Vraag

Ze beginnen me weer te pesten

  • 17 November 2021
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 33 reacties

Hoihoi,

Ik ben op de basisschool altijd een beetje gepest en viel buiten de groep. In de brugklas werd ik echt gepest!1 Dat was heel naar en ik ben nogsteeds bang dat dat weer zal gebeuren. In de brugklas, toen de pester een vriendin van mij een klap  wou geven, ben ik recht voor hem gaan staan en heb ik hem weg gestuurd (terwijl de hele klas er omheen stond). toen is hij wel zo’n beetje opgehouden. Nu zitten er 3 meiden in mijn klas die nu weer vervelend beginnen te doen. Ik hoor ze de héle tijd mijn naam zeggen, en over mij roddelen! Ik voel me daar heel erg onzeker onder!!!!

 

Heeft er iemand tips om het van me af te laten glijden? En heeft iemand misschien comebacks (zodat ze doorkrijgen dat ik alles hoor en dat ze hun bek moeten houden) ?

 

heel veel liefss

 

P.S. Ik hoop dat het met jullie goed gaat! Als het minder/slecht gaat: blijf alsjeblieft geloven dat het beter gaat worden!!!


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Heeft iemand misschien tips? Ik ben echt heel nerveus om deze week weer naar school te gaan en de mensen weer over me heen te krijgen!!

xxx - me

Hey,

Wat ik zou doen is gewoon een keer naar ze toe lopen en gewoon vragen of ze ermee kunnen ophouden om over jou te roddelen, en als ze zeggen dat ze dat niet doen of dat ze dat niet gaan doen zou ik ze gewoon negeren en anders een keer er iets van zeggen tegen iemand die je kan vertrouwen. Wat je ook kan doen is een keer afluisteren wat ze allemaal te zeggen hebben  over je en die informatie tegen hun gebruiken (het is eigenlijk een beetje terug pesten zonder echt te persten). Meer weet ik eigenlijk niet, wat ik meestal doe is iedereen gewoon negeren of iets terug zeggen zodat ze stoppen, maar dan moet je wel weten wat ze allemaal zeggen. Ik hoop dat dit een beetje helpt.

xx Lara 

Reputatie 2
Badge +1

Dankjewelll!! Nog iemand anders tips, over wat ik dan bijvoorbeeld kan zeggen? xxx

Reputatie 3
Badge +1

hii, 

ik vind het heel naar voor je dat dit gebeurd. Als ik jou was zou ik ze gewoon negeren, ik denk namelijk dat ze gewoon aandacht willen ofzo. de meeste mensen die pesten doen dat omdat ze: stoer proberen te doen, thuis problemen hebben of in het verleden werden gepest. Als negeren niet helpt zou ik naar je mentor gaan of je ouders. misschien kunnen zij die pestkoppen even een lesje leren!

hou vol! groetjes

Reputatie 2
Badge +1

Dankjewell voor de lieve woorden :))

Reageer