Vertrouwenspersoon

  • 15 October 2017
  • 5 reacties
  • 937 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hi, ik ben vroeger gepest en heb dat lang geheim gehouden, ik zei er soms wel wat van thuis, maar alleen in de echt extreme gevallen. Reden: mijn ouders, bij mijn vader hoef ik niet op te komen dagen voor welk advies dan ook, en mijn moeder verschilde te veel van me om een goed advies te kunnen geven. Nu, een paar jaar later kan mijn moeder er nog steeds niet tegen als ik ook maar iets zeg over dat ik vroeger gepest werd. Intussen durf ik ook niets te zeggen over dat ik me niet op mijn plaats voel in mijn huidige klas. Of ook maar iets negatiefs dat ook maar iets te maken kan hebben met die periode. Wat moet ik doen?

5 reacties

probeer het er met iemand over te hebben!
Hoi!

Je kunt aan je moeder vertellen dat je graag eens een gesprek met je mentor hebt. Je kunt eerlijk zeggen dat jullie te veel van mening verschillen, misschien begrijpt ze dat wel. Je kunt haar ook zeggen dat je graag iemand op school hebt die je situatie kent.

Kun je je mentor een mail sturen? Zo kom je in contact met hem/haar en kun je even uitleggen wat je dwars zit. Je hebt een mentor voor die redenen, dus die zal blij zijn te weten wat er in je omgaat.

Groetjes
x
Hey
Volgens mij hebben die mensen zwijgplicht?? Als je niet wil dat ze iets aan je ouders vertellen dan mogen ze dat ook niet doen
Kan je niet een keer naar je me toe gaan ( voor of na school) en dan vragen of er een vertrouwenspersoon is?
Omdat je dat nodig hebt
Bedankt voor je tips maar dat gaat niet lukken. Al die mensen zullen toch weer iets doorgeven aan mijn ouders. En een vertrouwenspersoon? Heb ik ook niet. Ook is het schooljaar pas net begonnen en heb ik geen les van mijn mentor, daardoor zie ik hem ook te weinig. En ik ben bang dat als mijn moeder erachter gaat komen ze boos word, want dan krijg ik dingen te horen als vertrouw je me niet ofzo. En daat heb ik al helemaal geen zin in.
Hey
Echt naar dat je het er niet met je ouders over kan hebben!
Heb je op school iemand waar je mee kan praten ? misschien je mentor? of een speciaal vertrouwenspersoon?

Reageer