Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

vertel jou verhaal over pesten

• 29 oktober 2012
  • 36 reacties
  • 3068 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen. Dit topic is bedoeld om gewoon je verhalen kwijt te kunnen over pesten en gepest worden. Ik zal jullie verhalen niet doorvertellen en ervoor zorgen dat de enige plek van jullie reacties dit topic zijn. Ik zal ook eerst mijn verhaal vertellen. 

In groep 8 zat er een jongen in mijn klas die gepest werd. Ik was bang ook gepest te worden, dus ik deed mee. In het midden van dat jaar begon ik ook gepest te worden en besefte ik hoe naar ik tegen die jongen deed. Ik schrok er nogal van, maar gelukkig wou die jongen mijn vriend nog worden. Later, toen hij weer gepest werd, begon ik voor hem op te komen, want ik vond dat niemand het verdiende gepest te worden en ik had niks te verliezen. 

In het midden van de eerste begon het pesten weer. Het werd steeds erger en erger. Ik had maar 1 vriend. Dat dacht ik. Nu zit ik in de tweede, en die 'vriend' doet gewoon mee met de andere pesters. Dankzij tips die ik op mijn andere topic heb gekregen lijkt het nu minder te worden, dus ik wil Catt1234 en g.14 bedanken voor de tips. Ik hoop dat jullie ook meedoen met deze topic, en ik zie jullie reacties 

36 reacties

hey, dit is dus je 2 de topic!
Mijn vorig schooljaar...

Het begon goed, vrienden, goede cijfers...
Maar omdat op gegeven moment ik met een meisje omging, aardig, normaal, niet met die make up troep waar elke meid gewoon 'verslaafd' aan leek!
Ze werd buiten gesloten en elke keer kreeg ik dezelfde boodschap van de meiden:
Ga met ons om of met die rare freak.

Ik koos voor degene waarvan ik wist dat ik later daar hulp van zou krijgen, en dat bleek later ook de goede keus. 'De Freak'.

Ik leerde om te gaan met die negerende blikken, die rare blikken en die blikken die spottend en hatend waren.

ik ging ook om met de 'Dweil' ze had alleen maar lang haar. Ze zouden zogenaamd met haar haar de vloer kunnen dweilen.

Dat ik met buitenbeentjes omging boeide me niet veel, zij accepteerde me zoals ik was, dat ik van boeken lezen hield en boeken schrijven.

Later toen ik in contact kwam met de 'Visser' (hij viste) door een jongen waarmee ik fietste begon hij me te stalken. Ik zie dat gewoon niet. Nadat de Visser na een tijdje mij verkering had gevraagd en ik nee had gezegd begon eigenlijk het filmpje over de hel te lopen.

Het stalken werd erger en de berichten dreigender en hij ging zowat bepalen met wie ik om mocht gaan en met wie niet.

Uiteindelijk toen ik TEVEEL met leren en met huiswerk was werd ik een niveau lager gezet, ook beter voor mezelf zeiden ze.

Nou het was juist erger.....

Ik kende niemand uit mijn klas op de 'Dikke' na. Zij liet niet met zich spotten. Ik vond het wel raar. Maar ja, omdat ik minder huiswerk had en omdat ik ook minder moeite had nu met leren ging ik bij de schoolmusical, een mega grote fout!

Mijn vriendin de 'Rooie' die had al een tijdje een botsing met zo'n meid die dacht dat ze alles was.
Ik werd gek van die ruzie en zei tegen die meid: 'Man hou eens op! We get it!'
Toen begon zij: 'Wat bemoei jij je ermee?!'
Ik helemaal boos: 'Ik verdedig mijn vriendin!!'
Toen stopte het.

Ik kreeg later een grotere rol omdat een meisje niet kon komen, geen idee welke reden, eerst...
Later kreeg ik een bericht van de 'Visser':
"Ze heeft haar rol terug"
Ik: "Waarom?"
Hij: "Want ze moest onverwachts naar een begrafenis"
Ik: "Ik vind het kut, maar ik ben wel blij voor haar"

Later ben ik gestopt want ik kreeg berichten zoals:
"als je stopt gaat niemand je missen"
"Kijk in de spiegel iedereen is veel beter dan jou"

Die berichten schokten mij, maakten mij aan het huilen, ik sloot me op op de WC omdat ik niet wilde dat iemand me zag.

Ik had ook dingen naar hem gestuurd zoals:
"Die en die vond ik toch al kut"
" Die en die vonden mij mij toch al slecht"

Later kregen mijn ouders iets door, ze pakten mijn mobiel zonder dat ik het wist en gingen die dingen lezen. Ze schrokken zich dood.
Ze stuurden eenbericht dat hij me moest stoppen SMS'en en dat hij niet meer met mij mocht whatsappen.
Ze belden naar een begeleidster van de toneel opvoering en naar de leerlingcoörinator.

Toen de jongen zijn mobiel moest laten zien...
Hij had al ZIJN berichten gewist....
Maar de leerlingencoördinator zag het bericht van mijn ouders, hij merkte dat er iets niet klopte.

toen later mijn mobiel ook werd bekeken etc. Kwam hij achter de ECHTE waarheid.

De 'Visser' werd geschorst voor een dag. Ik dacht die dag rust te hebben maar juist 'die' dag was het ergst.

De jongen had al mijn berichten laten lezen.
Mijn vriendinnen negeerden me.
Ik had geen contacten in de nieuwe klas.
Iedereen zei dat het MIJN schuld was dat die jongen was geschorst!
Man alsof dat niet genoeg was, werd ik in mekaar geslagen, werd er op me gelopen, werd ik uitgescholden....
Ik ben huilend te toilletten op gerend. Ik kon met niemand praten, ik schaamde me dood.
Het was nou juist de dag voor de echte eerste proefwerkweek.
Ik voelde me een lappenpop.

Voor de lessen liep er nog een meisje langs die niet wist wat er was. Ze zag dat ik me verschrikkelijk voelde.
Zij: "Maria gaat het?"
Ik knikte, ik kon gewoon niet praten.
Het ergste was ik kon niet mijn moeder bellen want ik had haar mobiel omdat die van mij bij mijn pa was omdat hij hem naar de school had gebracht zodat niemand mij zou zien als hij naar de leerlingcoördinator werd gebracht.
Ze hadden dat gedaan om juist DIT te voorkomen.

Dat meisje werd uiteindelijk ook een *****...

Later die dag bij BUBK, (Band Uur Brug Klas) zei ik in mezelf:
"Eindelijk even rust"
Mijn mentor hoorde dat en vroeg waarom.
ik vertelde wat er was gebeurd, ze schrok en na BUBK gingen we naar de leerlingcoördinator.
Daar aan dat bureau zat de 'Visser' .
Zo boos had ik nog nooit gekeken.
Hoe erg ik de neiging had om zijn hoofd eraf te rukken.
Om hem te slaan.
Om te schreeuwen.

Ik vertelde in een aparte kamer alles ook aan de coördinator.

Hij schrok.

ik ben helaas vergeten wat hij zei.

De proefwerkweek ging verder en het negeren en pesten bleef doorgaan. Elke keer alleen in de pauzes.

Toen de kerstvakantie was afgelopen dacht ik wel dat het voor het grootste deel was afgelopen... Maar nee....

De 'Visser' had gezegd dat meer kinderen mij berichten hadden gestuurd. Een leugen...

Dat meisje van de schoolmusical werd daarvan verdacht.
Ze werd helemaal overhoord op de gang door de coördinator. Zij moest helemaal huilen in de klas etc.
Ik werd al helemaal door haar klas eruit gegooid.

Verschrikkelijk dat gevoel dat een hele klas je eruit gooit, plus je eigen en dan nog 2 erbij!

Elke avond huilde ik me in slaap en hoopte ik dat het schooljaar afliep. Telde ik elke seconde tot het weekend. Telde ik elke seconde tot het eind van de dag.

Rond Januari pas kwam ik erachter wat de 'Visser' over dat meisje had gezegd en wat de coördinator met haar had gedaan.
Ze kwam naar me toe en vertelde het.
Ik vertelde:
'Maar dat heb ik niet gezegd, nooit! Alleen hij heeft dat gedaan.'

Het ging goed... Voor een maand.

Toen begon het meisje weer raar te doen.
Met Carnaval kwam ik er ook pas achter wat er was.
Iemand had onder MIJN naam EMAILS met DREIGberichten naar haar gestuurd!

Er kwamen toen 2 kinderen naar mij toe die ik kende: 'Gamer' en 'Goth'
Ze vroegen:
'Maria, heb jij haar email adres?'
ik: 'Nee, waarom zou ik die moeten hebben?'

Ze renden weg en haalden het meisje. Zij vertelde over die mails.
Ik: 'Stond er alleen Maria in het mailadres?'
Zij: 'Ja'
Ik: 'Dat ben ik dan niet, ik heb mijn achternaam er ook in staan'

Ze zei sorry dat ze zo had gedaan. Mijn vriendin de 'Dweil' ook dat ze mij had genegeerd.

Een groephugg en de rest van de avond op het Carnavalsbal gedanst.

Ik voelde me voor de eerste keer echt vrij in het jaar.

Later kreeg ik problemen met 'Dikkie' uit mijn klas.
Ze zei nog steeds over de 'Visser' dat het toen mijn schuld was.
Het ligt me nog steeds zwak dat.
ik: 'het was niet mijn fout!'

Uiteindelijk zei ze in de geschiedenisles:
'Maria, je ben kwalitatief uitermate teleurstellend'
(KUT)
ik: 'Ik weet wat dat betekend' (boos)
zij: 'Weet ik'
En ze draaide zich om.
Ik schreef een briefje aan het meisje langs me zat toen.
'Ze noemt me kut...'
Dat meisje vond dat niet normaal en vond dat ik naar de mentor toe moest gaan. Ik heb dat nooit gedaan...

Later toen ik een keer hyper was en zij melig probeerde ik haar koekjes af te pakken. Ik was zelf vergeten iets mee te nemen en ik had geen geld.
Ik liet ze per ongeluk vallen. Ik probeerde ze nog te vangen maar het lukte niet.

Ze voelen op de grond.

'Dikkie' stond op de trap en pakte me bij mijn haar en trok me omhoog.
Ik: 'Man ben je gek?!'
Ik trok me los. Ik moest bijna huilen van de pijn.

Ik liep met een vriendin weg. Zij vond het niet normaal en ik ging uiteindelijk ook naar de mentor. 'Dikkie' zei dat ze dacht dat ik ze op de grond had gegooid. ik dacht bij mezelf: 'Ja aha vast!'

De mentor geloofde het en ik kreeg de schuld.

Ik wist niet wat me overkwam.
Wat had ik gedaan?
ik had nog geprobeerd de koekjes te pakken voordat ze vielen, voordat ze de grond raakten.

De rest van het jaar had ik ruzie met die meid.
Ik ben niet naar het klassenuitje gegaan.
Ik wilde het gewoon niet.
Die kinderen lachten me al genoeg uit.

In mijn klas zelf heb ik ook problemen gehad en niet alleen met die 'Dikkie'.
Een meisje waar ik eerst langs zat roddelde over mij waar ik langs zat.
Een ander meisje, dat was me echt wat.
Zij zat ook bij dat BUBK gebeuren! Ik moest een keer daar huiilen omdat het gewoon zo slecht ging met de klas etc.
BUBK bestond trouwens uit maar 5 kinderen en die hebben allemaal een verstandelijke stoornis zoals autisme ofzo.
Ik vertelde het en toen zei ze dat de klas me raar vond! Ik had het niet erger kunnen brengen want echt waar het huilen stopte maar niet.
We hadden afgesproken toen de mentor het voorstelde. Ze zei: 'Oké'
Zij heb ik zelfs nog geholpen met haar liefdesprobleem. Zij vond het zelfs fijn!
Ze zei na afloop dat ze onder druk van de mentor met mij moest afspreken.
Ik voelde me voor schut gezet....

Dit van vorig jaar bleef zo erg in mijn hoofd, en ik vond dat jullie het recht hebben ook mijn verhaal te horen.

Hopelijk vinden jullie het niet stom dat ik het erop heb gezet...
XXX

M.

(erg lang :p)
ik ben ook begonnen als pester maar als je meemaakt wat er met de pester gebeurd.....ik werd toen ook gepest maar doordat de helle klas dat meisje ging pesten vergaten ze mij dat was wel prettig. toen het meisje naar een andere school ging ,gingen ze mij weer pesten maar ik heb best beesten als vrienden:)
dus kregen ze klappen als ze mij gingen pesten nu is het gestopt en voel ik me fijn op school:))))) dank aan deze topic je kan er gwn je verhaal kwijt
Nou het begon bijna 5 jr. geleden al, toen ik naar Nederland kwam. Ik werd uitgescholden voor 'Poolse' etc. Die kinderen (8) hadden mijn voetbal gestolen, tegen het hek aangetrapt (die omviel...) enz. Nu zijn ze ermee gestopt omdat ik wat ouder ben. Nu kom ik voor mezelf op, en scheld ik in sommige situatie's met kanker. Ik weet dat het niet goed is, maar dan houden ze zich stil als ik bijv. 'kankerkinderen' zeg... Nja maar even terug naar het onderwerp: Nu word ik in groep 8 uitgescholden voor dikzak, lelijkerd e.d... Als ik het tegen mijn leerkr8 zeg, zegt ze 'oke'. (Maar het laatst zei ik tegen een meisje 'hou je kop' en wilde dat domme wijf (leerkr8) m'n ouders gaan bellen!) Ik ben net terug van een 'Schooldisco' (ECHT tussen aanhalingstekens) en ik was de enige die dansde, want ik zit op stijldansen, streetdance & sport aerobics (en tennis maar boeit niet..) dus heb 8x per week dansen... maar ok. Ik dansde dus, en lachten ze me uit. Toen kregen ze (die jongens) toch een trap in hun ballen. Ze zeiden niets meer gelukkig tot het eind...Vanochtend gingen ze nog dikzak etc. Zo gaan mijn dagen dus voorbij!
groetjesx

Het is trouwens jouW verhaal 😳 (sorry ik kon het gwn niet laten !!!)
ik ben 5 jaar lang gepest op de basisschool, door (voor mijn gevoel) de hele klas.
Ik kreeg bijnamen, werd uitgescholden, buitengesloten.
Ik voelde me echt vreselijk. Alleen en was totaal niet zelfverzekerd.
Ik dacht heel vaak aan zelfmoord maar bleef gelukkig denken,
''als ik op de middelbare zit ben ik van ze af''
Nu zit ik 2 jaar op de middelbare school. 
De eerste jaar ging wat moeizaam, ik kan moeilijk vrienden maken
waarschijnlijk vanwege mijn ervaringen met ''vrienden''*
(*dacht ik vrienden te hebben die ik kon vertrouwen,
vertelde ik ze een geheim vervolgens wist de hele school het)
Ik heb nog altijd last van wantrouwen en ben heel voorzichtig.
Toen gebeurde iets vreemds, 
Ik moest een keer nablijven en de leraar ging het lokaal even uit.
Een van de andere nablijvers stelde mij een rare vraag,
ze vroeg of ik mezelf vingerde...
Ik heb de hele tijd gezegt dat ik dat niet ga zeggen en nee
maar ze bleef doorzagen en uiteindelijk zei ik ja.
Nu noemt ze me ''viezerik'' of ''goor kind'' samen met haar vriendinnen.
Ik kan niet geloven dat ik er wéér ingetrapt ben.
Ik weet niet wat ik moet doen!
met zoiets kun je niet zomaar even mee langs je ouders komen:
''he mama iemand vroeg of ik mezelf vinger ik zei ja en nu noemt ze me viezerik!''
Ik schaam me kapot! Wat moet ik in godsnaam doen!?
Voor de rest heb ik wel vriendinnen, maar die vertrouw ik ook nog niet genoeg om zoiets te vertellen.
Help?!

groetjes, namen
Nou het begon bijna 5 jr. geleden al, toen ik naar Nederland kwam. Ik werd uitgescholden voor 'Poolse' etc. Die kinderen (8) hadden mijn voetbal gestolen, tegen het hek aangetrapt (die omviel...) enz. Nu zijn ze ermee gestopt omdat ik wat ouder ben. Nu kom ik voor mezelf op, en scheld ik in sommige situatie's met kanker. Ik weet dat het niet goed is, maar dan houden ze zich stil als ik bijv. 'kankerkinderen' zeg... Nja maar even terug naar het onderwerp: Nu word ik in groep 8 uitgescholden voor dikzak, lelijkerd e.d... Als ik het tegen mijn leerkr8 zeg, zegt ze 'oke'. (Maar het laatst zei ik tegen een meisje 'hou je kop' en wilde dat domme wijf (leerkr8) m'n ouders gaan bellen!) Ik ben net terug van een 'Schooldisco' (ECHT tussen aanhalingstekens) en ik was de enige die dansde, want ik zit op stijldansen, streetdance & sport aerobics (en tennis maar boeit niet..) dus heb 8x per week dansen... maar ok. Ik dansde dus, en lachten ze me uit. Toen kregen ze (die jongens) toch een trap in hun ballen. Ze zeiden niets meer gelukkig tot het eind...Vanochtend gingen ze nog dikzak etc. Zo gaan mijn dagen dus voorbij!
groetjesx

Het is trouwens jouW verhaal 😳 (sorry ik kon het gwn niet laten !!!)

Ik zat ook al te denken aan het jouW maar jij hebt het al gezegt 😛
Mariechen2, wauw, lang verhaal idd
maar ben toch blij dat ik het gelezen heb op een een of andere rare manier
dat je nog zoveel details weet, ik vergeet die dingen altijd zo snel mogelijk
waarschijnlijk doe ik dat expres
ik hoop dat het een opgeluchting is dat je dit verhaal kwijt kon hier

groetjes, namen
Hallo iedereen. Dit topic is bedoeld om gewoon je verhalen kwijt te kunnen over pesten en gepest worden. Ik zal jullie verhalen niet doorvertellen en ervoor zorgen dat de enige plek van jullie reacties dit topic zijn. Ik zal ook eerst mijn verhaal vertellen. 

In groep 8 zat er een jongen in mijn klas die gepest werd. Ik was bang ook gepest te worden, dus ik deed mee. In het midden van dat jaar begon ik ook gepest te worden en besefte ik hoe naar ik tegen die jongen deed. Ik schrok er nogal van, maar gelukkig wou die jongen mijn vriend nog worden. Later, toen hij weer gepest werd, begon ik voor hem op te komen, want ik vond dat niemand het verdiende gepest te worden en ik had niks te verliezen. 

In het midden van de eerste begon het pesten weer. Het werd steeds erger en erger. Ik had maar 1 vriend. Dat dacht ik. Nu zit ik in de tweede, en die 'vriend' doet gewoon mee met de andere pesters. Dankzij tips die ik op mijn andere topic heb gekregen lijkt het nu minder te worden, dus ik wil Catt1234 en g.14 bedanken voor de tips. Ik hoop dat jullie ook meedoen met deze topic, en ik zie jullie reacties 

echt een goed idee van je om deze topic te beginnen,
bedankt ook
hee iedereen,

mijn verhaal begint al vanaf groep 4 op de basisschool.
tot groep 4 had ik een super jeugd alles ging goed, ik had vrienden & vriendinnetjes tot dat ik ging verhuizen.
aan het begin van groep 5 werd ik al gepest met dikzak & ik werd geslagen.
zelf heb ik er nooit echt veel over gepraat want ik was bang dat mn eigen ouders me zouden gaan pesten.
tot groep 8 heb ik nooit iets gezegd.
ik kwam altijd wel met veel blauwe plekken en met hele rode ogen thuis, ik zei dan altijd dat ik was gevallen.
het was een hel voor mij om te liegen tegen mijn ouders maar ik kon niet anders dacht ik.
aan het einde van groep 8 moest ik kiezen naar welke middelbare school ik wilde.
ik dacht ik ga naar een school waar niemand van mijn oude klas naar toe ging.
op 2 mensen van mijn oude klas na is dat gelukt.
ik dacht nu dat de pesters niet meer bij mij zijn dat alles afgelopen was & dat ik een nieuwe start kon beginnen.
jammer genoeg was dat niet het geval, gelijk de 1e dag op de middelbare school werd ik weer gepest, vernederd & genergeerd.
ik ben toen met mijn ouders & mentor gaan praten gelukkig hielp dat.
in het midden van het jaar ben ik door een meisje van de fiets af getrapt & op een motorkap van een auto kap gegooid.
ik heb dat meisje laten schorsen en man wat voelde dat goed !, maar van al haar vriendinnen was ik nog niet af.
ik werd door hun tot 2e klas bedreigt & op een dag zeiden ze dat ze me zouden op wachten bij de fietsen.
ik ben gelijk naar mn mentor gerend en die heeft me zijn nummer gegeven & die heeft me naar huis gebracht.
hij is toen met ze gaan praten & hij bleef maar beweren dat het nu over zou gaan maar er kwam alweer een ander groepje.
daar was ik toch wel heel snel vannaf, dus conclusie : praten werkt echt !.
het 2e jaar ging voorbij en ik kreeg een andere mentor dat ging prima want niemand heeft ooit wat tegen mij meer gezegd.
maar thuis was alles nog vol in gang het pesten heeft mij zo diep geraakt dat ik niks meer kon.
mijn ouders hebben mij allemaal testen laten doen & ik ben overal geweest.
bij een psygiater of hoe je dat ook schrijft, een paragnost < ja die paragnost vond ik ook raar maar ja het moest. ik ben op scholen geweest voor mensen die mij 'konden helpen' ja sure dus mooi niet.
ik kwam er een paar maanden geleden achter dat andere mensen je niet kunnen helpen maar je het zelf moet doen.
elke dag zeg ik tegen mezelf in de spiegel : kijk nou is wat een lekkerding ! het klinkt heel raar maar het werkt echt !
ik heb veel meer zelfvertrouwen gekregen en ik doe nu wat ik leuk vind en dingen die ik niet leuk vind vermijd ik.
ik zit nu op een musical school & ik heb een heel leuk basketbal team.
op school heb ik ook leuke vriendinnen waar ik goed mee kan praten als ik even in een dipje zit.
ik zit nu in de 3e klas en word niet meer gepest ik krijg nog wel opmerkingen maar daar lach ik om & dan draai ik me om.
ik ben nu blij hoe het met me gaat & ik hoop dat het zo blijft.
maar een tip wat bij mij heel goed heeft geholpen is praten met mensen die dicht bij je staan voor mij was dat mijn mentor hij is dan wel geen familie maar ik kon alles tegen hem zeggen en het voelde zo vertrouwd.
samen hebben we een oplossing gevonden hoe ik het mn ouders kon vertellen & toen ik het eenmaal had verteld ging het steeds beter.
mensen vinden me vaak zielig als ik mijn verhaal vertel, maar ik hoef geen medlijden want het heeft me wel gemaakt tot wie ik nu ben.
sterk & zelfverzekerd !
hopelijk heb ik mensen een idee gegeven wat ze kunnen doen als ze gepest worden en dat ze zich niet schamen om je verhaal te vertellen ! want het helpt echt. & ik spreek uit ervaring net zoals heel veel mensen.
je bent niet de enigste die word gepest !.
ik schaam me er ook niet voor om mijn verhaal te vertellen en als mensen mijn verhaal niet willen lezen dan lezen ze het niet heel simpel & als ze het dom of stom vinden dat ik het vertel ja dat is hun probleem zeg ik dan.

xoxoxox. j.
hey iedereen ik ben 12 (ja weet dit is voor 13 tot 18, maar de andere is kei kinderachtig)

nou ja ik zit net op de brugklas en , mijn naam zegt het al, ik heb veel ongeluk.

het begon in groep 3
ik had een groep overgeslagen dus ik was 1 jaar jonger dan de rest, er zaten een paar kinderen in de klas die eerst wel aardig waren, een paar gasten die stoer deden en nog wat tuttige en verlegen meiden in het begin ging het goed tot er een meisje genaamd margot bij kwam ze dacht dat de hele wereld tegen haar was en door haar is mijn ongeluk begonnen.

namelijk de hele klas haatte haar maar het was geen pesten, het was eerder dat zij de hele klas wilde pesten, maar ze was mentaal heel zwak en dat lukte niet
zij had problemen met mij omdat ik haar had vernederd (niet exprex) dus ze viel me na school aan, nou ze was niet erg sterk en het gevecht (van 5,5 seconden) eindigde in een pijnlijke arm voor haar en een boze juf.

nou bla bla bla een paar jaar van licht pesten, en in groep 5 ging het helemaal mis een jongen (echt ongeloffelijk, we waren pas 10 ofzo) had volgens hun 2 meisjes verkracht. ik geloof er trouwens nix van, maar ze durvden niet te zeggen wie het was, dus de juf ging op onderzoek uit en begon alle 9 jongens te verhoren, nou ik was aan de beurt en ik werd ervan verdacht dat ik het had gedaan dus mijn verhoor was extra lang.
na een tijdje was ze ervan overtuigd dat ik het niet was (en het bleek gewoon uit de meisjes hun duimen gezogen te zijn)

een paar gasten gingen weg uit de klas en er gingen weer wat jaren voorbij, uiteindelijk kwamen we bij groep 7&8 en ik werd keihard gepest door een ukkie genaamd quinten amsing, hij had ADHD en hij dacht dat hij alles was hij zocht ruzie met me en hij had een vriend die heel sterk was en zelfs als ik het aan de juf/meester zei ontkende hij en gaf mij de schuld, dat resulteerde dat ik de schuld en straf kreeg.

het schooljaar ging voorbij en ik dacht bij mezelf, gelukkig eindelijk vrij van deze klas.

het was kennismaking dag bij mijn middelbare school en ik had meteen een 'vriend".
de 2de dag begonnen ze een beetje vervelend te doen en de 2de week brak de hel los. ze schopten me en trokken de kruk van me weg scholden me uit voor dikke en als ik het tegen de mentor of een leraar zei noemden ze me snitcher (surinamers die dit lezen weten dat dit verrrader betekent) en mijn "vriend' deed lekker mee.
het leek een beetje goed te gaan ik had wat leuke gasten ontmoet en ik was blij, onterecht, een week ofzo geleden begon het met een jongen die me tegen de muur aan gooide, wat ik daaraan overhield: een gekneusde elleboog, ik moest naar het ziekenhuis om een foto te nemen en ik kon bij mijn belangerijkste  wedstrijd niet spelen.
nu word die gast aangepakt.
maar ik vrees dat mij hetzelfde gebeurt als mariechen1 dat ze nog rotter gaan doen en me nog meer slaan.

ik ben bang :eek:

geef advies of antwoord plz

groeten de jongen met veel ongeluk (mijn naam is eigenlijk arad)
het begon allemaal toen ik in groep 6 kwam ik had een dikke neus en hield meer van voetball dan van gezellig klesten met de rest van de meisje om het al een meisjesjongen 😕 
ik had geen vrienden en begon in een dip te raken ik lag 's avonds te huilen in bed

toen ik in de 1ste kwam was alles anders altans dacht ik
in het begin was ik een van de popi meisjes en alles ging goed
ik bloeide weer open had voor het eerst zelfs een vriendje maar toen ging het miss
ik werd agressiv en werd naar T'ship gestuurd
daaar leerde ik verschillende mensen kennen met de verschillende verhalen maar daar begon het weer
net zo als vandaag ze begonnen me uit te schelden ze begonnen me te duwen en alles
oeps pc gaat uit zeg wel anderen keer srry
gast met veel ongeluk ik heb zelf heel veel ervaring met pesten dat zeg ik later wel maar eerst wat tips voor jou

-ga niet ermee naar meeste/juf ze voeren gesprekken die het alleen maar erger maken je kan wel ze in vertrouwen nemen (dat ze extra op pestkoppen letten?
-probeer als het zo ver komt fysiek geweld te vermijden 
-ga voor de zekerheid wat lessen in verdedegingssport nemen (heb ik ook gedaan en het is me goed van pas gekomen)
-negeer mensen (dat is de fout die ik begaan ben ) dan houden ze snel genoeg op met in elk geval verbaal pesten
-praat erover met goede vrienden buiten school
-als je geen vrienden op school hebt ( zoals ik had)  probeer sportverinegingen scouting enz.

mvg, PR31 
Hi , 

Ik kwam net in de 1e klas en had best veel vriendinnen, maar toen kreeg ik een vriendje (waar ik dus best veel spyt van heb ) en iedereen haatte hem, dus toen gingen ze allemaal raardoen tegen mij, en zo werd t eigelijk steeds erger.. ik had helemaal niemand meer in de klas alleen vanwege die jongen.. 
Gelukkig is het nu al best lang uit, en nu doen ze ook weer een beetje normaal. (: 
Ik ben een emo
En word daardoor vaak gepest

Toen ik in de 1ste kwam had ik nooit vrienden
En ik snee/kras/brand me toen steeds vaker
Een keer snee ik te diep met een mes
En ging heel me been ontsteken

En sinds dien loop ik op krukken
En worden ze regelmatig verstopt,gesloopt.onderuit getrapt enz..

En sinds 2 maandan praat ik tegen voorwerpen
En ik zou het niet weten waarom
Ik kwam vorig jaar naar Nederland, heb 11 jaar in engeland gewoont (daar geboren etc) en alles is hier zo anders!
ik had aan het begin van het schooljaar veel vrienden, ik ben blijkbaar slim voor mijn leeftijd en zit nu dus in de 2e van VWO en ik ben 13 (zat eerst op HAVO maar dat was te laag voor mij)
werd een beetje geplaagd omdat ik een Brits accent heb en altijd 10en haal voor Engels en het eter uitspreek dan de leraar.

maar toen gebeurde het, klasgenoten kwamen erachter dat mijn 20 jarige zus zwanger was en ze begonnen mij uit te schelden voor sl*t en alles. ze vinden het vreselijk dat imeand van 20 zwanger was van haar verloofde ondanks er 15 jarige op school zijn met een baby van een wildvreemde one night stand.

nu is er een speciale regel in klas dat luidt "praat niet met Senna" iedereen die met mij praat wordt uitgescholden en uit de vriendengroep verbannen.
ik heb dus niemand op school of in de klas.
gast met veel ongeluk ik heb zelf heel veel ervaring met pesten dat zeg ik later wel maar eerst wat tips voor jou

-ga niet ermee naar meeste/juf ze voeren gesprekken die het alleen maar erger maken je kan wel ze in vertrouwen nemen (dat ze extra op pestkoppen letten?
-probeer als het zo ver komt fysiek geweld te vermijden 
-ga voor de zekerheid wat lessen in verdedegingssport nemen (heb ik ook gedaan en het is me goed van pas gekomen)
-negeer mensen (dat is de fout die ik begaan ben ) dan houden ze snel genoeg op met in elk geval verbaal pesten
-praat erover met goede vrienden buiten school
-als je geen vrienden op school hebt ( zoals ik had)  probeer sportverinegingen scouting enz.

mvg, PR31 

bedankt. aan een paar dingen heb ik wel iets maar dat vechtsport komt er niet in want ik was vroeger agressief en brak een keer iemand arm dus van die tijd heb ik me vorgenomen nooit meer iemand te slaan
en ik zit al op hockey en dat werkt ook en ik heb niet veel vrienden

bedankt voor de tips
oh ja nog een vervolg

die jongen die mijn elleboog kneusde werd niet aangepakt en maakt de mentor wijs dat ik hem heb gewurgt.
en het is nu 3 maanden later en ik word bijna niet meer gepest.
eindelijk
Onderaan dit verhaal staat een vraag. Zou je die willen beantwoorden nadat je het verhaal hebt gelezen? Dankjewel :)

Op de basisschool waren het alleen maar plagerijtjes. Niet meer, niet minder. Maar naarmate ik ouder werd en naar de middelbare school ging werd het erger...

Het eerste jaar op de middelbare ging moeizaam. Langzaam maar zeker kon je de groepjes zien. Ik hoorde nergens bij, want ik kon me moelijk aanpassen aan de groep. Wij waren over het algemeen een best drukke klas want we zaten met 29 meisjes (ALLEEN MEISJES) in een klas. Natuurlijk super druk en heel veel gebabbel. Ik was vrijwel de enige die daar niet aan mee deed. De rest van de meiden gingen in discussie met docenten, grote bekken geven enzovoort. Daarom was ik ook anders dan de rest. Iedereen stond wel wat onvoldoendes op het eindrapport, maar ik stond geen onvoldoendes, allemaal boven de 6.

Over het pesten in m'n nieuwe klas valt weinig te zeggen. Ik merkte wel dat ik dingen anders deed, zag en aanpakte bij sommige opdrachten. Daar konden ze me dan ook lekker op pakken. Het ergste vond ik nog dat de pestkoppen iets vervelends tegen mij zeiden en als het te erg werd, namen ze het voor mij op..

Het 2e jaar waar ik nu in zit gaat makkelijker, maar de groepjes in de klas zijn nu veel duidelijker te zien. Die hoort bij dat groepje, die bij die etc. Er waren een aantal meisjes die ik wel mocht, maar die zaten ook bij een groepje, maar ik wist niet dat dat al zo'n duidelijk groepje was. Ik liep dus gewoon mee met hun naar de volgende les, ging bij hun zitten in de pauze's, maar toen werd duidelijk dat ik er niet bij hoorde. Ze lachtten heel veel, ik zei er wat over en die hele glimlach verdween van hun gezicht en ik kreeg een kattige reactie op m'n brood. 

Later heb ik gevraagd, waarom ze zo deden. Toen kreeg ik als antwoord: 'Ja je kleeft te veel aan ons. Jij bent gewoon anders dan wij!'. Dat kwam heel hard aan. Ik ben toen naar mijn mentor gestapt en die heeft er niks aan gedaan. Hij heeft mij alleen op de feiten gedrukt.

Ik heb nu minder last, want de pestkoppen vinden mij nu aardiger, omdat ik me er niks van aan trek. Ik maak me nu alleen nog een beetje zorgen over het schoolkamp dat eraan komt. Dan zien ze echt een stukje privé van mij. Ze kennen mij natuurlijk alleen hoe ik op school ben.

Nu weet ik dus niet wat ik moet doen met dat kamp. Iemand tips? Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven. xxxxxx
Ik ben heel veel gepest. Om dingen die ik niet kan doen door een ziekte aan mn heup, aangepaste schoenen voor mn heup, mank lopen door een operatie aan mn heup. Ik heb gedacht mijn leven te eindigen. ALs ik de pesters zie ontwijk ik ze altijd. Ben 20 km van mijn huis op school gegaan en een nieuw leven te beginnen. Pesters weten niet wat ze doen!!

Pesten

Pesten is niet fijn,
Pesten doet pijn.
Niet van buiten maar van binnen,
Hoe kan je zoiets verzinnen.
Wat jij echt verdient,
Is een hele goede vriend.
Samen lachen samen huilen,
Een vriend om bij te schuilen.
Je bent zoals je bent,
zo word je ook gekend.
Op jouw nieuwe school,
ben jij opeens idool.
Ik zat in groep 4 en soms scholden ze me uit voor 'dikzak' of 'spleet oog' ( Ik heb kleine ogen, maar ben niet chinees of japans) Ik trok me er toen nog niets van aan. Maar ik groep 5 begonnen ze me voor meerdere dingen uit te schelden. Ik trok het me toen opeens wel aan en mijn zelfvertrouwen zakte in. Ik was serieus een hoopje 'hopeloos' daardoor maakte ik mijzelf misschien ook wel het meest kwetsbaarst van de klas. maargoed, Ik durfde uiteindelijk niet meer naar school, ik was bang en durfde niets. Ik zei tegen mijn moeder dat me niet lekker voelde en was zo'n anderhalve week ziek. Toen zei mijn moeder dat ik weer naar school moest gaan. Ik wou nog steeds niet en zei nog steeds dat ik misselijk was. Maar ik moest naar school en als het niet ging, moest ik bellen naar huis. Nah, daar ging ik dan als 8jarige... Op weg naar school, klaar om weer die vreselijke woorden op me te krijgen. Mijn moeder zette mij af bij school, omdat ze gelijk door moest naar haar werk. En ik liep het schoolplein op. Ik was nog geen eens tien seconden op het schoolplein en ik kan me nog precies herinneren wat ze zeiden: 'Hey! Daar heb je die dikkewalvis ook weer.' Ik begon spontaan te huilen op het schoolplein, tja wat wil je als 8jarige. Toen pas hebben de leraren ingegrepen. En is alles opgelost. Uiteindelijk ben ik zelfs verliefd geworden op een van de pesters en hebben we verkering gehad in groep 8.... Hij ging naar de middelbare school en ik heb nooit meer iets van hem gehoord.

Nu zit ik in de eerste klas van de middelbare school, en ben ik nog steeds erg bang om gepest te worden. Soms krijg ik wel een k** opmerkingen naar mijn hoofd toegeslingerd, En ik besef ook wel dat ze dat zeggen en dat het gewoon de keiharde waarheid is. En mijn zelfvertrouwen die ik had gekregen in 7-8 is nou weer helemaal ingedeukt en ik verlies elke dag wel een stukje zelfvertrouwen. Achter elke glimlach, schuilt een ander gezicht.
hoi ik werd ook erg gepest.

in onze klas waren er allemaal groepjes ik hoorde bij geen van alle en werd gepest om mijn uiterlijk.
allemaal zeiden ze dat ik lelijk was.
ik werd buiten gesloten en als er iemand vervelend tegen me deed gaven ze mij altijd de schult.
als ze niks gemeens  gewoon in mijn gezicht zeiden gingen ze wel over me rodelen.
ik werd steed onzeker van mijn uiterlijk.
ik dacht dat ik dik was maar ik had just ondergewicht.
ik vond me zelf een lelijk wicht en durfde niet naar mijn lichaam te kijken.
ik dacht niemand valt op mij zo dacht ik over me zelf nu af en toe.
ik vond me lelijk.
dik
klein
rare kleur huid.
dom
ondertussen waren er wel een hele boel jongens op mij verliefd en werd ik wel eens na gevloten door jongens die ik niet een ken.
ook zeiden veel mensen dat ik zo model kon worden ik geloofde er helemaal niks van.
nu gaat het al een stuk beter en heb ik meer zelf vertrouwen en wordt niet meer gepest ik pas nog niet helemaal bij de klas maar  dat maakt niet uit.
ik weet nu ook waarom ze me pestte ze waren just jaloerz op mijn uiterlijk.
ik kom nu ook op als er iemand word gepest.
het help en dat stopen ze al snel.
ik ben nog niet helemaal zeker van mijn uiterlijk soms denk ik nog steeds:
ik ben dik (40kg)
ik ben klein (152cm)
ik heb een lelijk gezicht.
maar niet meer zo als vroeger.
ik heb nu ook veel vriendinnen en 1 beste  vriendin die ook gepest werd.
hej 
ik wil hier ook graag mijn verhaal doen
het begon in groep 3 
ik werd buiten gesloten
en toen bleef ik zitten
werd het er niet beter op dus het ging door
tot  in groep 4
einde groep vier gingen we verhuizen
en daar begon het al eind groep 5 ,met smoesjes 
in groep 6 ging het dooor
en in groep 7 
wou ik bijnazelf moord plegen 
 maar het pesten ging en gin en gin en ging msaar door
in groep 8 ben ik ff thuis geweest en  in november
eind november
wou ik weer zelfmoord plegen 
maar dat mocht niet van mijn vader
dus ik zat 3 weken onderschooltijd depressief thuis
nu zit ik op een andere school in groep 8

dat pesten zal als een litteken op mijn hart blijven gekerft 

xxxKatinky
Dit is een breicht ter aanleiding dat ik ben gepest.

ik ben jarenlang gepest, sinds dat ik in groep 5 zit en ik zit nu in de derde klas en wordt nog steeds gepest. 
In groep vijf begon het toen ik druk bezig was met lezen, dat was voor hun al de aanleiding om mij te gaan 
slaan met scheppen en mij uitschelden. Dat uitschelden ging door tot de 2e klas. Of somige kinderen van de 4e klas 
fietsten op mij in zodat mijn schooltas bijna in het water terechtkwam en dat vond ik heel erg vervelend. Er waren ook dagen bij dat ze me in elkaar slagen
en kwam ik dus met vele blauwe plekken thuis, of ze gooiden vieze dingen in mijn nek.

wat kan ik hieraan doen? Ben ik anders? Ben ik raar?
please, wie kan hier antwoord op geven, want ik heb er zo echt geen zin meer in.
ik heb dat ook, maar ik wordt nog steeds gepest en daar is tot nu toe heel erg weinig aangedaan, zelfs de politie moest eens een keer ingrijpen

reactie voor Directioner
Badge +17
Ik moet ook even iets kwijt over pesten hahaha.

Het is eigenlijk nog steeds aan de gang. Ik heb in klas 1 en klas 2 bij een jongen in de klas gezeten, waarschijnlijk is hij autistisch (hij durft het volgens mij niet te zeggen). Hij is snel woedend. Je kan één ding tegen hem zeggen, twee dingen ook, maar bij het derde ding flipt die helemaal. Hij voelt zich ook snel bedreigd. Stel je zegt iets tegen hem, wat helemaal niet als pesten is bedoeld, zoals sukkeltje, dengt hij helemaal dat-ie gepest wordt. Ik heb hem dus laatst gewoon een keer sukkeltje genoemd, idk why, maar komop, daar ga je je niet gepest van voelen toch? Nou, hij wel dus. 
Ik kwam thuis van de training, is me pa gebeld door de vader van die jongen. Ze willen helemaal een klacht bij school indienen over pestgedrag. Blijkbaar pest ik die jongen heel erg en roep ik allemaal dingen tegen hem (alleen sukkeltje 1 keer, verder nooit iets, maarjaa..). Ik moest serieus gewoon lachen. Uiteindelijk heb ik wel maar gewoon sorry gezegd, omdat ik verder geen problemen wilde, maar als iemand sukkeltje tegen je zegt, 1 keer, dan ga je je toch niet gepest voelen?

Ik moest dit bovenstaande even kwijt hahah 😉

Reageer