Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Tips voor als je gepest word.

• 20 december 2011
  • 13 reacties
  • 1520 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
- Praat erover.

Praten helpt altijd. Je kunt met diegene waarmee je praat je gevoelens delen en oplossingen bedenken.
De pester wilt niet dat jij met iemand praat omdat hij/zij dan problemen kan krijgen. Daarom is het juist
handig om te praten. Word niet bang als de pester dreigt met : 'Als je het aan iemand verteld sla ik je in
elkaar'. Dit kan je doen met je zus, broer, mentor, ouders, vriend(in) of een vertrouwingspersoon.

- Uitstraling.

Misschien heb je het niet door maar de meeste mensen stralen uit wat ze denken. Stel je voor je gaat
van de basisschool naar de middelbare. Je had op de basisschool geen vrienden en je werd gepest.
Je bent bang dat dit zich nu herhaalt. De eerste dag ga je met angst naar school. Dit straal je uit.
Je klapt als het ware dicht. Dit is niet aantrekkelijk voor de mensen die je leert kennen. Zij denken
dat jij iemand bent die geen vrienden wil maken en alleen maar in zichzelf is.
De nieuwe klasgenoten stappen dan niet op je af. Als je positief die dag naar school gaat, ondanks
het toch spannend is, straal je dat ook weer uit. Dan ben je 'open' voor nieuwe contacten dus
stappen mensen op je af waardoor je sneller nieuwe vrienden maakt.

- Negeren helpt bijna nooit.

Zoals wel bekent is, terug schreeuwen en aandacht geven is juist leuk voor de pester. Dit klopt.
Maar 'negeren' is niet altijd de oplossingen. Het maakt de pester niks uit hoor als je hem/haar negeert,
hij/zij heeft er geen last van.
Het klinkt grof, maar het beste is om de pester een mep te geven. Dit hoeft alleen bij de leider want derest
zijn meelopers. De pester schrikt dan en jij laat merken dat je je niet laat naaien. Er is veel kans dat het
pesten dan in een klap stopt.

Let bij het gepest op je uitstraling! Als je ze negeert, kunnen de pesters alsnog aan je hoofd zien of je
bang/verdrietig bent! Geef ze je meest nonchalante blik, kin omhoog, borst vooruit. En weglopen.
G
a in ieder geval niet flippen en huilen dat vinden ze geweldig.

~~~

Jezelf niet kwetsbaar opstellen, als ze merken dat ze je in de hoek kunnen drijven en je last hebt van het pesten dan zul je heel lang het pispaaltje blijven want je juf heeft je niet 24 uur in het oog.

Geef het wel door aan je ouders en kijk wat jezelf kunt doen om het pesten voor te zijn.
1 keer flink tandjes tonen bij het popie-jopie van school en klaar ben je met de hele groep want degene die je pest doet dit enkel om stoer te doen en is zelf vaak bang om anders zelf gepest te worden. Als die persoon pest dan word hij/zij stoer gevonden en daar wil iedereen wel achteraan lopen..

Negeren en zoek een ander met wie je de tijd kunt doorbrengen zodat je niet alleen staat.

Doen hoor, laat zien dat er niet met je te pesten valt!

13 reacties

Bedankt voor de tips Melissa!
Handig, super bedankt!.
Wauw wat een super tips (L)

x

xx
leuke teorie over het slaan maar als ik elkekeer zou slaan als ik gepest word dan zou ik in een gevangenis zitten en was er een ziekehuis naar mij vernoemt hebben
en ja als je een keer echt zwaar gepest woord en mensen houden er niet mee op dan haal je een keer uit maar je moet het niet zo makelijk laten gebeuren als melisa zegt
Heb ik ook gedaan! (geslagen)

ik werd alleen wel geschorst omdat iedereen haar beschermde ... 😞 :(

maar..: het is wel opgehouden!!
@topicstarter.

- Negeren helpt bijna nooit. Heb ik wel me twijfels voor..

Zelf kan ik als de sfeer door pesterij niet goed is me aardig negeren.

@ Melissaa.M

Geweld gebruiken is niet te oplossing ;)

Beter praat je met je mentor of met een vertrouwingspersoon erover.
Hier heb je wat aan ;)
ty
Inderdaad, goed topic dit !!

als er een duimpje was het ik omhoog gekozen 😛
Hele handige tips voor jongens en meiden die worden gepest, tof van je!:)

Maar persoonlijk ben ik niet echt een voorstander van geweld. Ik denk dat het alleen maar zal lijden tot nog meer geweld.
XOXOXOX
Ik wil niet onaardig doen, maar ik vind dit geen goed idee! 
Ik had al zo'n topic gemaakt...

Nu ik dit zie, lijkt het alsof het gwn overgenomen van mij is! Sorry hoor!
(Ik ben niet blij)

Dit was wat ik ff wou zeggen.

Gr. Nozieva
nu ik er over nadenk....
Ben ik aan de andere kant wel blij!

In deze topic zijn er betere tips binnengekomen!! :)
Sorry, dat ik zo reageerde! 

Ik vind  dit ook een goede topic!!

Gr. Nozieva

PS. Slaan/meppen, dat kan je beter niet doen! Want daar wordt jij ZELF de dupe van en wordt JIJ dan juist de pestkop!!
nu ik er over nadenk....
Ben ik aan de andere kant wel blij!

In deze topic zijn er betere tips binnengekomen!! :)
Sorry, dat ik zo reageerde!

Ik vind dit ook een goede topic!!

Gr. Nozieva

PS. Slaan/meppen, dat kan je beter niet doen! Want daar wordt jij ZELF de dupe van en wordt JIJ dan juist de pestkop!!

Terug doen wat iemand bij jou gedaan heeft is geen pesten toch ?
haha 😮
Goeie tips

Reageer