Wat moet ik zeggen?

  • 13 June 2018
  • 8 reacties
  • 322 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik doe aan YouTube en ik ben zelf 18
Ik doe een HBO opleiding en sommige weten van het bestaan van mijn YouTube kanaal. Ik ben bijna elke dag aan het live streamen. Mijn kijkers zijn. Rond de 10/14 jaar en vinden het leuk om naar mij te kijken als ik game.
Nu zijn er een aantal mensen in mijn klas die op hun account tijdens de live streams erg sarcastische opmerkingen plaatsen. Ook de volgende dag beginnen ze erover en laten ze anderen zien dat ik in een geinige bui ben en zeggen ze kijk wat hij doet joh.
Ook zeuren ze ga je straks weer lekker zingen (mijn covers) en ga je ook weer lekker Minecraften of fortnite spelen. Mijn vraag is dus wat kan ik tegen deze kinderachtige kleuters zeggen als ze weer beginnen. P.s. ze maken zelf ook video's maar weet hun kanaal niet

8 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Degene die zulke reacties geven blokkeren
Hoi,

Zij willen over het algemeen met deze streken een reactie van jou uitlokken. Daarom lijkt het mij het beste te negeren wat zij zeggen. Zo gaat de lol er voor hen vrij snel af als het goed is. Probeer je te focussen op de mensen die wel normaal tegen jou doen i.p.v. je energie te steken in deze kleuters.

Als het blijft aanhouden en je kunt er zelf niet veel aan doen, dan kun je altijd naar een vertrouwenspersoon, mentor of leerlingbegeleider stappen (ik weet niet zo goed hoe het zit op een HBO-opleiding). Zij kunnen jou helpen het probleem aan te pakken.

Zoals @Kaasplank al zei, lijkt het me ook slim hen te blokkeren.

Als je wel achter hun kanaal komt, kun je daar beter niks mee doen. Verlaag je niet tot hun niveau.

Blijf vooral lekker doorgaan met YouTube als je dat leuk vindt!

Gr. Pin
- Onnodige quote verwijderd -

Tnx het punt is ik doe een film opleiding en zij dus ook dus daarom is het raar want we doen eigelijk allemaal hetzelfde.
Ik zal niet meer reageren, dit deed ik eigenlijk al een beetje. maar ze betrekken ook andere erbij en dat is zo klote.

Ik wil niet naar mijn coach want je krijgt juist alleen gezeik ermee. die wil dan weer een gesprek en gaat het net als op de basisschool dan is ben ik gewoon zwak (eigen mening). dus ik wil het zelf oplossen.
Hoi,

Ik snap die gedachte dat je dan zwak zou zijn als je naar je coach toe stapt. Ik vind het ook alleen maar goed dat je het zelf probeert op te lossen. Het was meer bedoelt voor het geval het uit de hand loopt. Dat geldt trouwens nog steeds.

Het is inderdaad wel vreemd dat zij je juist hiermee pesten, terwijl ze dus precies hetzelfde doen. Waarschijnlijk is dit pure jaloezie en kun je het dus ook als een compliment zien 🙂

Je zou de mensen de meelopen met het pestgedrag wel eens apart kunnen aanspreken op hun gedrag als je het gevoel hebt dat ze zich er niet helemaal van bewust zijn en je er rustig met ze over kunt praten.

Ik vind het knap van je dat je gaat proberen ze te negeren. Ik hoop dat het dan snel stopt.

Met negeren bedoel ik overigens niet dat je niet voor jezelf mag opkomen. Als jij het gevoel hebt dat dat nodig is of als je dat wilt, moet je dat natuurlijk vooral doen. Het is ook geen slechte optie, het is alleen meer dat pester het meestal grappig vinden i.p.v. dat ze er echt mee op hun plek worden gezet.

Gr. Pin
- Onnodige quote verwijderd -

Zeker raar ja, ik heb nu wel iets minder last ook dus... en ik ben van plan dit weekend te gaan streamen.
Du het is wel minder geworden? Dat is in ieder geval fijn! 🙂 Ik hoop dat het streamen goed gaat! Veel succes en plezier :)
Gr. Pin
Hoi, @Monster123

Ik denk dan dat je zulke opmerkingen het beste kan negeren... En als het niet werkt, dan moet je er echt met iemand over praten. Tegenwoordig is er veel krietiek over iemand, en dat vind ik niet kunnen. Als hun zo negatief over jouw praten, dan hebben ze eigenlijk zelfhaat... Jij doet jouw ding, en hun ook. Jij bent het meer waard dan hun!

Groetjes, moonlightheart. xxx

Reageer