Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

zelfmoord

• 12 januari 2015
  • 34 reacties
  • 2156 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik denk aan zelfmoord plegen

- Bericht is aangepast door De Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -

34 reacties

NIET DOEN !!

Please, neem de tijd om dit te lezen. Ik ben geen therapist, ik ben geen dokter, ik ben niet iemand die je probeert uit je vervelende gevoelens te praten, ik ben gewoon iemand net zoals jou, iemand die weet hoe het is om veel pijn te hebben. Ik weet niet wie je bent, waar je nu bent. Ik weet alleen dat je dit nu leest, en dat is een goed iets. Ik denk dat je zelfmoord wilt plegen omdat je veel dingen hebt meegemaakt die niet leuk zijn, of omdat je je vaak heel down voelt en daarom je leven wilt eindigen. Als het mogelijk was, wilde ik nu met je zitten en praten. Maar dat is helaas niet mogelijk, dus ik moet het maar zo doen. 

Oke, als je dit nu leest wil ik je vragen om dit te blijven lezen. Als je dit nog leest, betekend dat je diep van binnen toch nog een beetje twijfeld of je je leven wilt eindigen of niet. Twijfelen of je nog verder wilt leven is normaal. Veel mensen zijn daar soms onzeker over. Ik ken mensen die zelf hun leven hebben beëindigt, ik vond dat verschrikkelijk. Daarom schrijf ik dit. Ik hoop dat je dit nog leest, en niet nu denkt dat ik vervelend bent, of dat ik een heel zeikverhaal typ. 

Ik weet dat het nu de beste oplossing lijkt, maar dat is het echt niet! Denk eens aan iedereen die je er pijn mee gaat doen. Je familie, vrienden, kennissen en zelfs leraren. Ook mensen tegen wie je nooit praat! Ze zullen geschokt zijn wat er is gebeurd. Zelfmoord is nooit de oplossing. Maak een lijstje in je hoofd met iedereen die je er pijn mee zal doen. Misschien denk jij wel dat je niemand hebt, en dat niemand je zal missen. Maar dat is NOOIT zo! Ik heb ooit een verhaal gelezen over een jongen die dacht, dat als ie zelfmoord pleegde, niemand hem zal missen. Vervolgens kwamen er honderden mensen naar zijn begrafenis, huilend en teleurgesteld dat ze niks meer konden doen. Geloof mij maar, zelfmoord is nooit de oplossing, please doe dit ook nooit!

Nog steeds niet van overtuigd en denk je nog steeds dat niemand je zal missen? Denk aan al de dingen die je blij maken wanneer je je toch ontzettend down voelt.  Wat zijn de redenen waardoor je nog steeds leeft? Is het familie? Is het de muziek die je altijd luistert wanneer je je down voelt? Is het die ene vriendin of vriend die er altijd voor je is geweest? Is het je huisdier? Ik kan nog een heleboel dingen bedenken, bedenk er nu maar een paar in je hoofd. Ik weet zeker dat er dingen zijn, anders was je er nu niet meer geweest.

Bedenk nu hoeveel je om die dingen geeft. Die ga je allemaal missen. Je zult nooit meer naar die ene hele toffe serie kunnen kijken, je zult nooit meer je lievelingsband kunnen horen spelen. Je zult nooit meer je lievelingspizza kunnen proeven.

Is er een persoon waar je heel veel om geeft? Vast wel. Als is het de buurman. Die gene geeft vast ook veel om jou. Zou je diegene pijn willen doen? Stel je diegene voor bij jouw grafsteen, huilend en biddend, hopend dat je terugkomt. Wil je dat diegene aandoen? Denk het niet.

Denk nu aan al de dingen die je nog niet in je leven gedaan hebt, maar toch nog heel graag wilt doen. Naar het concert gaan van je lievelingsband of zanger bijvoorbeeld. Of diegene ontmoeten. Of zelfs gewoon een simpel gerecht proberen te koken. Wel zonde eigenlijk, iets wat je heel graag wilt doen, maar straks kan dat niet meer. 

Ik wil dat je nu nog meer van zulke dingen bedenkt en ze opschrijft. Maak er een hele lijst van, maakt niet uit. Ik weet zeker dat jij zowiezo al een heleboel dingen kan opschrijven.

Nu wil ik dat je iemand belt, iemand die niet vreemd op zal kijken omdat je belt. Je tante? Je nicht? Iemand uit je klas? Een goede vriend? Maakt niet uit. Praat met hem. Luister naar hun stem. 

Als je dit allemaal hebt gedaan, wil ik dat je nu heel goed nadenkt. Is het echt de beste oplossing om je hele leven te beëindigen? Al die dingen waarvoor je moeite hebt gedaan, waarvoor je hebt gevochten, gelachen en gehuild? Zelfmoord is geen oplossing! Je bent echt niet gek of raar omdat je aan zelfmoord denkt. Ik wil je alleen zeggen, dat het nu een mooie oplossing lijkt, maar dat het niet zo is.

Als je mijn verhaal helemaal hebt gelezen; 
dankjewel voor je tijd, dat je dit hebt kunnen lezen. Ik ben trots op je, en ik zal het enorm erg vinden als je er niet meer was. Ookal ken ik je niet, het zal me veel verdriet doen. Onthoud dat je altijd hulp kunt vinden, iemand waarmee je kunt praten. Het kan een familielid zijn, maar het kan ook een psycholoog zijn. Beloof me dat je geen zelfmoord pleegt, je hebt nog een hele toekomst voor je. Een fantastisch mooi leven. Ik weet niet in wat voor situatie jij je bevindt, maar zelfmoord is nooit de oplossing.

Stay strong! Never give up. 

xx Depressed. 
heyy,

vertel eerst wat er aan de hand is er kunnen altijd mensen helpen!!
doe je zelf niks aan er zijn altijd betere manieren om je problemen op te lossen.

xx quincy-16
diepe respect voor depressed ben het helemaal met je eens ik hoop dat je daar echt wat aan heb en het je andere gedachtes geeft
Schat, pleeg alsjeblieft geen zelfmoord!! Het is overigens niet de bedoeling hier op het forum tips te geven om zelfmoord te plegen en daar is een goede reden voor. Het is het echt niet waard om zelfmoord te plegen en ik kan spreken uit ervaring! Waarom wil je eigenlijk zelfmoord plegen?

Stay strong!!

xx
Wat een vraag!
Heftig dat je zelfmoord wil plegen!
Kan je uitleggen waarom je dat wilt?

Zelfmoord lijkt een oplossing. En ik denk zeker dat het ook een oplossing is.
Maar is het de enige oplossing?
Heb je echt al alle andere oplossingen geprobeerd?
Heb je met je ouders gepraat? Ben je naar de huisarts gegaan? Ben je in therapy geweest? Heb je met de zorgcoördinatoor gepraat? Heb je met 113 gebeld? Heb je 'stay positieve' cursussen gevolgd? Heb je een buddy gezocht?
Is er niks meer wat je kunt proberen?
Je kunt altijd nog proberen op dit forum over je problemen te praten. Dat heb je nog niet geprobeerd!

Ik heb zelfmoordpogingen overleefd, en geloof me, dat is een hel.
Ik ga je geen tips geven.
Als je het wil kan je wel iets bedenken.
Maar schat, doe het maar niet.
Nu nog niet. En hopelijk nooit wel.

Is zelfmoord een weg hieruit?
Of is het een weg naarbinnen?
Ik denk allebij.
Opgeven kan morgen ook nog.

Liefs,
Just somebody who cares
Lieve Topicstarter!

Ik weet niet zo goed wat te zeggen..
Hoop alleen maar dat je het niet doet.
Ik geef om je en denk aan je.
Hopelijk mag je gauw wat licht zien.
Wil je vertellen hoe het komt dat je je zo voelt?

Xxx!
ik denk ook aan zelfmoord plegen, omdat mijn ouders net zeiden dat ik dit gezin kapot maak en mezelf kapot maak.

- Bericht is aangepast door De Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -
ik denk ook aan zelfmoord plegen, omdat mijn ouders net zeiden dat ik dit gezin kapot maak en mezelf kapot maak.

Zou je alsjeblieft een eigen topic aan kunnen maken?
Dan kunnen we daarom reageren en je proberen te helpen.

Geloof in jezelf!
Je bent waardevol en mooi zoals je bent!

ik weet niet hoe dat moet

Je gaat naar 'forum', dan klik je op het onderwerp waar het bij past (familie/emonisch en gevoelens/...) en dan zie je een geel blokje met topictoevoegen. Daar moet je op klikken, en dan volgt de test vanzelf
Schat ik snap je helemaal 

ik wil zelf ook al heel lang dood maar ik durf het zelf niet 
maar pleeg à.u,b geen zelfmoord 
wil je me mischien vertellen wat er aan de hant is of wat er gebeurt is ??

xxx
Vaak helpt het al om over je problemen te praten. 

Ik heb hier zelf ook vaak mee gezeten, maar er is een reden waarom jij op de aarde bent.
Misschien vindt jij die reden nu niet, maar ooit in je leven begrijp je waarom.
En dan begrijp je ook waarom je nooit zelfmoord hebt gepleegd. Dat moment. 

Wees sterk, het leven is te mooi om te verlaten. Geniet.
ik word heel erg gepest door kinderen leraren en me zus  maar ik heb er over nagedacht
+ mijn moeder is omgekomen en ik had leukemie ik kan het gewoon echt niet meer
Zou je moeder willen dat je dit doet? Denk na! Je moeder wilt dat je sterk bent en waakt vanuit boven op jou! Ik hoop dat je geen overhaaste beslissing maakt.. Het zou zonde zijn om nog een mooi persoon te verliezen.
Je hebt leukemie overwonnen! Weet je hoe sterk dat is!

Ik vind het echt heel erg dat je moeder is omgekomen, echt waar!
Maar zou je moeder willen dat je dit deed? Zou zij zeggen 'ja, doe dat maar'.
Of zou ze je aanmoedigen sterk te zijn rn vol te houden?

Over je zelfmoordgedachten kan je met 113 praten. Die helpen echt heel goed!
Lieve schat, zo aar opgeven mag niet.
Misschien kan je uit huis worden geplaatst en naar een nieuwe omgeving toe?
Of lan je steun krijgen?

Soms heb je het idee dat je heel erg gepest wordt, maar bedoelen andere het echt neit zo kwaad.
Praat erover. Ik weet zeker dat iedereen in je omgeving het heel erg vind dat je je zo voelt!
Schreeuw het uit! Wat heb je te verliezen?

Ik wil jou zien vechten! Ik wil jou zien winnen!
En ik ook!!
Mijn moeder heeft de ziekte van crohn ik weet niet of je weet wat het is maar
zij is ook heel erg ziek ik snap dat je bang ben en bang geweest bent maar zou je 
moeder dit willen als mijn moeder overlijd zou ze willen dat ik foto ga met mijn hobby
dat ik blijf zingen en dansen hoe moeilijk het ook is
probeer daar aan te denken aan de dingen waar je moeder trots op was
geloof mij nou maar je moeder is heel trots op je en dat blijft ze altijd
hoii ,

ben er nog steeds durf het niet
Hey schat,

Geweldig om te horen dat je er nog bent!
Jij verdient t zo erg om te leven!

Niet opgeven! Echt neit!
Blijf vechten voor een prachtig leven; want dat zul je krijgen!

Kan je wat meer vertellen over waarom je zo graag dood wil?
Dat komt, denk ik, neit uit de lucht vallen...

Weet je, ik wil ook dood, elke dag, ook op m'n goede dagen. Maar elke dag zeg ik tegen mezelf 'niet vandaag'.
Niet vandaag! Vandaag vecht je nog!
Morgen ben je heit nog!
Er zijn mensen die om je geven!

Liefs,
ze zijn het niet waard om dood voor te gaan!
jij bent het leven waard, gebruik het goed!
Heel fijn om te lezen dat je er nog bent!
Ik ben blij dat jij er bent! Je bent het zo erg waard!
ik ben anders niet blij dat ik er nog ben IK KAN HET NIET MEER VOL HOUDEN !
Dat weet ik schat, ik weet het.

Soms is het heel moeilijk om door te gaan.

'yesterday I've cried because I didnt cut deep enough and I didnt took enough pils. Today I smile because I didnt cut deep enough and I didnt took enough pils.'

Ik wil je echt heel graag proberen te helpen, en je een beetje proberen te steunen.
Wil je mij, ons, daar de kans voor geven?
Ik geloof dat jij weer gelukkig kan worden. Dat er een dag komt waarop je wil leven!
Maar daar moet je voor vechten, daar moet je nu wel sterk voor zijn.

Kan je alsjeblieft vertellen wat jou zo ongelukkig maakt?
Ik snap echt dat dat moeilijk is!
Maar lieve schat, hier kan niemand iets mee...
Wij weten niet waar jij mee vecht.

Misschien weet ik, of weet een ander, nog een andere oplossing dan zelfmoord.
Ik dacht ook echt dat die er niet was! Maar die is er echt!

Stay strong!
gewoon de wereld maakt me ongelukkig

Reageer