Vrienden kwijtraken

  • 13 May 2023
  • 9 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Vroeger had ik 1 vriendin. Die heeft me laten stikken en daardoor was ik het vertrouwen in mensen kwijt geraakt. Na heel lang begon in mensen weer te vertrouwen en ik kreeg toen 2 beste vriendinnen. Toen ik naar de misselbare school ging kwamen hun in een andere klas dan ik en werd het steeds minder leuk. Intussen had ik nieuwe vrienden gekregen en daar was het heel gezellig mee. Maar mijn andere vriendinnen die mochten mij steeds minder en wouden niet zeggen waarom. En nu hebben ze gezecht dat ze mij niet meer hoeven. Ik weet ook niet wat ik nu moet doen.  Ik vind het leven niet meer de moeite waart om door te gaan. Niemand mag mij en altijd gaat alles fout. Ik weet het echt niet meer. Maar aan de andere kant wil ik niet dood. Nu en nooit niet. Kan iemand mij helpen?

Groetjes


9 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Geen zm plegen dat is niet de oplossing 

(Kort maar krachtig)

Badge

Maar wat dan? 

Badge

Geen zm plegen dat is niet de oplossing 

(Kort maar krachtig)

Maar wat dan? 

Hey @Suus die niet bestaat ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je hier komt om erover te praten. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel sterkte, Evie (de Kindertelefoon)

Reputatie 2
Badge

hey

ik heb het zelfde mee gemaakt. net alsof je niemand kan vertrouwen en dat iedereen beter af is zonder jou. ik wou toen ook dood. maar ik ben blij dat ik t niet heb gedaan. ik kreeg een vrienden groep die wel echt om me geeft we zijn nu al 5 jaar vrienden.

op een dag vind jij ook zulke vrienden.ook is het er maar 1.

het leven is veel beter met jou erin. en die andere meiden zijn dom want waarschijnlijk ben je super aardig

<3

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil ook zm plegen maar doe het niet je kan nieuwe vriendinnen maken maar geef nooit op praat er met iemand over 

geen zm plegen is geen goed idee praat er met iemand over.

 Je kan yubo downloaden dat is een app om vrienden mee te maken of verkering te zoeken.

Is voor iedereen. Leeftijd: 13 tot 18

Je kan ook bij mensen aanbellen al kan ik mij voorstellen dat je dat misschien  niet durft.

En blijf volhouden het komt altijd goed. 😊

 

 

 

hoi, ik heb bij mij op school ook geen echte vrienden. de mensen met wie ik ooit bevriend was die zitten bij mij in de klas. het doet altijd zoveel pijn als ik zie hoe ze met elkaar omgaan dus ik snap wat je bedoelt. wat ik vaak doe is op de leuke dingen richten in mijn leven dat is bij mij vakantie. ik vind het heerlijk om op vakantie te gaan. weg van alles wat niet leuk is. 

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Reputatie 5
Badge +3

Hi

Ik heb vorig jaar ook sirieuze zm neigingen gehad omdat de laatste vriend die ik had me ook heeft laten vallen op school en ik had dus zegmaar nog 3 goede rienden maar die zag ik niet veel ofz. Uiteindelijk heb ik op kamp mensen gevonden uit een andere vwo klas die ik wel mocht en kon ik die zm neigingen van me afschudden. Dit jaar is dat helemaa verpest dat contact door anderen en kwamen de zm neigingen kort terug, wat me ervan weerhield was mijn sport en vooral het volledig afsluiten van iedereen met muziek(hierdoor ben ik erachter gekomen dat ik emo ben). Misschien kan je zoiets proberen? Zm is namelijk nooit een oplossing ook al hoop je de mensen die je hebben laten vallen ermee pijn te doen!

Groetjes

Reageer