Waarom worden mensen met rood haar gepest?

• Anonymous
  • 0 reacties
waarom worden er zoveel mensen gepest met rood haar. Ik heb zelf ook rood haar en word er zelf soms geconfronteerd met het woord ' ginger' ik vraag me af waarom zoveel mensen mensen met rood haar pesten of haten. Heeft iemand hier misschien een nuttig antwoord op?
,

20 reacties

Mensen hebben om de een of andere reden altijd iemand nodig om zwart te maken of grapjes over te maken. Veel mensen menen dit niet serieus, laat je er niet teveel door intimideren. Als mensen dit wel serieus menen dan zit er een steekje bij ze los en het is ook erg onvolwassen om dat te doen.
Okee, ik verf mij haar ook af en toe rood en word ik aangesproken met ginger,
Maar die gasten die jou pesten zijn zelf gewoon jaloers want rood haar is juist cool!!

x Charlie
Ik verf zelf mijn haar rood maar ik ben echt heer erg jaloers op'gingers' want dat is zoooo gaaf
Ginger betekent gember.

Ik heb ook roodhaar. Eigenlijk goudblond, maar iedereen zegt rood. Ik wordt er ook mee gepest, maar ik vind het mooi.
Als je niet blij bent met je haarkleur kun je het ook gewoon verven. Die pestkoppen zijn gewoon jaloers. Slechts 1% van de mensen op heel de wereld heeft rood haar, en het worden er steeds minder!
We zouden eigenlijk in een museum moeten staan!:)
Mensen willen andere mensen altijd zwart maken. Omdat ze zelf heel onzeker zijn of ze zijn misschien wel heel erg jaloers? haha. Als ze je ginger noemen, noem dat iets over hun bijvoorbeeld : Iemand met een hele grote neus noemt jou ginger, dan moet jij zeggen ; '' hah liever een ginger zijn dan zo'n grote neus als jou hebben, ik kan me haar nog verven maar jij ... AHAHAHAHA'' gewoon uitlachen, mensen die iets over jou zeggen hebben ook wel iets wat je over hun kunt zeggen. Because ; Nobody is perfect.
Mensen zijn mensen met andere eigenschappen niet gewend, rood haar is vrij zeldzaam dus zijn ze dat slecht gewend en omdat ze het niet kennen, kunnen ze er niet tegen en gaan ze uiteindelijk uit een soort van "automatisme" de mensen met dus unieke dingen, zoals rood haar, pesten. Beter geef je mensen die jou hiermee pesten gewoon een harde duw, dat zal ze afschrikken op de een of andere manier en dan houden hun er in ieder geval mee op. Dat idiote gedrag moet je gewoon vergeten en in je persoonlijke "prullenbak", in jezelf, weggooien. 😉
Allemaal e schuld van SouthPark (Van comedy central ofzo)
In de tekenserie was ooit een aflevering met het belachelijk maken van rood harige.

Dus de meeste "junkies" of "nietsnutten" die dat stomme programma kijken worden daar mee opgevoed.

Ik kijk zelf geen southpark ofzo... vind ik stom en humor begrijp ik niet... -.-
Rood is mooi maar zie je steeds minder, jammer...
Heel vervelend. Rood haar zijn juist cool. Ik heb gewoon blond haar en heb respect voor alle mensen die rood haar hebben. Wat maakt het uit ook al ben je geel of zwart of gehandicapt of niet gehandicapt of je bent een stervoetballer of je bent een koningin of je bent een ras maakt niks uit het zijn allemaal gewone mensen. Vergeet dat niet. 1 Tip trek je er niks van aan.
Tsja.. Niet naar luisteren, ik vind rood haar persoonlijk prachtig! (vooral van die echte gingers met zo'n lichte huid met sproetjes, erg mooi 🙂
Mensen willen andere mensen altijd zwart maken. Omdat ze zelf heel onzeker zijn of ze zijn misschien wel heel erg jaloers? haha. Als ze je ginger noemen, noem dat iets over hun bijvoorbeeld : Iemand met een hele grote neus noemt jou ginger, dan moet jij zeggen ; '' hah liever een ginger zijn dan zo'n grote neus als jou hebben, ik kan me haar nog verven maar jij ... AHAHAHAHA'' gewoon uitlachen, mensen die iets over jou zeggen hebben ook wel iets wat je over hun kunt zeggen. Because ; Nobody is perfect.

Hm. Geweld met geweld bestrijden lijkt mij niet de juiste oplossing, ook geen verbaal geweld ;)
Vooral als je het niet fijn vind om lelijke dingen over jezelf te horen, waarom zou je datzelfde dan bij anderen doen?

Ik denk dat je beter tevreden kunt zijn met je mooie rode haar, want het is bijzonder en blondies zijn er al zo veel 🙂
Er zit bij mij een meisje in de klas met ook rood haar, en die werd er mee gepest totdat ze hun kei hard sloeg, het is nu wel over.. maar ik vind slaan geen optie..
maar de meeste gaan dit zeggen/doen (pesten en uitschelden) omdat ze jaloers zijn
Ik vind rood haar veel mooier dan alle andere haarkleuren, niets van aantrekken en zeker niet agressief gaan reageren. Als je gepest wordt moet je het tegen iemand zeggen en het samen met diegene oplossen, maar zoals ik al zei; wees blij met rood haar!
Ik vind rood haar juist heel mooi vooral bij meisjes als het echt lang is (NIET lesbisch ofzo)
Voor pesten is er nooit een goed excuus.
maar de meeste gaan dit zeggen/doen (pesten en uitschelden) omdat ze jaloers zijn

Exact, want rood haar is prachtig en ik zou er een moord voor doen ;P (niet letterlijk maargoed)
ik heb oranje 😉 haar en ben er enorm trots op.
alleen word ik blond, dus best jammer.
maar ik ben hier nooit om gepest, ik ben best wel populair op school.
en wil je wel geloven? ik ben nog NOOIT uitgescholden door iemand voor ginger.
Reputatie 2
Badge +17
Als je gewoon even met vrienden aan 't chillen bent wil je ff tof tegenover hun doen en als er dan een roodharige langskomt roep je gewoon ginger. Je loopt dan gewoon te ouwehoeren, meer niet! Niets van aantrekken.
Als je gewoon even met vrienden aan 't chillen bent wil je ff tof tegenover hun doen en als er dan een roodharige langskomt roep je gewoon ginger. Je loopt dan gewoon te ouwehoeren, meer niet! Niets van aantrekken.
Dat is echt dom, en dan ben je zelf echt zielig. Als iemand een kut opmerking maakt over mijn prachtige haar sla ik ze gewoon vol op hun bek. Klaar.

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding regels -
Ginger gebruiken voor mensen met rood haar is ook best wel dom, want:
Ginger is het Engelse woord voor gember en als je gember doorsnijd is het overduidelijk geel, dus niet rood.

Reageer