Beantwoord

Word ik gepest? Of stel ik me aan

  • 14 March 2019
  • 4 reacties
  • 289 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey kben Intromary(naam veranderd de kindertelefoon) en zit in klas 1 van vwo. Op de basisschool werd ik 8 jaar lang gepest. Ik zit nu op de middelbare dus gelukkig heb ik daar geen last van. Kdacht dat t op de middelbare veel beter zou gaan... Aleen vandaag werd ik een soort van buitengesloten.. Alle meisjes uit mijn klas gingen naar de mac zonder t mij te vragen... En toen ik vroeg waarom ze mij niet mee wouden hebben zeiden ze dat het een •geheime• missie was. ik vond dit niet leuk... Heel veel kinderen hebben nu ook afstand van me genomen omdat ik hogere cijfers haal dan de rest. En ik ben ook niet zo goed in gym... Ze kiezen mij als enelaatste en ik moet altijd met de laatste die over zijn... Vooral bij volleybal.ben ik niet zo goed en willen ze allemaal uit mijn buurt blijven zodat ze kunnen winnen ): De docent gym zegt dat t er eenmaal bij hoort en ik weet niet of ik t wel met mijn mentor moet bespreken... Ik weet dus kortom niet of dit wel.pesten is ): Alsjeblieft ik heb echt hulp nodig...

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 March 2019, 14:08

Bekijk origineel

4 reacties

hey intromary

Laat ik het eerst hebben over de eerste situatie: Het is best apart dat alle meiden naar de mac gaan en dat jij niet mag. Ik zie dat wel als buitensluiten en vind het op het randje zitten van pesten. Al zullen ze je de volgende keer weer niet vragen, vind ik het pesten.
Situatie 2: Dat je als laatste wordt gekozen met gym is niet echt gek. Je bent er goed in of niet. Zelf wordt ik ook altijd bijna als laatste gekozen met dezelfde reden die jij hebt. Het is eenmaal zo dat mensen eerst de sporters eruit halen en daarna degene die er wat minder goed in zijn.

groeten Anoniem is en blijft veilig
Hey,
Wat naar allemaal.

het is een goed idee om naar je mentor te gaan, maar je kan het ook gewoon proberen te negeren en dingen doen met je vrienden. Als je geen vrienden heb in je klas kun je ook proberen vrienden te maken die niet in je klas zitten ( dat heb ik gedaan in de 1e )

Je zei dat je niet goed weet of je word gepest of niet
Zover ik Weet word je meestal gepest als dat voor jou zo voelt. Vaak hebben pesters ook niet door dat ze je pesten. (Ik spreek uit ervaring oops)

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ja

byee
-C
Hey,

wat vervelend dat je gepest word!

Ik zou als ik jou was het hierover met je mentor hebben, zodat hij met de anderen kinderen kan gaan praten. Het kan zijn dat ze het niet slecht bedoelen maar dat het wel zo overkomt vanwege je verleden. Mensen die veel gepest zijn zien dingen sneller als pesten terwijl het niet zo is. Ik heb hier zelf ook last van aangezien ik ook 8 jaar lang gepest ben, dus ik ken je situatie.

Vraag ze eens of je ze mag helpen of dat ze extra uitleg willen. Dan kun je die uitleg geven. Als ze vragen om je huiswerk over te schrijven, zeg je nee en leg je uit dat het beter is om het zelf te maken, omdat ze het dan later bij het examen makkelijker hebben.


Je moet hier wel mee uitkijken zodat het niet betweterig overkomt.

Sterkte!


Groetjes,
Hey, Intromary(naam veranderd De Kindertelefoon), mooie naam,

Je stelt je zeker niet aan, want het is niet leuk dat je niet mee naar de mc mag en dat je als ene laatste wordt gekozen bij gym. Dat je niet mee naar de mc mag is buitensluiten, dus pesten. Als laatste gekozen worden, is niet echt pesten, maar het zorgt natuurlijk voor een vervelende sfeer.

Als mensen afstand van je nemen, omdat je hogere cijfers hebt, kun je het toch ook als voorbeeld gebruiken? Vraag ze eens of je ze mag helpen of dat ze extra uitleg willen. Dan kun je die uitleg geven. Als ze vragen om je huiswerk over te schrijven, zeg je nee en leg je uit dat het beter is om het zelf te maken, omdat ze het dan later bij het examen makkelijker hebben.

Of je naar de mentor moet gaan, weet ik niet, omdat je niet extreem gepest wordt en dat misschien wel kan gebeuren als je naar de mentor gaat. Aan de andere kant kun je vragen of je mentor er met je over wil praten, zonder de klas te informeren. Dat lijkt mij eigenlijk wel een goed idee!

Doei!
Persoon Zonder Naam

Reageer