Vraag

Vriendin gepest, verkracht, en aangerand. Hoe kan ik haar helpen?

• 31 januari 2017
  • 5 reacties
  • 931 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben Maxeman, ik typ dit voor mijn vriendin ( ik ben een jongen en haar vriend ) omdat ik haar hiermee wil helpen en ik wil dat het stopt.

Een korte samenvatting over onze relatie zodat jullie een beetje context hebben: ik ben dus 16 jaar en een Nederlander en ik heb in oktober via internet dus mn vriendin leren kennen, zij is 15 en woont in Amerika ( ze hebben dit soort sites niet echt daar dus daarom vraag ik dit voor haar ). We hebben dus een langeafstandsrelatie en kunnen elkaar alleen horen en zien via skype of door te bellen. Dit is soms lastig, helemaal als we dit soort problemen hebben.

Mijn vriendin zit dus in een lastige situatie, ik heb haar eigenlijk goed geholpen toen ik haar leerde kennen. Ze was erg suicidaal en had geen zin in het leven, sneed haarzelf. Mede door mij is ze daar nu vanaf.

Maar hoe het komt dat zij zo was en soms nog is zit zo: haar ouders haten haar. Haar vader slaat haar en schreeuwt tegen haar en geven haar eigenlijk geen liefde. Haar zusje is ook heel gemeen tegen haar en dan niet op een niveau als "ik mag je niet" maar ook door constant uit te schelden en te schoppen en te slaan. Ze moet altijd klusjes in huis doen en krijgt weinig tot nul respect van haar ouders. Ze wordt in zekere zin misbruikt. Dit doet mij altijd veel pijn om te horen omdat ik er niets tegen kan doen. Ze heeft mede door haar ouders wat fouten gemaakt, wat haar niet kwalijk te nemen is maar wat haar ouders wel doen. Mede daardoor gaat ze nooit tegen haar ouders vertellen dat wij verkering hebben, omdat ze het dan uit gaan maken en ons contact zullen gaan verbreken. En dat is geen gok, maar een zekerheid omdat ze het eerder al hebben gedaan ( daarom kunnen we niet altijd skypen of praten omdat het geheim is ).

Door al deze problemen thuis, en omdat ze nooit echte liefde heeft gekregen van niemand anders dan ik ( dit heeft ze zelf gezegd ). Heeft ze de verkeerde mensen leren kennen. Ze heeft veel vriendjes en vriendinnen gehad ( ze is biseksueel ) om daar troost en liefde bij te zoeken. Nu is dat nooit gelukt en staat ze bekend als slet op haar school, omdat ze veel jongens oraal had bevredigd en zij dacht dat dit best normaal was. Die jongens hadden het dus door verteld op school en zo begon haar leven nog erger te worden. Ze had een vriendje leren kennen die haar misbruikte. Hij spuugde op haar, schold haar uit en sloeg haar. Toen ze zo bang was en in elkaar dook en huilde. Hielp hij haar niet, nee hij sloeg haar meer.... ze dacht dat dit hoorde bij een relatie omdat ze niets anders kende, gelukkig weet ze nu beter. Ook is ze door een andere jongen, tegen haar wil in, verkracht, anaal... ze heeft gezegd dat ze 2 maanden niet ongesteld was en ze dus zwanger was van hem, ze heeft op haarzelf abortus gepleegd door op een poot van een stoel te springen en haarzelf te verminken.... mede hierdoor wilde ze zelfmoord plegen omdat ze geen toekomst leek te hebben, wat ik volkomen begrijp.

Nu is ze daar dan wel overheen en het gepest viel weer mee, maar de jongen die haar dus had verkracht ziet ze nog wel op school. Hij heeft een keer een naaktfoto naar haar gestuurd terwijl ze al had gezegd een vriendje te hebben en hij heeft haar al een keer gestalkt... gisteren ging hij veels te ver. Hij raakte haar midden in de gang op school, aan daar beneden. Heel veel mensen zagen het en noemde haar een slet en iemand die zou pijpen voor $5.

Nu heb ik tegen haar gezegd dat ze dit absoluut moet gaan melden, bij de politie of bij docenten op school of haar ouders. Maar zij zegt dat haar ouders haar de schuld zouden geven en haar gaan uitschelden. En dat ze op school haar niet zouden geloven omdat ze al zo slecht bekend staat en er geen bewijs is dat ze zowel is verkracht en betast.

Nu ben ik bang en bezorgd om haar omdat als ze niets doet, het nooit zal stoppen. Het pesten niet maar ook het aanranden van die jongen niet.

Mijn vraag is dan ook : hoe kan ik haar hier in steunen en hoe kan ik haar hier in helpen en advies in geven om te zorgen dat dit allemaal ophoud.

5 reacties

Jijzelf, blijf doen wat je doet, laat merken dat je er voor haar bent en blijf met haar praten, hoe moeilijk dingen ook kunnen zijn, blijf er voor haar! Zij zelf kan het inderdaad beter aan de politie/school melden, niet alleen van die jongen maar ook hoe het er bij haar thuis aan toe gaat, want dit is ook een hele moeilijkheid, ze moet er echt mee verder gaan en niet langer zwijgen, het is heel zwaar om over te praten, maar eens het er uit is kan het alleen maar beter worden!
Groetjes Joleine
Dank je voor je reactie, ik denk ook inderdaad dat ze het moet gaan melden, maar over haar thuissituatie kunnen ze weinig doen omdat haar ouders haar daar niet genoeg voor misbruikt hebben. Amerika...
Als ik van haar was zou ik blijven aanhalen hoe het er bij haar thuis aan toe gaat, uiteindelijk zullen ze moeten inzien dat het echt niet zo verder kan!
Je kan haar altijd blijven steunen maar, onthoud: Je bent niet haar psycholoog, meer dan steunen kan je haar niet! En omdat het met haar niet goed gaat, is er de kans dat jij er ook aan onderdoor gaat omdat je er waarschijnlijk erg mee zit.. Zij daar moet professionele hulp krijgen, en jouw steun. Het komt heus goed!

xx

Reageer