Tip voor iedereen die gepest wordt

  • 1 February 2015
  • 5 reacties
  • 454 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heey iedereen,

vroeger ben ik heel vaak gepest., ik was altijd anders dan de andere. en dat heeft  het voornaamste een grote rol gespeeld.
ik werd niet geaccepteerd, omdat ze me niet mochten. ik werd vaak in de bosjes geduwd. uitgelachen, altijd als laatst gekozen bij de gym en dat is zo irritant.
toen k naar een andere school ging hield het pesten op, kinderen hadden meer respect voor me.
toen ik daarna naar een speciaal basisonderwijs ging werd ik weer gespest, dit keer werd ik gepest omdat ik te slim was in spelling en lezen en daarom noemde ze me vaak nerd. ik vond dit best lastig en dat kon je merken aan dat ik me al heel gauw terug getrokken had uit de klas. ik zat vaak alleen en op het schoolplein wilde niemand met me spelen. ik kreeg hiervoor kanjer traning zodat ik sterker in mijn  schoenen kon staaan en voor mijzelf kon opkomen. deze kanjertraining heeft mij erg geholpen. na de basisschool periode heb ik de assertiviteits training gedaan, zodat ik mezelf kon voorbereiden op de middelbare school. dit was in eerste instantie niet nodig omdat ik in de 1ste en 2de niet gepest ben (noujha bijna niet dan). en tot mijn verbazing was ik daar heel blij mee. toen ik naar de 3de ging had ik deze training volbracht en wist ik om voor mijzelf op te komen wanneer mensen nare opmerkingen maakte, en me uitlachte enso. dus mensen ik zal jullie in iedere geval een tip meegeven: word je gepest? praat hierover of volg een training waardoor het een stukje makkelijker maakt.

5 reacties

Hoihoi,


Ik zie net dat je 1 februari 2015 dit bericht hebt geplaatst en dat niemand nog heeft gereageerd.. erg jammer! Ben zelf pas sinds 17 maart 2015 lid hier. Ik probeer op zoveel mogelijk topics te reageren en hoop te kunnen helpen.

Wat naar dat je vroeger altijd bent gepest,omdat je altijd anders dan de andere was waardoor het een grote rol heeft gespeeld. Ook erg stom dat ze je niet accepteerde zoals je bent,omdat ze je niet mochten!! Ik kan me heeel goed voorstellen dat je dat niet fijn vond! Erg fijn om te horen dat toen je naar een nieuwe school ging het pesten gestopt is en dat de kinderen respect voor je hadden! Wat rot dat toen je naar je 3e school ging je weer gepest werd omdat je slimmer dan de rest was. Wel erg knap van je dat je die kanjertraining hebt gedaan en dat het uiteindelijk heeft geholpen om wat sterker in je schoenen te staan!

Super knap dat je je verhaal hier hebt durven te typen! Hoop dat het in de toekomst alleen maar beter met je gaat.


Liefs Meisje17
Respect dat je je verhaal hebt durven vertellen!

Greetzz
Mooi verhaal het klinkt heel herkenbaar. Inderdaad praten werkt echt net als sommige cursissen. Soms werkt het ook om op judo te gaan je krijgt hierdoor veel zelfvertrouwen en je hoeft minder bang te zijn vooral als je ook lichaamelijk gepest word. Mooi dat je hier voor uit komt en zet door jongen je komt erwel.


Voor iedereen die gepest word.
Vaak komt het uit jalousie van de andere!
Je hebt iets wat zij niet hebben!
Zet door en kom eroverheen als je dat hebt gedaan ben je sterker als ooit te voren!
En ooit ooit zul je de pestkoppen kunnen laten zien dat hun acties je niet hebben weer houden om iets moois te berijken maar net je sterker hebben gemaakt!
You can stand in the hall of fame! Also when the way to get there isn't easy! But if you want  you will be standing in the hall of fame!
Hoiii?

Bedankt voor deze tips, maar bij mij werken ze niet echt, ik heb letterlijk het precies het zelfde als jou! Ik zit alleen pas in groep 8?... Dus ik weet niet echt wat er me te wachten staat op de middelbare school... Nou praten helpt dus niet, de juf zegt alleen maar: "ik zal erover nadenken wat ik hiermee ga doen".... Dus ik zit nu met hoop te wachten... ???.. Dat is heel irritant, De kanjertraining werkte bij ons voor geen meter! Niemand nam het serieus en iedereen zei dat de sfeer goed is in de klas! Ze vergeten me ook gewoon, ik zeg een keer dat ik introvert ben, is iedereen her opeens! En zeggen ze dat ik lieg en DAT ik mensen niets toe wens. Dr gymmeester mag me gewoon niets en is gewoon lui om zelf teams te maken! Ik ben echt hopeloos??help me alsjeblieft!
Hee Intromary,

Wat vervelend en herkenbaar jouw situatie. Ik ben zelf ook erg gepest. Ik hebbtoen specifiek 1 persoon op school in vertrouwen genomen (een onderwijs assistente), zij haalde me wat vaker uit de klas om te oefenen op ‘lezen’ maar in plaats daarvan ging het eigenlijk altijd over hoe het nou echt met me ging. Zij bleef altijd hoop en vertrouwen hebben en dat het op de middelbare school allemaal beter zou worden. Helaas was dat niet het geval. Papa en mama hebben me ook heel erg gesteund. Nu gaat het wel wat beter. Ik heb echte vriendinnen. Maar het pesten is me altijd bij gebleven en ben (bijna) nooit meer echt vrolijk.

Mijn tip, neem iemand in vertrouwen. Probeer op de middelbare school wat nieuwe echte vriendinnen te maken die je niet gaan pesten. Iedereen vind het spannend. Wat je bijvoorbeeld kunt vragen aan iemand of je langs diegene mag zitten.

Je kan het, ik heb vertrouwen in je en je komt hier overheen! Succes!?

Reageer