Vraag

Zelfmoord

  • 10 September 2018
  • 7 reacties
  • 288 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wordt heftig gepest: na school wordt ik opgewacht en in elkaar geslagen, mijn spullen worden afgepakt en in de prullenbak gegooid, mijn bril is een keer door de wc doorgespoeld daardoor heb ik nu weer een nieuwe, ik wordt uitgescholden en bij gym worden er expres ballen op mij gegooid(keihard).
Wat moet ik nu doen? Ik durf niks te doen...... help! Ik heb al een keer een poging tot zelfmoord gedaan en dat wil ik weer doen. Wat moet ik doen??

7 reacties

Hey,

Wat ik vooral wil zeggen: pleeg geen zelfmoord en praat er met iemand over. Er zijn mensen die om je geven: je familie bijvoorbeeld. Vertel hen of iemand anders wat er gebeurt op school.
Het is echt al heel goed dat je hier erover durft te praten. Dat is een hele goede eerste stap.
Echt, ik vind het zo erg voor je dat je je zo voelt en dat dit alles met je gebeurt. Maar je staat er niet alleen voor, zoals anderen al hebben gezegd. Iedereen hier op het forum wil je heel graag helpen als dat kon en ook als je het aan iemand anders vertelt zoals een leraar of familielid, zal die je ook willen helpen.
Hoe slecht en duister alles misschien nu lijkt, het zal weer goedkomen. Echt waar. Er zullen redenen komen om te willen blijven leven. Je verdient het om gelukkig te zijn en een fijn leven te hebben en die zal ook komen. Heb vertrouwen.

Groetjes DreamerForever
Beste Lies (te formeel?) ,

Ik ben zelf min of meer "gespest" (Ik zou het niet meer zo omschrijven maar voorheen wel)
Je geeft aan dat ze regelmatig je spullen 'jatten' (afpakken?) en het in de prullenbak smijten of in de wc gooien en dan door spoelen?' Wat ik mij dan afvraag is:Hoe heb je dit tegen je ouders uitgelegd? opeens zonder bril thuiskomen zou me niet logisch lijken. Bovendien zouden in iedergeval mijn ouders me 10000x vragen hoe het is gebeurd tot ze het uit me hebben gehaald, ze moesten immers voor een nieuwe betalen.

Wat voor spullen gooien ze dan door de prullenbak?
Pennen/potloden?
Eten?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze je boeken wegsmijten en dat je dan gewoon door kan met de volgende les etc.

Het is wel erg naar allemaal in ieder geval.
( Sorry voor alle vragen maar dan kan ik je beter helpen als ik zoveel mogelijk info heb. )

Ten eerste zou ik zelf persoonlijk naar je mentor/familie/vrienden gaan, die kennen je en praten lucht meestal op. (Dan voel je je niet zo alleen omdat je het dan niet meer voor jezelf hoeft te houden.) -Overigens... Ik neem aan dat je heus wel 1 aan 2 goeie vrienden hebt merken die er niks van op school?!

Je zou eventueel ook naar je gymdocent kunnen gaan en het hem vertellen en vragen of ie er op wilt letten als het nog een keer gebeurd. Je docent zal dan meer zijn best doen om op te letten en hij zal dan hoogst waarschijnlijk ingrijpen wanneer dat moet.
( Jammer dat dat voorheen een paar keer mis ging..)

Zoals @xlotx heel duidelijk en goed zegt is zelfmoord inderdaad nooit de oplossing.
Jij doet jezelf dan wat aan terwijl jij niks fout doet..
Probeer mensen te vinden waar mee je kan praten ook hierover het hoeft niet perse je mentor te zijn een vertrouwensleerkracht of een docent Wiskunde kunnen ook gewoon.

Ik weet niet of het een goed idee is om iets terug te zeggen.
Dat werd mij toen ik "gespest" werd wel aangeraden maar bij jou is het naar mijn ervaring te extreem ervoor.
Ik bedoel je wilt het niet erger maken voor jezelf.
Probeer elke dag positief te beginnen en je hoger op te stellen naar die kleuters.
Praat en geef het aan mensen aan en zorg ervoor dat jij en andere mensen hier niet onder leiden.

Ik bedoel maar zelfs als je het niet voor jezelf doet doe het dan voor een ander!
Misschien had die ander ook vergelijkbare problemen maar durfde hij/zij/ niet in te grijpen en na jou dapperheid krijgt diegene misschien moed. Je moet je immers bedenken als jij zo erg gepest word is er ook een kans dat andere gepest worden.

Het ligt niet aan jou.
Het ligt niet aan jou.
Jij bent g e w e l d i g. ( misschien een beetje cringey maar ik meen het echt )

Dat je hier naar toe bent gekomen voor hulp zegt al veel.
Ik ben trots op je,
Het komt allemaal goed.
Je bent niet alleen.
Een hele hele grote knuffel van Maii.


:)

,

- Sorry dat deze reactie zo slordig is en alles door elkaar is gegaan maar ik probeerde het gewoon uit mijn hart te laten komen, hopelijk begrijp je het als nog.
Hoi !

Wat jou overkomt is echt heel heftig pesten en dit moet nu stoppen !
Je kan dit het beste aan een (of meerdere) volwassene(n) vertellen . Je ouders kan je het zeker tegen vertellen , omdat zij zich vast zorgen om je maken en je dan ook bv. je kapotte bril etc. kan verklaren .
Ook is het heel belangrijk een leerlingenbegeleider of vertrouwensleerkracht in te schakelen . Zij kunnen met jou praten over je gevoelens en tevens het pesten een halt proberen toe te roepen .
Als je het moeilijk vindt om hulp te vragen aan iemand die je niet goed kent , ga dan samen met je ouders , of iemand die je vertrouwt .

Je kan ook vragen om naar een andere klas ( of eventueel andere school) te gaan .

Pesten is echt helemaal niet oké, en jij bent zo ontzettend veel waard voor zo ontzettend veel mensen .
Zelfmoord is nooit een goede oplossing en dit moet je dus echt niet doen .
Ik snap dat je je ontzettend rot voelt en dat dit de enige laatste optie voor je lijkt , maar dat is het absoluut niet .
Zij zijn in fout , jij hebt niets gedaan , dus jij hoeft hier zeker niet zo'n drastische gevolgen voor te dragen .
Jij zal zo'n mooi leven krijgen , er houden zo veel mensen van je . Gooi dat alsjeblieft niet allemaal weg door een wanhoopsdaad !
Het is heel belangrijk dat je professionele hulp krijgt . Dit kan door iemand van binnen school zijn ( leerlingenbegeleider , schoolarts ,... ) of van buiten school (psychloog , GGZ ,... ) . Als je dit nog niet direct durft - wat heel begrijpelijk is -
kan je misschien eerst eens online chatten over je gevoelens . Bv . https://www.113.nl/ , https://www.zelfmoord1813.be/ , https://www.tele-onthaal.be/ . Je kan ook bellen of chatten met de KinderTelefoon . https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/ , https://www.kindertelefoon.nl/bel/

Het is al een ontzettend goede stap die je hebt gezet door hier je verhaal te doen !
veel succes !
Groetjes , Lot
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Misschien is het een idee eens met de Kindertelefoon te gaan chatten of bellen. Daar kan je je verhaal ook kwijt en erover praten met een getrainde medewerker. Als je heel erg de behoefte hebt om zelfmoord te plegen kun je met 113 contact opnemen. Ook daar kan je anoniem chatten of bellen.

Ook voor jou ligt een mooie toekomst in het verschiet ook al zie je dit nu niet. Het is het toch niet waard om jezelf deze toekomst af te nemen? Deel je verhaal met je ouders of met je mentor/mentrix zodat deze pesters aangepakt kunnen worden.
Hey Lies.

Erg dat je dit meemaakt, en ik meen dit. Hoelang gaat dit al door, want ik heb nog nooit zoiets gehoord. Waarom slaan ze jou nou per se in elkaar? Waarom een meisje. En oh, alsjeblieft. Geen zelfmoord, hierbij voel je je niet beter bij. En zullen de pesters het pas laat beseffen. Of zich "Schuldig" voelen. Hoe dan ook, probeer er met iemand over praten. JIJ bent degene die dit kan stoppen. Ik neem ook aan dat de school wat gaat doen, het is hun plicht om jou op je gemak te stellen op de school waarin je zit.

Probeer het, probeer voor jezelf op te komen. Durf het te zeggen tegen iemand uberhaupt. Het hoeft niet school te zijn, soms is het even fijn om je hart te kunnen luchten, snap je?

Let me know als het beter gaat, en succes!

-Robin
Hoi

Ik heb niet veel toe te voegen aan bovenstaande lieve reacties, die heel goed uitleggen welke stappen je kan ondernemen. Ik wilde enkel nog wat steun toevoegen, want die verdien je. Ik vind het zo erg dat je dit moet doormaken. Ik hoop dat er een oplossing komt, en dat jij de steun en liefde krijgt die je verdient. Van mij krijg je een bemoedigende virtual hug, en ik wens je heel veel succes toe.

Groetjes
Kenshin
Hoi Lies misschien is het handig om met je ouders er over te praten en of van school te wisselen. En probeer vrienden uit andere klassen te maken

Reageer