volgens mij doen er veel mensen fake

  • 20 July 2020
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

Badge

Heyy , ik zit hier de laatste tijd een beetje te scrollen om mensen te helpen maar soms moet ik zeggen dat ik bij sommige vragen of gesprekken toch wel een vraag teken heb of het wel echt is , ik vind het helemaal NIET kunnen als je gewoon wat verzint hier zijn er 2 redenen : wij steken onze tijd daarin om het te lezen en om het tips te geven, en misschien zijn er echt mensen die daar serieuse vragen over hebben dan is dit niet gepast als je het voor een grapje doet wie is het er mee eens?


6 reacties

Hoi

 

Er komen inderdaad weleens topics voorbij waar je twijfels bij kan krijgen. Echter probeer ik elk topic waarop ik reageer serieus te benaderen, aangezien je maar nooit weet of er een grond van waarheid achter zit. Misschien had de topicstarter het bijvoorbeeld moeilijk met het vertellen van hun verhaal, waardoor ze er een hoopje onzin omwinden. Dan kan de topicstarter nog steeds geholpen zijn met een begripvolle reactie, ook als je daarvoor wat door de onzin heen moet kijken. Topics die echt vol onzin staan en waaruit ik de essentie niet kan halen, laat ik gewoon links liggen. 

 

Soms vind ik het ook gewoon grappig om op een grap-topic heel serieus te gaan reageren. Dan zie ik de topicstarter, die hoogstwaarschijnlijk een gekke reactie had verwacht, in mijn hoofd al teleurgesteld kijken, waardoor ‘ie misschien wel ontmoedigd wordt om in de toekomst een grap-topic te plaatsen. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @xLisa,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je frustratie steeds groter wordt als het aankomt op het beoordelen van topics of ze wel of niet echt zijn. En ook dat je het idee hebt dat nu de verkeerde mensen worden gewaarschuwd. Bedankt voor dit signaal! 

Vanuit De Kindertelefoon oordelen we daar echter niet over. Dus ondanks jouw goed bedoelde waarschuwing naar andere forumgebruikers toe vinden we het vooral belangrijk dat iedereen hier van alles kan posten, met daarbij de forumregels als leidraad. 

Ik hoop dat dit je vraag wat beantwoord!

Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon

Klopt, het zijn er echt heel veel. Mensen doen evengoed dan nog zo veel moeite om een reactie te schrijven, terwijl ze die tijd ook konden gebruiken om anderen te helpen. Dus 1. je verspilt andermans tijd en 2. je benadeelt anderen met echte problemen en dat alles omdat je zelf aandachtsgeil bent. Dat vindt ik nou onrespectvol (forumregel 2).

Ik heb zojuist mijn eerste waarschuwing op dit forum gekregen omdat ik onder een volslagen nep topic heb gezegd dat mijn innerlijk bullshit-alarm afging. Degene die ik dan respectloos vindt, is de topicstarter, maar daar is blijkbaar niet iedereen het met mij over eens. (@Griselle, blijft u bij uw besluit of begrijpt u mijn waarschuwing naar andere forumleden. U moet natuurlijk ook begrijpen dat dit niet het eerste onzin-topic is. Frustratie begint een beetje op te spelen. Ik doe hier mijn uiterste best om zoveel mogelijk mensen met echte problemen te helpen, en dan schieten zulke nep topics wel eens verkeerd. Voor mijn gevoel worden nu de verkeerde mensen gewaarschuwd.)

 

Reputatie 7
Badge +19

Heyhoi

ik ben het zeker met je eens, het is niet goed dat kinderen liegen of dingen verzinnen. Dat kan best irritant zijn ook.

maar alsnog kan het waardevol zijn om serieus op die topics te reageren. Mischien heeft de maker van het topic er weinig aan omdat het toch fake is, maar wellicht zijn er andere kinderen die wel te maken hebben met het gene waar dat (fake) topic over gaat. Zij kunnen daar wel wat aan hebben, en hoeven daarom niet perse zelf een topic te maken. Maar dat is mijn kijk daarop🤷🏼‍♂️
 

joeeee

Eerlijk gezegd haal je de fake topics er redelijk makkelijk uit,mocht je toch twijfelen dan zou ik even het profiel van die persoon kijken, is hij pas net aangemeld en heeft hij maar 1 topic en voor de rest helemaal niks, dan geeft dat een kleine indicatie 

Hallo Ikhelpjexxxxx :)

Dat blijf je nou eenmaal houden met forums voor jongeren… Die willen nou eenmaal aandacht, net zoals dat sommige jongeren De Kindertelefoon bellen voor de grap. De meeste jongeren denken daar niet aan en denken dat het grappig is.

-TheMightySlayer <3

Reageer