Beantwoord

Veel haar en mensen beginnen er iets over te zeggen

  • 3 January 2020
  • 11 reacties
  • 357 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

hoi ik heb dus veel haar maar echt heel veel, bijv. op m’n armen benen en beetje op m’n rug, maar ook op vervelende plekken zoals: m’n bovenlip, tussen m’n wenkrbrauwen en onder, op m’n vingers, in m’n neus dat een beetje uitsteekt en onder dat uitsteekt als ik een onderbroek aan heb. Best wel veel mensen hebben het opgemerkt dat ik veel haar heb en dan zeggen ze bijv. wowwww jij hebt echt fk veel haar! en dat vind ik nog wel prima want het is true maar nu de laatste tijd zeggen mensen ook van: ‘Je bent net een aapje’ of ‘Ieuwwww jij hebt kijk dan hoeveel haar jij hebt!’ Dan ga ik me heel onzeker voelen en probeer ik het te verbergen door m’n hand als “steuning¨ over m’n bovenlip te doen of m’n hand gwn voor m’n benen maar dat is soms zo vermoeiend omdat ik het soms vergeet. Ik wil het dus weg laten halen maar m’n moeder vind dat je het helemaal niet zo goed ziet maar anders zouden mensen er toch niks over zeggen? Maar goed nu gaan m’n moeder en ik 1 keer per maand harsen maar dat is oprecht niet genoeg. Want al na 2 dagen komt het flink terug en dan moet ik nog een hele maand wachten! Dus ik wilde het zelf gaa betalen maar dat mag ni van m’n moeder….. ik voel me nu zo hopeloos ook vinden jongens me vgm niet aantrekkelijk door al dat fk haar!! ik wil gwn een ander persoon zijn!! Nu weet ik niet meer wat te doen en ik durf ook zo niet naar school…. heeft iemand plz advies? ps: ik ben 13

xoxo,

anoniempje

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 March 2020, 15:37

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 1
Badge

Hallo Niet Blij/Anoniempje,

 

Ik geloof dat het niet heel erg fijn is. Het enige advies wat ik kan geven is naar je

mentor/docent toegaan en zeggen dat je gepest wordt door je vele haren. 

Ook kan je misschien laserontharing doen. Het doet wel flink wat pijn maar ja,het kan niet op een andere

manier je haren definitief weg halen.Voor in de neus kan je het beste een neustrimmer kopen.

Maar niet om eigenwijs te zijn ofzo,ik weet niet zeker wat jij opnoemt pesten heet. Ik vind dat het meer geplaag is

Voor de rest,je hoeft niet onzeker te zijn. Iedereen is mooi op zijn eigen manier.

 

 

Veel succes!

Groeten, IkWilJeWelHelpen

Reputatie 2
Badge +1

Hoi

Als je je er niet fijn bij voelt om zo veel haar te hebben kan je het scheren of je laten lazeren. En als je dat niet wilt kan je naar je mentor gaan of als iemand zegt dat je veel haar hebt moet je gewoon zeggen dat ze het moeten accepteren en dat het je eigen leven is en dat zij zich er niet mee moeten bemoeien ofzo.

 

Xx anoniememeid

Reputatie 2
Badge +1

Hey bedankt voor jullie advies over het weghalen enzo. maar dat mag ni van m’n moeder en ook niet als ik het zelf betaal…. Maar miss moet ik wat jullie zeiden er niks van aan trekken.

Thx voor het advies:)

Reputatie 2
Badge +1

Hi niet blij,

Hier is niks mis mee.

Ik ben een meisje van 12 jaar.

En je zou bijna zeggen dat er een jungle op mijn arm woont. Gelukkig zijn het zachte en geen zwarte haren. Ik heb er lang over nagedacht om ze weg te halen omdat mijn klas daar wel eens gemene opmerkingen over maakt.  Maar als het zachte niet zwarte haren zijn moet je ze gewoon laten staan. Anders groeien er dikke harde lelijke haren voor terug en dat wil je ook niet.

Ik werd vroeger ook veel gepest. En weet uit ervaring dat het het beste is om het of te negeren. Of om terug te Zeggen: en jij bent natuurlijk wel helemaal perfect.     

Je moet je altijd bedenken dat niemand perfect is. Laat ze het maar lekker zeggen, maar je bent mooi zoals je bent!!

Reputatie 2
Badge +1

omg heel erg bedankt haha, helaas heb ik wel dikke zwart haren maar ja thx voor het advies!

xx

Heey,

Je hoeft geen ander persoon te zijn. Je hoeft ook niet aantrekkelijk te zijn voor jongens. Een jongen die je echt leuk vindt accepteert je, met al je haar erbij. Dan weet je dat hij echt van je houdt en je gelukkig wilt maken, en dan boeit het niet meer of je veel haar hebt of niet. Liefde maakt alle mensen mooi!

xxAlice

Badge

Wrm tf mag je het niet weg halen?

 

En vooral omdat je een meisje bent zou ik verwachten dat je ouders fijner tegen je deden.

Heeyy! Ja ik begrijp het ik ben ook 12 en heb zwarte haren over om mijn buik gezicht en overal ik schaam me er ook voor maar je kan er met je moeder over praten om het te scheren.Als je zegt dat je ermee gepest wordt kan ze erover nadenken en ja anders pak je gewoon een scheermesje en doe je het gewoon want het valt niet of en je krijgt er echt geen uitslag van!En als het gedaan is is het gedaan.

Reputatie 2
Badge +1

Heeyy! Ja ik begrijp het ik ben ook 12 en heb zwarte haren over om mijn buik gezicht en overal ik schaam me er ook voor maar je kan er met je moeder over praten om het te scheren.Als je zegt dat je ermee gepest wordt kan ze erover nadenken en ja anders pak je gewoon een scheermesje en doe je het gewoon want het valt niet of en je krijgt er echt geen uitslag van!En als het gedaan is is het gedaan.

Hey ja heb al geprobeerd om te scheren alleen komen de haren al na bijna een dag terug en met stoppels en nog dikker…. wel thx voor de hulp x

Beste Anoniempje1717

Ik snap volkomen wat je bedoelt ik ben trouwens een jonge van 15 ik heb dit ook. Als ik mij niet minstens 1x per dag SCHEER zie je het bij mij ook heel erg goed ik heb ook donker haar daardoor is het nog zichtbaarder, ik heb alles geprobeerd ook harsen net als u maar dat helpt bij mij niet want de volgende morgen is het er weer te zien. Ik zelf heb nu het corona is een keer voor een proef mijzelf 2 weken niet geschoren . Nergens behalve geslachtsdelen.  Mijn baard is nu onderhand 4 cm lang mijn snor echt heel goed zichtbaar kan deze niet meten mijn armen 4.8 cm mijn benen zijn echt erg die zijn in 2 weken niet echt e een al weer 7.1 cm en mijn borsthaar 2.3cm en mijn buik 2.1 cm na dit bericht ga ik mij weet helemaal kaal scheren. Conclusie bij mij is dat mijn haar erg hard groeit als ik het 2 weken niet scheer. Voor mij helpt het beste als ik mij elke ochtend en avond scheer.  Maar bij ieder is dat anders.

Badge

Hoi hoi!

Ik ben zelf ook vrij harig maar eigenlijk boeit het me niet zoveel wat anderen er van vinden.  Ik snap het ook wel dat je het vervelend vindt om veel haar te hebben maar het is ook vrij normaal. Als je er zelf veel last van hebt en dan bedoel ik niet met wat andere mensen zeggen/ vinden kan je het er even een keertje met je moeder over hebben en kan je ook vertellen dat je er last van hebt dat je zo veel haar hebt. Een andere optie zijn wax strips die je gewoon bij de drogist of Hema kan kopen ofzo, deze zijn veel goedkoper en je kan het dan zelf doen wat ook best chill is. Hopelijk heb je dr wat aan!

Reageer