Vraag

vragenlijst pesten

  • 15 February 2022
  • 31 reacties
  • 350 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hierbij de vragen:

 

  1. ben je wel is gepest?
  2. heb je ooit wel is iemand gepest?
  3. hoelang ben je gepest?
  4. kwamen er mensen voor je op?
  5. wisten je ouders het?
  6. wist je school het?
  7. wat deden ze eraan?
  8. wat gebeurde er?
  9. hoe is het gestopt?
  10. wat deed je er tegen?

liefs mij xx


31 reacties

Reputatie 2
Badge

hierbij de vragen:

 

  1. ben je wel is gepest? Ja
  2. heb je ooit wel is iemand gepest? Nee
  3. hoelang ben je gepest? sinds groep 6/7 dus nu 5/6 jaar
  4. kwamen er mensen voor je op? Op de basisschool helemaal niemand, op de middelbare een paar.
  5. wisten je ouders het? Ja en nee, van de basisschool wisten ze helemaal niks en op de middelbare van 1 ding.
  6. wist je school het? Ja maar niet alles
  7. wat deden ze eraan? Gesprekken maar dat hielp alleen in de 2de
  8. wat gebeurde er? Eerst gewoon opmerkingen, in de 2de ging er een filmpje rond van mij vanuit tiktok. En er is een p0rno filmpje zo aangepast dat het lijkt dat ik het ben. Daar werden op school veel opmerkingen over gemaakt, ze probeerde het filmpje ook aan vrienden van mij te laten zien.
  9. hoe is het gestopt? van het filmpje door een paar stevige gesprekken met de mentor. Het is nu veel minder, het is meer dat ik zelf nog steeds rondloop alsof er ieder moment wat gezegd kan worden.
  10. wat deed je er tegen? Niks, ik ben veel te onzeker om er iets aan te doen

liefs mij xx

@hulpbijhulpxx en jij?

Gr kattenmens

Reputatie 3
Badge +1

hierbij de vragen:

 

  1. ben je wel is gepest? Ja 
  2. heb je ooit wel is iemand gepest? Nee
  3. hoelang ben je gepest? van groep 3 tot 8 en nu eigenlijk ook 
  4. kwamen er mensen voor je op? Nee
  5. wisten je ouders het?nee
  6. wist je school het?ja
  7. wat deden ze eraan? Niks
  8. wat gebeurde er?ze schopte me sloegen me lachte me uit negeerde me roddelden sover mij 
  9. hoe is het gestopt? Door een weerwoord van mezelf 
  10. wat deed je er tegen? Niks

liefs mij xx

 

  1. ben je wel is gepest? Ja
  2. heb je ooit wel is iemand gepest? Nee
  3. hoelang ben je gepest? 2 jaar en nog steeds
  4. kwamen er mensen voor je op? Nee
  5. wisten je ouders het? Ja
  6. wist je school het? Ja
  7. wat deden ze eraan? Helemaal niets. Zeggen dat het mijn schuld is omdat ik niet dezelfde kleren draag als de andere meiden. Zeggen dat ik loog. Ze hadden het de pesters immers gevraagd, maar die zeiden nee.
  8. wat gebeurde er? Uitlachen, buitensluiten, uitschelden, met stenen gooien, zeggen dat ik kanker moet krijgen.
  9. hoe is het gestopt? Is nog niet gestopt.
  10. wat deed je er tegen? Hulp vragen bij mentor en ouders. Maar het helpt niet.

@Bloementje 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Anne - De Kindertelefoon

 

Reputatie 4
Badge +3

hierbij de vragen:

 

  1. ben je wel is gepest? Ja 
  2. heb je ooit wel is iemand gepest? Nee
  3. hoelang ben je gepest? 5 -6 jaar 
  4. kwamen er mensen voor je op? Nee behalve mijn ouders 
  5. wisten je ouders het? Ja
  6. wist je school het? Ja 
  7. wat deden ze eraan? Ouders praten met de juffen
  8. wat gebeurde er? Gingen gewoon door maar iets minder 
  9. hoe is het gestopt? Na de 2de ging ik naar een andere klas 
  10. wat deed je er tegen? Negeren

liefs mij xx

 

Badge
  1. ben je wel is gepest? Ja
  2. heb je ooit wel is iemand gepest? Nee
  3. hoelang ben je gepest? In totaal zo'n 5 jaar - 3 jaar op de basisschool en 2 jaar op de middelbare school
  4. kwamen er mensen voor je op? De laatste 2 jaar wel
  5. wisten je ouders het? Ja - op de middelbare pas laat
  6. wist je school het? Ja - op de middelbare pas laat
  7. wat deden ze eraan? Op de basisschool lieten mijn ouders me naar een therapeut gaan en zijn ze veel in gesprek geweest met de school. Hierdoor heeft de school ook veel gesprekken in de klas gehad. Mijn moeder heeft toen ook gekeken naar andere scholen waar ik eventueel heen zou kunnen gaan, maar in groep 8 mocht ik toen eindelijk naar een andere klas, waar ik wel vrienden had. Op de middelbare school heb ik een aantal gesprekken gehad met de leerlingencoördinator, maar die probeerde voornamelijk informatie te krijgen over iemand anders in de klas dan over mijn pester, dus dat was pure onzin.
  8. wat gebeurde er? Door de gesprekken in de klas tijdens mijn basisschooltijd werd het eigenlijk alleen maar erger, want mijn klasgenoten dachten dat ik om aandacht zocht en vonden me gewoon kut. Op de middelbare school veranderde er niks.
  9. hoe is het gestopt? Op de basisschool omdat ik naar de andere klas mocht en daarna naar de middelbare ging. Op de middelbare school is het nog niet gestopt. 
  10. wat deed je er tegen? Op de basisschool probeerde ik het maar te doorstaan, omdat ik wist dat ik niet sterk genoeg was om het tegen de klas op te nemen. En ik had wel vrienden in de andere klas, dus in de pauzes had ik tenminste wel wat te doen. Op de middelbare school negeer ik het zoveel mogelijk en ga ik om met mijn vrienden die me wel steunen. Daarbij zijn mijn pesters nu jongens in de klas die zo ongeveer iedereen ontzettend vervelend vinden, dus ik ben niet de enige die er doorheen gaat, wat al heel erg helpt. 

Nog even een stukje context over mijn pestverhaal :)

In groep 5 en 6 werd ik gepest door bijna alle meiden uit mijn hele klas, om geen specifieke reden. Misschien omdat ik soms wat ‘nerdy’ was, omdat ik graag las en in ‘levelwerk’ zat (uitdagender schoolwerk). Dit is twee jaar lang doorgegaan. In groep 7 kregen we hele andere klassen, waardoor ik nieuwe vrienden kon maken en ik het weer naar mijn zin had, maar in groep 8 kwam ik weer in bijna dezelfde klas terecht, omdat de school niet wilde dat we weer onze meester van groep 5/6 hadden, omdat hun dachten dat het daardoor mis ging. Voor mij ging het dus vooral mis door de klas, en ik kwam weer in het midden van het pesten terecht. Halverwege dat jaar ben ik naar de andere klas, met mijn oude meester, gegaan, ookal vond mijn meester van mijn eerste helft van groep 8 dit geen goed plan, omdat hij wilde ‘dat ik me eerst kon focussen op de eindtoets’. Ik heb toen tegen mijn ouders gezegd dat ik de eindtoets expres zal verknallen als het betekent dat ik daardoor in die klas blijf zitten. Achteraf heb ik gewoon VWO niveau gehaald en ga ik nu naar het 4de van VWO, dus mijn oude meester mag de pot op :)

Mijn eerste jaar op de middelbare was prima. Niet zoveel over te zeggen naast dat ik me gewoon fijn voelde. In de tweede kreeg ik een hele andere klas, waaronder een paar jongens die al een bepaalde reputatie hadden. Ik werd al gauw hele goede vrienden met een paar meiden en had het daadwerkelijk weer naar mijn zin in de klas, alleen kwam ik erachter dat dat groepje jongens achter mijn rug om niet altijd even leuk waren. Hier heb ik dat jaar nog niet echt aandacht aan besteed, maar in de derde deden ze het wat minder om mijn rug om. Ze noemden me vaak walvis en lachten altijd als ik in hun buurt kwam, wat erop wijst dat ze nog wel meer inside jokes over mij hebben. Toen vertelde een van mijn vriendinnen mij ook dat ze dat jaar ervoor ook al heel vaak achter mijn rug om dat soort grappen maakten, maar dat ze dacht dat ik dat al wel wist. Op het begin heb ik toen echt wel last gehad van de woorden van die jongens, maar ik realiseer me nu dat ik gewoon vrienden heb die meerdere malen zijn opgekomen voor mij in onder andere de klassenapp wanneer er een filmpje werd geplaatst over iemand die een speech geeft over hoe vreselijk het is om dik te zijn en ik daarbij werd getagged. Ik probeer er nu dus zo min mogelijk aandacht aan te besteden en de laatste paar keer dat ik voor dik werd uitgemaakt begon ik spontaan te lachen. Ik ben er klaar mee om mijn leven te laten bepalen door pesters.

Reageer