Word ik wel gepest?

  • 25 April 2018
  • 7 reacties
  • 287 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii allemaal ik ben M en ik zit in de brugklas van havo.

Ik vraag me gewoon elke dag of ik gewoon wel gepst word... Eerst wil ik jullie bedanken dat jullie op deze topic hebben geklikt! Want ik heb jullie advies echt nodig!

Kijk het zit zo: Vroeger vond ik school al helemaal stom vanwege op de basisschool want toen wist ik eigenlijk ook echt niet of ik gepest werd, nu weer niet en daar ben ik een beetje klaar mee want ik wil weten wat ik er tegen kan doen.. Elke dag sta ik alleen buiten te hangen voordat de school begint, ik heb het idee dat er geroddeld word over mij, en dat ze me uitlachen omdat ik alleen sta. Ook word ik bij gymnastiek nooit gevraagd om samen in de bus naar gymnastiek te gaan (we gaan met de bus naar de gymlocatie). En als ik het vraag heb ik het idee dat ze dit denken: "o nee zij is er ook nog nu zit ik met haar opgescheept!" ik ben ook wel introvert en word genegeerd, bij de pauzes sta ik ook alleen en als ik thuis kom moet ik soms huilen. Als er niemand is. Met de mentor praten heeft ook geen zin want ze denken zo van "ze stelt zich echt aan we doen niks" daarom vraag ik me af of ik wel word gepest of ik me gewoon aanstel!? Een ander meisje in mn klas is gehandicapt en heeft ook een aantal keren het met de mentor besproken en iedereen ging haar daarna meteen helpen en meer aandacht geven... Ik word gewoon vergeten en heeelll vaak uitgelachen, niet alleen door de meiden maar ook door de hele klas als ik een fout maak! ?. Ze noemde me zelfs een keer alien omdat ik wat grote ogen heb, en ik heb volgens hun een grote neus (en nu ik er aan denk heb ik ook gewoon een grote neus).
Kan iemand mij raad, advies of gewoon een rea geven, ik heb echt jullie hulp nodig!

Xxx M

7 reacties

ik heb het ook gehad ik ben op 9jarige leeftijd bedrijgd met de dood dus ik weet hoe het is. het begint zoals ik het hoor een beetje op pesterij telijken. super vervelend natuurlijk ik wens je in ieder geval sterkte en stuur je mentor is een mailtje dan kan je klas het ook niet weten/zien. en praat er misschien met een vriendje/vriendinnetje van je sport team erover. dat kan ook wel wat fijner zijn. ik weet hoe het is en ik heb het jaren moeten negeren erg lastig natuurlijk maar praat erover ik wens het jouw niet toe wat ik heb gehad.

mvg rutger
Dankje rutger dus ik word gepest?
zoort van wel als het steeds door blijft gaan wel
Ik zou als ik jou was naar je mentor gaan en dit bespreken, want je hoort je natuurlijk goed te voelen op school!
Hoi,

Losstaand van of dit pesten is, is dit natuurlijk niet tof! Je stelt je helemaal niet aan, want deze situatie is hoe dan ook vervelend!

Negeren is niet per definitie pesten. Je kunt nu eenmaal niet iedereen aardig vinden. Als ze normaal tegen je praten en dingen terugzeggen als je ze wat vraagt, maar zich verder niet met je bemoeien, dan vind ik dit niet pesten. Als ze je echt negeren, dus doen of je er niet bent, dan lijkt dit meer op pesten.

Dat ze deze opmerkingen maken over je neus en ogen, dat noem ik wel pesten. Heb je toen gezegd dat je dit niet tof vindt? Het lijkt me sowieso een strak plan dit de volgende keer te doen! Dan weten zij dat ook weer.

Ik had ook een tijdje een gehandicapt meisje in mijn klas. Hartstikke aardig, maar ze zag er wel anders uit door haar handicap. Het is gewoon zichtbaar. Dingen gebeuren meteen als ze iets nodig heeft. Dat is fijn voor haar, maar oneerlijk naar anderen. Maar ja, wat kun je er aan doen? Je moet je daar in ieder geval niet door laten afschrikken, dus ik zou gewoon naar je mentor gaan. Die is er niet alleen haar, maar ook voor jou!

Gr. Pin
Hoii,
Als ik dit zo lees vind ik dit niet echt bepaald normaal met iemand omgaan. Zelf denk ik dat je inderdaad gepest wordt.. Ik ben zelf ook heel erg gepest en met de dood bedregen.. Ik heb iemand in vertrouwen genomen. Die werkte op school en dat heeft heel erg geholpen en als leraren of vertrouwingspersoon hebben ze zwijgplicht dus misschien iemand in vertrouwen nemen? Bijvoorbeeld je mentor? Weten je ouders het al?

Heel veel succes hiermee! Het komt goed!
Heyy,

Maakt het veel uit of je grote ogen of een grote neus hebt? Ik vind van niet want niemand is perfect! Dus je moet je er niet onzeker over voelen want ik vind ook dat ik een grote neus heb en het werd ook vaak tegen me gezegd vroeger maar ik liet het gewoon gaan en het boeide me ook gewoon niet meer.

En wat ik zou doen als ik in je schoenen sta is: naar de mentor gaan! Echt doe het gewoon want ik vind niet dat je je aanstelt. En ja je word wel deels gepest maar je kan het meer negeren en treiteren noemen. Als je ouders het niet weten zou ik het eerst aan hun vertellen en daarna met ze naar je mentor gaan als je mentor er niks aan doet. En ga gewoon met mensen praten in de pauze en dan kijk je wie jou het aardigst vind.

Groetjes I
❤️❤️

Reageer