Waarom zijn mensen zo?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ik werd/word al bijna heel mijn leven gepest vanwege mijn afkomst ik word vaak uitgescholden en gediscrimineerd. Ik heb nu geen vrienden meer,? toen ik op het voortgezet onderwijs kwam in het 2e gingen al mijn klasgenoten voor mij wegrennen in de pauze ik snapte niet waarom en in de klas mag ik naast niemand zitten anders schelden ze me uit. Zelfs op vakantie word ik uitgescholden. Ik ben er zo klaar mee ik snap niet waarom mensen zo zijn om mensen zo erg te treiteren dat ze Zelfmoord willen plegen zoals ik?

Kan iemand uitleggen waarom zoveel mensen zo triest zijn om met ze alle 1 persoon gaan treiteren?
Ps ik zie het leven niet meer zitten


Gr.

20 reacties

Mensen zijn zo omdat ze willen laten zien dat ze "beter" zijn.
Dat zijn ze natuurlijk niet, want jij bent beter dan zij.
Sommige mensen pesten ook om hun eigen gevoelens daar in mwijt te kunnen. Ze beseffen alleen niet dat hun gevoelens over gaan op diegene die ze pesten.

Oja en Mensen zijn gewoon harteloze, gevoelloze wezens.

~Asy
O en als je het leven niet meer ziet zitten, probeer er over te praten, dat lucht echt heel erg op.
Hoi

Ik zie het leven al een paar jaar niet meer zitten ik wil al vanaf mijn14 dood tekst verwijderd door de Kindertelefoon i.v.m. overtreden forumregel 9
Ik heb er over gepraat maar het helpt niet ik heb verder ook geen vrienden die me kunnen helpen?
Maar bedankt voor jou reactie?


Gr k
Je kan ook muziek luisteren,
Wandelen of plantjes verzorgen om je beter te voelen.
Hoi

Ik luister ook heelvaak muziek alleen en daardoor voel ik me wel beter maar dat wil ik niet heel me leven doen. Tekst verwijderd door de Kindertelefoon i.v.m. overtreden forumregel 9

Gr k
Ahww. Je moet gewoon door blijven gaan! Vergeet die kinderen waar jij nu aan moet denken is je toekomst en die kinderen boeien niet. Als je echt geen vriendinnen hebt zou ik proberen om internet vriendinnen te zoeken (heb ik ook gedaan en ik kan het goed met ze vinden) maar pas wel op dat het geen pedo’s zijn dus daar moet je echt mee uitkijken en ook gewoon vragen of ze een filmpje willen sturen zodat je het zeker weet dat zij het zijn of een keer gaan Skypen. Maar kijk waar je fan van bent (bijvoorbeeld Justin bieber) dan ga je een fan account maken van Justin bieber en dan ga je allemaal mensen volgen die ook een fan account hebben van Justin en dan begin je gewoon met ze te praten en vraag je ze of ze meer willen praten en als ze in Nederland wonen misschien ook een keer afspreken. (Maar ik zou er wel echt mee oppassen dat je niet met oude mannen om gaat!) dit is mijn 1e tip.

2e tip is: kijk op school in de pauze of er mensen zijn die je aardig lijken en ga gewoon vragen of je bij ze mag zitten en als ze ja zeggen ga je gewoon zittrn en voer je gewoon even wat gesprekken (dus je moet niet stil zijn en alleen luisteren maar ook gewoon praten met ze) want dan mogen ze je en dan kan je met hun om gaan.

Probeer dit anders even en als het daarna niet lukt moet je het maar even zeggen! Love you girlll❤️?
Hoi

Bedankt voor je reactie maar ik ben een jongen en bij jongens kan je niet zomaar vragen of je erbij mag want ze negeren je of ze zeggen nee want jongens zijn veek harder dan meisjes alhoewel meisjes ook heel hard kunnen zijn..................


Gr
Nee hoor. Je moet het gewoon vragen en als ze zeggen nee dan zeg je gewoon waarom like t is niet zo dat iedereen je niet mag
Ja nee ik wist wel dat je een jongen was?? sorry!!
Hey

Geeft niet
Ik zie het leven niet meer zitten door het pesten want ik mag nergens bij horen en ik word bijna altijd uitgescholden door mijn afkomst.
Ik wil niet meer leven ik kan het niet meer heb jij dat gevoel ook?.


Gr k
wat is je afkomst dan?

Want ik vind gewoon dat iedereen erbij mag horen want het is toch zo dat we gewoon met elkaar om kunnen gaan maakt niet uit welk afkomst. En je moet gewoon door blijven gaan en een doel hebben in je leven dan zie je wel het leven zitten omdat je graag het doel wilt bereiken
Hoi

Ik kom uit china ik vind het helemaal niet leuk hier de mensen zijn zo gierig en rasistisch... Ik heb geen doel meer ik heb een doel en dat is zorgen dat ik zm kan plegen
Ahhww echttt Chinezen zijn oprecht cute mensen? dit zeg ik niet om je nu blij te maken Maar ik vind dat oprecht zo ook als ik ze op t vliegveld zie denk ik echt van ahwhwhwwhwhwhw ze zijn zo cuteee? maar ja zo ben ik natuurlijk whahahha dus maybe vind ik dat alleen maar oke.

Nee maar je moet echt een doel hebben. Bijvoorbeeld wat wil je worden? Denk dan na dat je niet bijvoorbeeld “een dokter” wilt worden maar “de beste dokter” als je zo gaat nadenken krijg je echt veel motivatie door want dat werkte ook bij mij. En bijvoorbeeld als je een hobby hebt dan kan je daarvoor ook het beste van maken dan stel je gewoon doelen. En ga geen zm plegen echt dat doet andere mensen pijn met zoals je ouders. Ga er alsjeblieft met een leraar (die goed luistert bvb) praten of met een vertrouwingspersoon en vertel het ook aan je ouders. Maar please ga echt geen zm plegen of jezelf snijden je bereikt er echt niks mee!❤️❤️
Hoi

Ik had mezelf al gesneden daar wete mijn ouders al van... Maar ik heb geen docent die ik mag en ook geen huisarts... Ik heb ook een topic in Emotionele gevoelens geplaatst... Die is langer....

Hij heet: Voor de trein


Groetjes k
"Ik kom uit china ik vind het helemaal niet leuk hier de mensen zijn zo gierig en rasistisch... "
Dat is een beetje overdreven, denk je niet?

" Ik heb geen doel meer ik heb een doel en dat is zorgen dat ik zm kan plegen"
Niet echt het beste doel, ookal is dat mijn mening.

Zou je dit toevallig kunnen delen met vertrouwenspersonen, ervan uitgaand dat jij die hebt, want die zijn er voor dit soort dingen.
Zij kunnen voor betere hulp zorgen dan mijn woorden, alhoewel dat voor het meeste geldt.
Hoi

Dat is het probleem ik heb geen vrienden. Omdat ik werd gepest dus ook niemand die me kan helpen...
Hi K,

Misschien kan je op een sport of zoiets en dan met iemand proberen te praten.
Die mensen kennen jou hoogst waarschijnlijk niet en dus kan je met een schone lei beginnen.

Zoals @menspersoon al zei is het een goed idee als je naar een vertrouwenspersoon gaat voor dit want die kan je helpen.
En ga ook maar naar je mentor of een andere leerkracht en geef aan dat je gepest wordt want pestgedrag moet oprijd gestopt worden. Als je zelf niet wil naar je mentor/leerkracht ga dan voor iemand anders want jij bent vast niet de enige die gepest wordt en door het aan te geen kunnen er dingen voorkomen worden.

Probeer je ogen het te openen en de positieve kanten van het leven te zien.
Een andere aanpak zou echt kunnen helpen.

Oke en dan nog:
Je bent niet alleen.
Misschien voelt het soms zo maar iedereen heeft soms donkere blauwe tijden.
Probeer in deze tijd met mensen te praten al is dat de postbode praten ver wat je dwars zit helpt enorm!
( Ik ben hier in ieder geval altijd op het forum als je iets kwijt wilt 🙂 )
- Je kan ook met de kindertelefoon chatten/ bellen want die kan veel beter helpen dan ik.

Mocht het ooit zo ver komen dat je zelfmoord wil plegen of iets ga naar deze site : https://www.113.nl

Groetjes van Maii 😳
Ik durf niet naar een leeraar...
Ik weet het echt niet meer...
Ik heb ook een andere topic : Voor de trein miss begrijp je het dat beter waarom ik het niet durf... Ik weet niet meer wat ik moet doen

Reageer