waarom doet niemand wat aan pesten, al willen ze het nog zo graag?

• 17 August 2012
  • 51 reacties
  • 3012 Bekeken

Toon eerste bericht

51 reacties

ik word hier echt doodverdrietig van!!!!!!!
alsjeblieft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bel nu het nog kan naar 113online  of sensoor!!!!!!!!!!! Zucht!!!!!

En alsjeblieft!!!! laat een kindertelefoonmedewerker dit berichten lezen!!!!!!! want dit kan echt niet zo langerr!!!! ik wil je echt helpen!!!!!! maar hoe?????
Dat weet ik ook niet! En bellen durf ik niet, dan hoort iedereen me...!
Na de sporttraining was het weer zover. Ik had een paar dagen geleden ruzie gehad met een jongen uit mijn team. Hij gooide zand en water naar me. Ik liet hey er niet bij zitten en gooide mijn flesje water helemáál leeg, over hem heen. Kwaad dat hij werd! De week daarop pakte de jongen waar ik verliefd op ben mijn sleutel af en fietste ermee weg. Ik rende erachteraan, samen met mijn vriendinnen. De jongen gooide hem weer weg naar een ander en zo ging het door. De jongen waar ik het flesje water op gooide fietste steeds recht op me af om me te raken met zijn wiel. Dit was geen spel meer. Dit was echt.
Vorige week kon ik niet meer buiten komen. Alle jongens wachtte op me met water. Ik kon nergens meer heen. Iedereen was op mij gericht. Uiteindelijk heb ik mijn fles water gepakt en ben naar mijn fiets gerend.
Na een poosje kon ik eindelijk rustig mijn fiets pakken. De meiden van mijn team kwamen naar me toe. "jij vindt dit niet leuk hè" toen barstte ik in huilen uit en heb ik alles verteld. Dat meisje zit bij mij op school en we zouden er wat aan gaan doen. Als de jongens doorgingen zouden we naar de coach stappen. Ik voelde me een stuk opgeluchter.
Ik word ook wel eens gepest. Maar het beste is om te negeren. Als het je niet lukt, roep je vader of moeder. Geloof me, het helpt. Ik heb al gezien.dat ouders naar de pester kwamen en ze gingen met de pester bespreken. De volgende dag durft de pester het kind niet meer te pesten en stopt hij ermee. Mijn moeder gaat ook met een kind bespreken morgen en ik hoop dan dat ze niet meer pesten!
Dat heb ik al geprobeert...
Vandaag heeft een vriendin van me naar leerlingbegeleiding gestuurd. Nou ja, eerder meegesleurt. In mn eentje was ik nooit gegaan.
leerlingbegeleiding heeft met me gepraat en gaat het met de afdeling en mijn mentrix bespreken. Volgende week spreek ik haar weer. Ik heb echt mijn hart bij haar uitgestort, ik voel me veel opgeluchter!
hallo,
ik ben een meisje van 13 dat haar hele leven lang al is gepest.
het begon al in de kleuterklas en ging door tot groep 5. daar had ik een aardige juf die me echt begreep maar nog steeds niets aan het pesten kon veranderen. in groep 6 werd het verschrikkelijk(ik bewaar details) en ben ik van school veranderd.
tot groep 8 ging alles goed. nu zit ik op de middelbare school en was het weer raak. we zijn een drukke klas en 3 kwart van de leraren kon geen orde houden en rende huilend het klaslokaal uit. bij mijn leraar wiskunde was alles het ergste. pennen werden uit het raam gegooid, ik werd geschopt, geslagen en als ik dan wat terugdeed had ik het gedaan. ik ben meteen naar mijn mentrix gestapt omdat ik op de basischool ook al problemen had en niet wou dat het weer zo ver moest gaan. mijn mentrix hoorde mijn verhaal aan, zei dat ze het in de gaten ging houden en liep weg.
toen het pesten doorging kreeg ik een coach. die heeft mijn zelfvertrouwen helemaal naar beneden gewerkt en zei steeds dat alles mijn schuld was. na een paar afspraken heb ik hem meteen afgezegd en kreeg ik via school een nieuwe begeleider. zij was veel aardiger, rustiger en kwam vriendelijker over, al was het mijn lerares nederlands. toen het pesten zijn top bereikte(dat echt de hele klas tegen me was en alles veel erger werd) ging zij voor de klas staan en vertelde dat onze klas nogal (netjes gezegd) stom was. als iemand nog zou pesten zou diegene geschorst worden.
na de les kwam de hele klas om me heen staan en vroeg waarom ik had gezegd dat de grootste pester zoveel schold. (ik ben de enige van de klas die niet vloekt/scheld) dat had ik niet gedaan was mijn antwoord, terwijl dat natuurlijk wel zo was.
tijdens beeldende vorming was alles té erg en had ik er genoeg van. toen een trutje mij sloeg mepte ik flink terug. toen kwamen haar vriendinnen om me heen staan.'' waarom sla jij haar?'' en begonnen mij te slaan. daarna was er een jongen die weer begon te spotten met mijn uiterlijk en de hele klas deed mee. de docent kon er niets tegen beginnen en ik al helemaal niet. ik had tranen in mijn ogen(ik huil niet zo snel en echt bijna nooit) en vroeg of ik even naar het toilet mocht. dat was mijn schuilplaats. ook als ik in de pauzes alleen stond kroop ik het toilet in. ik had geen andere keus.

waarom wordt er nooit wat aan pesten gedaan? waarom? ik heb al zoveel gedaan, niets werkt. heeft iemand tips?😕
p.s. kan de kindertelefoon hier niets aan doen ofzo?😕

Ik snap hoe je je voelt. Bijna niemand doet iets. Mijn lerares wist dat ik was verkracht door een klasgenoot, en deed ook niets 😶 Probeer naar je ouders te gaan, of je mentor, of vertrouwenspersoon
Dat is mijn probleem, deze mensen weten er van:
-ouders
-alle docenten
-mijn mentrix
-de afdeling
-vertrouwenspersoon(die kwam vorige week niet opdagen toen ik een gesprek had!!!)
-vrienden
...en meer mensen zijn er voor mijn probleem op school niet. Pestenweb, de kindertelefoon, sense(site voor liefde want daar worstel ik ook mee(zie de topic "ben ik van hem gaan houden? En houdt hij ook van mij?"))
Zoveel mensen weten het...
Mijn trainer heeft al met het joch dat mij natspoot gepraat. Dat heeft iemand uit mijn team gedaan. Ik ben daar zo dankbaar voor!
Ik had mijn zin niet afgemaakt maar ik wou zeggen dat sense, sensor, hulpmix, pestenweb, de kindertelefoon en nog zo'n site het weet maar niemand me kan helpen. Met de vrouw van pestenweb kreeg ik zelfs ruzie("het moet alleen over pesten gaan! En antwoord nou eens op mijn vragen!"(ik wou gewoon mijn verhaal kwijt)
Ga met de directeur praten, of schrijf een brief naar de directie
Durf ik niet...
als je het echt wilt kun je het 
Het is dat of negeren, maar negeren is vrij lastig. Probeer het anders samen met iemand te doen
Ik ben bang om voor paal te staan. Je mag niet zomaar naar de directeur toe. Kom ik daar zegt hij bijv dat ik weg moet ofzo. Kdurf écht niet... Kheb wel iemand met wie k t samen kan doen.
Probeer dan eens met diegene te gaan. Anders weet ik het eerlijk gezegd ook niet
Het gaat nu al een stuk beter met me. Op school heb ik mensen waarmee ik kàn kletsen en ik zie een paar aardige meiden die wel eens een vriendin kunnen worden. Op mn sport ben ik naar de coach gestapt. Nou ja, een vriendin van me. Ik ben haar zo dankbaar!
Alles gaat dus prima, maar het gepest blijft. Daar wen je aan.
ja indd helaas wel zoiets heb ik nog niet maar alles op z'n tijd
bij mij niet het was op een avond toen ik zat te vissen en het waren marokkanen die ik niet mag

Hey Mark!,

Ik vind het heel vervelend voor je,
Maar als marokkanen je pesten hoeft het niet
meteen te betekenen dat alle marokkanen zo zijn.
Zelf ben ik een marokkaans meisje en werd ik gepest
door veel nederlanders en werd ook gepest door groepje 
buitenlanders waarin 3 marokkanen zaten en 3 turken.
Word niet meer gepest maar begint volgens mij weer. :S
Maar ik ben niet boos op je ofs he. kwou het gewoon ff melden.
Grt Niempje
Het gaat nu al en stuk beter met me, maar het gepest blijft. Maar daar wen je aan.
Ahw.
khoop dat het snel oplost!
als je mentrix je niet helpt moet je naar de schooleider gaan.
doet die niets?
blijf gaan totdat hij/zei er uiteindelijk wat aan doet.
Ik weet hoe het voelt om gepest te worden, elke keer thuis komen en dan nadenken wat er morgen gaat gebeuren op school, of whatever waar.
Het is erg moelijk maar je moet je er over zetten.

Die weg heb ik P.S niet gekozen maar een andere en die heeft voormij wel nut gehad, ik ben daarom ook echt een uitzondering o/a mijn problemen anders mocht het echt hier, hier het verhaal :

Ik ben thuis gaan blijven en gekozen dat er Jeugdzorg over de vloer kwam en dat ik later uit huis werd gehaald, alleeennn.. ik kreeg een Psychiater om mijn dingen te vertellen en ik vertelde dus over mijn slechte Jeugd enzovoort, ik vertelde ook dat ik gepest werdt op school en toen gingen school en mensen van Jeugdzorg daar werk van maken o/a heb ik problemen gekregen met de leerweg-amptenaar. 
Nadat school & de leerwegamptenaar discussies hadden over wat er met mij mis was besloten ze om mij thuis les te geven, dus dat er elke dag rond 9uur sochtends een docent kwam die mij les gaf tot 12uur en daarna mijn werk inleverde op school en toen weer terug kwam tot 3uur smiddags.

Dat gebeurt zelden dat school opdraait voor die kosten, dus ik heb echt MEGA geluk gehad dat dat mij overkomen is, Inmiddels ben ik van mijn depressies af en moet ik na Oud & Nieuw weer naar school, dit word mij laatste jaar..

Veel succes verder, misschien had je hier iets aan, I dont know haha. maar Psychiater helpt sws wel bij dingen.

// Low
Heerlijk dat dit je laatste jaar is! =)
Ik heb nog 2 jaar op deze rotschool!
bij mij niet het was op een avond toen ik zat te vissen en het waren marokkanen die ik niet mag

Hey Mark!,

Ik vind het heel vervelend voor je,
Maar als marokkanen je pesten hoeft het niet
meteen te betekenen dat alle marokkanen zo zijn.
Zelf ben ik een marokkaans meisje en werd ik gepest
door veel nederlanders en werd ook gepest door groepje 
buitenlanders waarin 3 marokkanen zaten en 3 turken.
Word niet meer gepest maar begint volgens mij weer. :S
Maar ik ben niet boos op je ofs he. kwou het gewoon ff melden.
Grt Niempje

tja weet ik dat niet alle zo zijn
Ik ben ook al mijn hele leven gepest en ben toen in groep 8 naar een andere school gegaan. Hier is het pesten gestopt, op mijn vorige school zeiden ze dan altijd: ik zal erop letten. NIET dus. Je moet tegen je ouders zeggen dat je het niet meer aankunt en dat je naar een andere middelbare wil. Als je nu denkt van: het is al te laat. NEE dat is het niet, ik kwam pas eind groep 7. Je moet dit bespreken en er alles aan doen om dit te verbeteren want dat laatste jaar moet het pesten gestopt zijn, mensen veranderen niet zomaar. GA NAAR EEN ANDERE SCHOOL PLZ. IK WEET HOE HET VOELT
hallo,
ik ben een meisje van 13 dat haar hele leven lang al is gepest.
het begon al in de kleuterklas en ging door tot groep 5. daar had ik een aardige juf die me echt begreep maar nog steeds niets aan het pesten kon veranderen. in groep 6 werd het verschrikkelijk(ik bewaar details) en ben ik van school veranderd.
tot groep 8 ging alles goed. nu zit ik op de middelbare school en was het weer raak. we zijn een drukke klas en 3 kwart van de leraren kon geen orde houden en rende huilend het klaslokaal uit. bij mijn leraar wiskunde was alles het ergste. pennen werden uit het raam gegooid, ik werd geschopt, geslagen en als ik dan wat terugdeed had ik het gedaan. ik ben meteen naar mijn mentrix gestapt omdat ik op de basischool ook al problemen had en niet wou dat het weer zo ver moest gaan. mijn mentrix hoorde mijn verhaal aan, zei dat ze het in de gaten ging houden en liep weg.
toen het pesten doorging kreeg ik een coach. die heeft mijn zelfvertrouwen helemaal naar beneden gewerkt en zei steeds dat alles mijn schuld was. na een paar afspraken heb ik hem meteen afgezegd en kreeg ik via school een nieuwe begeleider. zij was veel aardiger, rustiger en kwam vriendelijker over, al was het mijn lerares nederlands. toen het pesten zijn top bereikte(dat echt de hele klas tegen me was en alles veel erger werd) ging zij voor de klas staan en vertelde dat onze klas nogal (netjes gezegd) stom was. als iemand nog zou pesten zou diegene geschorst worden.
na de les kwam de hele klas om me heen staan en vroeg waarom ik had gezegd dat de grootste pester zoveel schold. (ik ben de enige van de klas die niet vloekt/scheld) dat had ik niet gedaan was mijn antwoord, terwijl dat natuurlijk wel zo was.
tijdens beeldende vorming was alles té erg en had ik er genoeg van. toen een trutje mij sloeg mepte ik flink terug. toen kwamen haar vriendinnen om me heen staan.'' waarom sla jij haar?'' en  begonnen mij te slaan. daarna was er een jongen die weer begon te spotten met mijn uiterlijk en de hele klas deed mee. de docent kon er niets tegen beginnen en ik al helemaal niet. ik had tranen in mijn ogen(ik huil niet zo snel en echt bijna nooit) en  vroeg of ik even naar het toilet mocht. dat was mijn schuilplaats. ook als ik in de pauzes alleen stond kroop ik het toilet in. ik had geen andere keus.

waarom wordt er nooit wat aan pesten gedaan? waarom? ik heb al zoveel gedaan, niets werkt. heeft iemand tips?😕
p.s. kan de kindertelefoon hier niets aan doen ofzo?😕

Je moet het van de bodem werken. In de klas zit er 1 persoon die het hele klas leid. Het is niet de docent. Dat ene persoon die de klas leid is gewoon een persoon die ook veel problemen heeft en veel aandacht krijgt in de klas. Die persoon is minder sterk dan jij. Vraag of je hem/haar persoonlijk (onder vier ogen) wilt spreken. Zeg tegen die persoon dat hij/zij zijn problemen niet aan jou hoeft te vertellen maar dat jij weet dat hij/zij ook erg veel problemen hebt ( niet op school maar waarschijnlijk thuis). Doe alsof je veel over hem/haar te weten bent gekomen en kom zelfverzekerd over. Laat je angsten niet zien. Wees aardig tegen je ergste vijand. Vertel dat je niet meer gepest wilt worden.
Herhaal het als hij/zij het niet blijft begrijpen. Neem hem/haar apart zeg dat jij zijn/haar problemen begrijpt maar dat jij niet meer zijn/haar uitlaatklep wil zijn.
Het zal goed komen.

Als je docenten niet hun werk kunnen doen dan jij wel. Ga ervoor en wees zelfverzekerd. Of teminste kom zo zelfverzekerd over.
Ga naar de politie als ze je wat aandoen. Als de politie op school komt dan zal de directie een einde maken aan pesten doordat hun reputatie op het spel staat. Als dat dan niet werkt verander van school. Maar probeer wat ik je heb geadviseerd.

Reageer