Vraag

Vriendinnen van niks

  • 19 September 2017
  • 6 reacties
  • 1099 Bekeken

Hey
Ik ben een meisje van 13. Ik zit in de 2e klas nu. Ik heb gescheiden ouders waar ik het niet altijd even fijn heb bij mijn vader. In groep 8 ben ik gepest. Ik ben er zo goed als bovenop gelukkig. In de 1e klas wou ik een nieuwe start maken. En dat lukt wel. Maar eind 1e klas wou niemand meer met me afspreken. Ik weet niet waarom. Ik vraag me af wat ik fout heb gedaan. Nu zit ik dus in de 2e. Ik vraag vaak if mensen willen afspreken, maar niemand 'kan'. Kan is tussen haakjes omdat ze wel altijd met elkaar afspreken. Ook appt niemand me meer. Alleen om dingen die niemand wil doen ( huiswerk sturen, voetbalwedstijd van broertje kijken om 8 uur in de morgen enzovoort) wat moet ik doen.
Plz help me. Ik ben echt wanhopig aan het worden

Xxx just a already grow up gurl

6 reacties

hey hey!
Ik snap dat het lastig is, ik heb het zelf ook gehad. bedenk ten eerste altijd dat jouw klasgenoten ook in de puberteit zitten en misschien problemen hebben thuis en/of sociaal. dit zal niet altijd het geval zijn en als je denkt van niet, vraag het gewoon! misschien zullen ze het gek vinden maar je toont wel lef! en als ze je (bijvoorbeeld) uitlachen weet je gelijk: dit zijn geen goede vrienden.
Als tip geef ik: probeer ook vrienden buiten jouw klas en school te maken. dan voel je je vanzelf weer wat blijer en zullen de andere mensen zien dat je zo gek nog niet bent! onthoud altijd: je bent goed zoals je bent en als ze jou niet respecteren zullen ze toch geen goede vrienden zijn! xx:D
Hoi!!!

Ik zou met ze praaten dan krijg je zelf
Er een beter beelt bij en de mensen weeten dat
Je heer mee zit. Meschien was het niet zo bedoelt.

Gr angelv
Hoi, justagrownupgirl,

Wat ontzettend vervelend en lastig dat iedereen zo afwijzend doet! Het is wel heel goed van je dat je nog vaak vraagt of mensen af willen spreken etc., en het wel blijft proberen. Als ik in jouw schoenen stond zou ik heel graag willen weten wat ik nou eigenlijk fout heb gedaan, waardoor mensen opeens zo raar doen. Is er misschien een (ex) vriendin die je dat kunt vragen? Misschien is er ook wel niks aan de hand, is het alleen een korte periode waarin het lijkt alsof iedereen op je is uitgekeken, dat heb ik ook wel eens.
Verder is de tip van Noof een hele goede, over het vrienden maken buiten school! Doe je een sport of hobby waarbij je vrienden kunt maken?

Heel veel succes, en weet dat je helemaal goed bent zoals je bent, met of zonder vrienden!
Hoi!

Ja, dat is vervelend. De mensen waar je nu mee omgaat appreciƫren je niet genoeg, en je verdient beter. Kun je eens naar iemand helemaal anders stappen? Iemand die je kent van vroeger, en dan zeggen: 'Hey, lang geleden, zullen we eens iets gaan doen samen?'. Dan vind je misschien wel iemand.
Je kunt in de klas of kantine contact zoeken met iemand die ook alleen zit? Iemand die ook iemand zoekt, maar misschien de moed niet heeft?

Groetjes
x
Heey, zijn dit al je klasgenoten die niet willen of alleen vriendinnen. Ik zit namelijk ook in de 2e maar ginv in de 1ste langer dan de helft vsn het schooljaar om met meiden bij wie ik het niet leuk had. Ik kon mezelf niet zijn, vond school stom en wou nooit afspraken. Heb vaak gesprekken met mijn mentor gehad. Uiteindelijk ben ik eens met andere meiden uit mijn klas omgegaan en daar kon ik wel mezelf zijn. Misschien moet je dit ook proberen?

Reageer