Tara en Guillermo (SpangaS - Wieteke en Tinco) beantwoorden jullie vragen over pesten

• 16 September 2015
  • 10 reacties
  • 1521 Bekeken

Reputatie 3
Ben jij wel eens gepest? Heb je zelf wel eens iemand gepest? Heb je een goede tip om pesten te stoppen? Of ben je juist op zoek naar tips om pesten tegen te gaan?

Tara en Guillermo spelen in de TV-serie SpangaS. Hun personages Wieteke en Tinco komen op hun middelbare school ‘Het Spangalis College’ in allerlei situaties terecht waarin jij ook terecht zou kunnen komen. Dat kunnen leuke situaties zijn, maar soms ook minder leuke. Op 23 september 2015 beantwoordden Tara en Guillermo al jullie vragen over pesten.

Tara en Guillermo waren aanwezig op woensdag 23 september 2015. Het is nu niet meer mogelijk om vragen aan ze te stellen.

Dit vragenuurtje maakt deel uit van een reeks van drie vragenuurtjes in de Week Tegen Pesten 2015.

Klik hier voor het vragenuurtje van maandag 21-9 met Marissa (vrijwilliger bij De Kindertelefoon).
Klik hier voor het vragenuurtje van dinsdag 22-9 met Caja Cazemier (schrijfster van jeugdboeken).

10 reacties

Badge +17
Hoi Tara en Guillermo,

Ik vroeg me af of er bij jullie op de set ook wel eens 'gepest' of flink geplaagd wordt. Ik verwacht eigenlijk van niet. 
En zijn jullie zelf wel eens gepest of kenden jullie iemand die gepest werd/wordt? Zo ja, wat hebben jullie hier dan tegen gedaan?
Goedenavond allemaal.. Guillermo is AANWEZIG 🆒!!
Mocht je vragen hebben...? Kom maar op:)
Hallo allemaal!

Ik ben Tara Hetharia, Wieteke uit Spangas, en samen met Guillermo sta ik te springen om jullie vragen te beantwoorden!  ;)
Hi Tara en Guillermo!
Ik ben in groep 8 gepest en ben er nu 6 jaar later nog steeds onzeker over mezelf, ik ben ook blijven zitten dus vriendinnen zitten niet meer bij me in de klas.. Buiten school heb ik via mn fanaccount vrienden maar die ziek ik niet vaak... Hebben jullie tips over hoe ik zekerder kan zijn of lijken?
Dikke kuss
Hoi Tara en Guillermo,

Ik vroeg me af of er bij jullie op de set ook wel eens 'gepest' of flink geplaagd wordt. Ik verwacht eigenlijk van niet. 
En zijn jullie zelf wel eens gepest of kenden jullie iemand die gepest werd/wordt? Zo ja, wat hebben jullie hier dan tegen gedaan?

Hallo TrustMe!

Bij ons op de set voelt het eigenlijk als één grote familie, dus écht gepest wordt er niet! Tuurlijk worden er wel eens grapjes gemaakt, maar nooit dat iemand er echt verdrietig van wordt! 
Ik ben zelf nooit gepest, maar heb wel eens gemerkt dat er iemand een beetje werd buitengesloten op school. Ik probeerde dan gewoon die persoon erbij te betrekken, of hem/haar mee te vragen in een projectgroepje! :)
Hey.
Wat vervelend dat je gepest bent en dat je daardoor nog steeds onzeker over jezelf bent.
Heb je zelf ook geprobeerd om er iets aan te doen?
Misschien zou je je kunnen inschrijven bij een club waar ze verschillende activiteiten doen zodat je daar meer mensen leert kennen.

Hi Tara en Guillermo!
Ik ben in groep 8 gepest en ben er nu 6 jaar later nog steeds onzeker over mezelf, ik ben ook blijven zitten dus vriendinnen zitten niet meer bij me in de klas.. Buiten school heb ik via mn fanaccount vrienden maar die ziek ik niet vaak... Hebben jullie tips over hoe ik zekerder kan zijn of lijken?
Dikke kuss
Hey.
Wat vervelend dat je gepest bent en dat je daardoor nog steeds onzeker over jezelf bent.
Misschien zou je je kunnen inschrijven bij een club waar ze verschillende activiteiten doen zodat je daar meer mensen leert kennen.

Hi Tara en Guillermo!
Dikke kuss

Ja ik zat bij een voetbalclub maar dat was het ook niet echt..
Ik heb vooral problemen met wat ik nou moet zeggen. Want het lijkt alsof alles wat ik zeg fout of raar is, ben al naar een psycholoog geweest maar dat hielp niet veel. Heb je tips? ????
Hey.

Ik heb vooral problemen met wat ik nou moet zeggen. Want het lijkt alsof alles wat ik zeg fout of raar is, ben al naar een psycholoog geweest maar dat hielp niet veel. Heb je tips? ????

Dat is altijd lastig ja! Ik heb soms zelf ook wel eens gehad dat ik niet goed wist wat ik moest zeggen, of dat ik twijfelde of ik wel 'leuk' genoeg reageerde. Nu ben ik erachter dat het vooral belangrijk is dat je bij jezelf blijft. Jij hebt je eigen goede eigenschappen en ieder is uniek op zijn of haar manier! :o
Hey.

Dat is altijd lastig ja! Ik heb soms zelf ook wel eens gehad dat ik niet goed wist wat ik moest zeggen, of dat ik twijfelde of ik wel 'leuk' genoeg reageerde. Nu ben ik erachter dat het vooral belangrijk is dat je bij jezelf blijft. Jij hebt je eigen goede eigenschappen en ieder is uniek op zijn of haar manier! :o

Heeeel erg bedankt allebei!!
Ik ga zeker wat met de tips doen!
Jullie zijn echt super heel veel dank!!
Xxxxx ❤
Reputatie 3
Jullie kunnen met elkaar in gesprek gaan over de reacties op dit topic, maar een nieuwe vraag stellen aan Tara en Guillermo is vanaf nu niet meer mogelijk. Dankjewel voor alle goede vragen die jullie gesteld hebben :)

Tara en Guillermo, dankjewel namens De Kindertelefoon voor het beantwoorden van de vragen!

Dit was het derde vragenuurtje in de Week Tegen Pesten 2015. Wil je de andere twee vragenuurtjes teruglezen? Klik dan op de links in het topic!

Groetjes,
Moniek
De Kindertelefoon

Reageer