sociale media problemen!

  • 20 December 2019
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben Nizama,

Ik zit nu al 1 jaar op instagram, en ik vind het wel leuk en er gebeurt niks speciaals.

alleen nu opeens is er een account aangemaakt (een anonieme) , en dat account scheldt dus allemaal kinderen die dus op mijn school zitten uit. Nou kijk, ik heb dus helemaal niks met dat account te maken en ik wist geen eens dat het bestond maarja. Dus dat account ging opeens zeggen dat ik daar achter zat tegen mijn vrienden, iedereen dacht opeens dat IK hun uitscheld en IK dus alles zat te verzinnen enzo.

Nou om precies te zijn is het vandaag gebeurt, en ik wou wel mijn school bellen, alleen zijn ze dus dicht tot 6 januari en weet ik nou dus ook niet met wie ik hierover kan praten.

Echt ik heb geen flauw idee wat ik hiermee moet, en iedereen is nou dus boos op me en niemand wil me geloven… ookal liet ik ze al mijn bestanden en mijn hele acc zien!!!


2 reacties

Hey Nizama

 

Je wordt valselijk beschuldigd van het gebruiken van een anoniem account, waarmee je anderen zou kwetsen. Wat vervelend. 

 

Aangezien school momenteel gesloten is, stel ik voor dat je een bericht op je officiële account plaatst. In dat bericht kan je formuleren dat je het erg vervelend vindt wat er aan de hand is, maar dat jij simpelweg evenwel een slachtoffer bent van deze persoon. Je liet tenslotte zelfs je eigen Instagram-account zien om aan te tonen dat jij niets met het anonieme account te maken hebt. 

 

Zodra school weer van start gaat, zou je je mentor in kunnen lichten rond deze kwestie. Je mentor zou kunnen ingrijpen. Ik vermoed dat je de komende twee weken vakantie hebt, en je medeleerlingen niet regelmatig zal zien? 

 

Groetjes

Kenshin

Hallo Nizama :)

Je kan proberen dat account te blokkeren en zoals Kenshin zegt je Insta account laten zien om te bewijzen dat je de dader niet bent en juist een slachtoffer bent van deze pesterijen. Ik zou tevens je mentor inderdaad inlichten als school weer start maar de kans is klein dat hij er ECHT wat aan kan doen naast voorlichtingen geven over cyberpesten. Ik denk ten eerste dat de dader zichzelf niet openbaar bekend maakt en ten tweede kan diegene gewoon weer een nieuw account aanmaken en doorgaan met pesten op Instagram. Je kan wel vertellen aan je mentor dat je de dader niet bent van het cyberpesten.

-Dr8gon99

Reageer