Wordt gepest met mijn rode haarkleur en omdat ik op jongens en meisjes val

  • 23 January 2019
  • 6 reacties
  • 307 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen! Op school wordt ik erg gepest door de meeste jongens uit mijn klas.... Omdat ik rood haar en sproeten heb.... of omdat ik op jongens en meisjes val.... Ik wordt ook wel "vetlozende tomaat" genoemd... Ik weet niet wat ik moet doen!!! Zelf heb ik bedacht om mijn haar te verven... maar ik denk niet dat dat gaat helpen.. kunnen jullie raad geven?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Niet je haar verven mensen met rood haar zijn altijd heel mooi waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers

Het was 3 jaar geleden 

Gaat het nu beter ???

 

Hey!

Wat gemeen dat klasgenoten jou zo pesten!
Allereerst, het ligt uiteraard niet aan jou, en het zou zonde zijn om je haar te verven om zo'n reden, de pestkoppen zijn het niet waard en bovendien vinden veel mensen rood/ros haar en sproeten juist heel bijzonder en mooi.
Ook het feit dat je biseksueel bent horen zij zich eigenlijk niets mee te bemoeien en al helemaal niet te pesten...!
Heb je over dit probleem al eens gesproken met een volwassenen zoals een leerlingenbegeleid(st)er, je ouders of een leerkracht?
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je dit doet, je zal je heel opgelucht voelen, en ze zullen je ook echt kunnen helpen.
Heb je ook goede vriend(inn)en in je klas? Misschien kun je samen met hen duidelijk maken aan de pesters dat ze hiermee moeten stoppen, door te proberen hen te negeren of juist een gevatte opmerking te geven.
Als het pesten echt niet stopt is het misschien handig om eens te kijken of je overgeplaatst kan worden naar een andere klas/school?
Ik weet dat dit heel moeilijk is, maar probeer je er zo weinig mogelijk van ana te trekken, jij bent perfect zoals je bent, en probeer er zeker over te praten met een volwassene die je vertrouwt!

Groetjes
Lot

Rood haar is zo mooi 

Niet verven

Ik val ook op meisjes en jongens 

Mij maakt niks uit 

 

Zelle 

Iedereen heeft zijn eigen manier om van pesters af te komen. Zelf ben ik van ze af te komen door gewoon te vechten. Iedereen heeft zijn eigen manier, en de schorsingen waren het waard bij mij.
Dat ze je pesten is niet acceptabel. Met name om dingen waar je niks aan kan doen. Dat ze pesten om je haar, sproeten en omdat je bi bent is echt zielig. Wrs zijn ze jaloers op je wegens je uiterlijk of zien en en pesten ze de wat in hun ogen aparte om zo zelf niet gepest te worden. Helaas zal het niet altijd volledig stoppen. Het kan wel een stuk minder en je mentor kan en moet je hierbij helpen. Misschien kunnen je ouders ook helpen en met he hulp zoeken. En verd je haar niet. Ik ben zelf rood en ben heel erg gepest ermee, maar nu krijg ik er zo veel complimenten over en zijn mensen (positief) jaloers. Kijk naar de positiever punten, dan lijken dingen al snel minder heftig. En zoek dingen wat ontspanning en afleiding brengt. Bv muziek luisteren, lezen of even sporten
Hoop dat het pesten stopt!!

Reageer