Zelfmoord

  • 23 December 2017
  • 13 reacties
  • 2003 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi...

Ik word gepest door kinderen uit mn wijk..
Ik zit nu te denken aan zelfmoord...
Die pesters prikken me met scherpe stokken, snijden me met glas en messen en ze schelden me uit. Dit doen ze alleen als ik alleen ben en zonder telefoon.

Wat kan ik doen?


Groetjes ...

13 reacties

Hoi
Probeer je eerst en vooral de pesters te vermijden en zoek mensen ( een andere buurjongen) die bij jou kunnen staan zo gaan de pesters veel minder durven doen als je niet alleen staat,
Hoi Aliciaatje,
Dat klinkt inderdaad echt rot. Heb je al geprobeerd het hierover te hebben met je ouders of iemand die je vertrouwd? Zo niet zou het wel heel erg kunnen helpen! Het is wel al goed dat je dit op het forum hebt geplaatst! Als je hier helemaal niet uit komt zou je altijd je ouders kunnen vragen om te praten met de ouders van de pesters of des noods om te verhuizen, zelfmoord hoeft hier echt geen oplossing voor te zijn! Veel succes!
Bambi
ik heb ook zoiets gehad en wat je kan doen is naar de politie gaan dan word je wijk beter in de gaten gehouden en kunnen ze een waarschuwing krijgen dit hielp bij mij wel en geloof me zelfmoord is hiervoor geen oplossing

X. me
Hoi!

Dat is heel erg heftig wat ze doen! Dit moet stoppen. Kun je het aan je ouders vertellen? Of aan je mentor?

Die pesters gaan veel te ver. Je mag dit niet laten aanslepen. Zelfmoord is niet de oplossing, dat is het nooit. Jij bent het slachtoffer, en het zou zonde zijn dat jij uit het leven stapt omdat je gepest wordt. Je hebt niets misdaan, en je verdient een goed leven waarin je goed behandeld wordt.

Kun je het aan iemand vertellen?

Groetjes
x
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Als deze mensen uit je wijk dit soort dingen doen, is dat eigenlijk gewoon strafbaar. Praat is met je ouders, die moeten het zien want snijden en prikken met stokken valt op,( de plekken op je huid). En doe aangifte tegen deze jongens, dit kan ook anoniem, of bel met de politie. Dan komt er extra controle in de wijk.

Praat met meerdere mensen, je ouders, een familielid, of je mentor/ leerkracht. Deze mensen willen je heus wel helpen.

Zelfmoord is hier en nooit ergens de oplossing. Je wilt die mensen toch geen gelijk geven? Niet opgeven en heel veel sterkte!

Gr: Mr. S
Politie werkt het beste!
Zeg tegen je ouders en neem dan altijd je tl mee
Vertel je ouders dat dit gebeurt.
Je moet ook denken aan de mensen die wel van je houden.
Als dit nog een keer gebeurd moet je naar de politie gaan.
Xx Sanne
Hoi praat er over met je mentor geef het aan bij de politie en bel de kindertelefoon of plaats het hier geen zelfmoord je leven is geen zelfmoord waard
Groetjes anoniempje
Hoi !
Dit is hartstikke fout , en je mag nooit vergeten dat dit totaal niet jouw fout is !
Probeer erover te praten met iemand die je vertrouwt , dit kan een goede vriend(in) , ouder , leerkracht ,tante/nonkel , leerlingenbegeleider , ... zijn . Ook kan je altijd anoniem terecht bij de KinderTelefoon of de zelfmoordlijn ( https://www.113.nl/ of https://www.zelfmoord1813.be/ ) . Ook kan het nuttig zijn de politie in te lichten zodat de pesters zelf ook effectief gestopt worden .
Probeer steeds je telefoon mee te hebben , en je kan misschien proberen sneller door je wijk te gaan , ik bedoel bv. met de step/fiets/... i.p.v. te voet gaan . Dat laatste is natuurlijk maar een korte termijn oplossing .
Zelfmoord is nooit en oplossing !

Veel succes !
Groetjes , Lot
zorgen dat je altijd je telefoon hebt,

lieve lieve jij,
je bent goed zoals je bent en je moet hun maar hun ding laten doen, of nouja, eigenlijk niet! sta op voor jezelf. vertel het aan je moeder en zorg dat jou moeder (of vader, maar moeders onder elkaar kunnen meestal goed praten)
hun moeder contacteert over dit gepest. als je verder ooit met iemand hierover wilt praten kan dat ook via een vertrouwens persoon op school (dat heb je meestal op de middelbare, je kan ook naar een decaan volgensmij, dt moet je even aan je mentor vragen)
of je gaat met de kindertelefoon bellen of chatten.

heel erg veel succes lieve schat xx

Reageer