou was dit tegen iemand zeggen. Iemand die jij in vertrouwen neemt en waarvan jij denkt dat die persoon jou verder kan helpen! Succes meid Xx
Hoi!

Je hebt iets heel heftig meegemaakt, en je wilt daardoor niet meer leven. Je situatie is heel heftig, en het lijkt me van belang dat er nu ingegrepen wordt. Thuis word je niet correct behandeld. Dit deel je best met iemand.

Heb je een positieve band met je mentor? Je mentor is er om ervoor te zorgen dat zijn/haar leerlingen veilig zijn, ook thuis. Als je dit aan je mentor vertelt, kan die ervoor zorgen dat jij in een fijnere situatie terechtkomt. Jij verdient, net als iedereen, een fijn en veilig thuis.

Wat je ouders met je doen, is onaanvaardbaar. Je kan hiervoor aangifte doen bij de politie. Ik begrijp dat dat eng kan klinken, maar bij de politie kunnen ze je heel goed helpen, en hebben ze het beste met je voor. Ze gaan heel begripvol met je situatie om, en zullen er alles aan doen dat jij veilig bent.

Je verhaal doen kan ook helpen. Bij de KinderTelefoon kan dat anoniem en gratis. Hier vind je daar meet uitleg over:
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

De KinderTelefoon kan je ook doorverwijzen naar organisaties die je kunnen helpen.
https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/actief-verwijzen-naar-veilig-thuis/

Het snijden en de zelfmoordgedachten maken dat ik ongerust ben over jou. Als je het gevoel hebt dat je jezelf iets gaat aandoen, kunnen ze je ook hier verder helpen: https://www.113.nl

Hoe moeilijk je situatie nu ook is, en hoe veel pijn je nu ook hebt: het kan beter worden. Er zijn personen die zich bezighouden met het helpen van personen als jij, die een hoop hebben meegemaakt. Je staat er niet alleen voor. Kan je dit met een vriend(in) bespreken, of een volwassene die je vertrouwt?

Groetjes
x
Reputatie 2
Badge +3
Snijden helpt niet ga naar de politie aangifte doen of bel de kindertelefoon

Reageer