Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Slachtoffer

Tags:

IkBlijfPrive Auteur
Net nieuw
Reacties: 0

7 september 2017, 15:21

Dit is misschien niet een heel groot probleem,

Toch heb ik hulp nodig. Er is een nieuw schooljaar begonnen, en ik heb dus een nieuwe klas (3e jaars). Eindelijk ben ik af van die jongens van vorig jaar. Alleen dit jaar zit ik bij jongens die precies hetzelfde zijn! Sinds vandaag zitten ze telkens voor de lol te zwaaien, en als ik kijk schreeuwen ze "Hoi "naam"!" En na de les
liep er eentje naar me toe, en hij zei: "Hoi mag ik je een hand geven, fijn weekend!" Alle jongens vonden het grappig. Ik zit bij 1 jongen van vorig jaar, misschien veroorzaakt hij het. Maar
ik voel me nu het slachtoffer. Ik negeer het natuurlijk, net zoals vorig jaar. Toen deden ze dat ook 2 jaar lang. En zoals het nu blijkt helpt dat niet eens. Ik ben een beetje hopeloos nu. Naar de mentor gaan heeft ook geen zin, hij kan ze wel aanspreken maar dan weten ze het dat het mij iets doet. En dan gaan ze juist door. Ik ben een doodnormaal meisje. Normaal
lichaam, blond en groene ogen.
Geen littekens ofzo. Ik hoor ze letterlijk telkens over mij praten. Iemand tips?

- Anoniem

Reacties (4)

• xLotx
    Praat goed mee
    Reacties: 173

7 september 2017, 19:18

Hoi !

Erg vervelend dit , en ook herkenbaar , want weet je , ik heb precies hetzelfde .
    Negeren is een goed plan , maar helaas werkt het bij jou niet .
    Je kan eens één van die jongens ermee confronteren als hij alleen is , tamelijk hard aanpakken ( hoe ? geen idee) maar natuurlijk niet agressief worden hé , gewoon zeggen dat je het echt beu bent en dat je anders naar de leerkrachten stapt ofzoiets .
    Hun gedrag komt vermoedelijk grotendeels door de puberteit die zich wat sterk uit . Samen met vrienden voelen ze zich vaak ook onschendbaar .
    Je hoeft niet anders dan anderen te zijn ( want wat is normaal ?) om dit te hebben , echt , het maakt niets uit voor hen .
    Veel succes !
    groetjes , Lot
    Blijf jezelf , er zijn al zoveel anderen ! :)
  • 100Divergent11
    Topper
    Reacties: 980

8 september 2017, 19:35

Hoi!

Hé, wat vervelend dat die jongens zo doen. Ik vermoed dat ze je leuk of aantrekkelijk vinden, en niet echt handig zijn in het geven van positieve aandacht.

Niet handig of niet, hun gedrag is heel vervelend. Toch maar naar je mentor gaan zou ik zeggen, aangezien negeren niet helpt. Ze hebben waarschijnlijk al door dat het je iets doet, je zendt (onbewust) signalen uit die dat laten merken. Je mentor lijkt me een goede optie, desnoods laat je je ouders eens naar de leerlingenbegeleiding mailen.

Je zegt het zelf, je bent een normaal (voor zover normaal bepaald is) meisje, dus neem het alsjeblieft niet persoonlijk, er zijn altijd een paar vervelende schakels in een klasgroep. Wat kun je daaraan doen? De schakels uitschakelen, door naar je mentor of leerlingenbegeleiding te stappen.

Groetjes
    x
    After victory, tighten your helmet cord.
  • Pin
    Topper
    Reacties: 2338

8 september 2017, 19:55

Hoi,

Ook al lijkt negeren niet te helpen, het is echt dé oplossing voor dit probleem. Deze jongens denken dat ze grappig zijn en ze vinden het alleen maar geweldig als je reageert. Zelfs als je ze keihard terug pakt met een goed geplaatste opmerking, dat helpt niet. Ze gaan alleen maar lachen, dan lachen ze de jongen uit die is gepakt door jou. Dan maken ze gewoon andere opmerkingen en spelen er op in dat je ooit hebt gereageerd. Echt waar, negeer ze nu. Over een tijdje zullen ze stoppen. Dat doen ze wanneer ze 200% zeker weten dat er bij jou niks te halen valt. Je moet het al zo lang doen, maar zet dit nog even wat langer door. Het zal z'n vruchten afwerpen. Als dat dan ook écht niet helpt, dan kun je er inderdaad altijd nog hulp bij halen. Ik snap heel goed waarom je dat nu niet wilt.

Gr. Pin
    Zelfkritiek is ook maar een mening.
  • angelv
    Praat goed mee
    Reacties: 151

24 september 2017, 22:06

Hoi

Nageren is een goed idee.
    Als je iemand negeert dan probeert die genen je eerst uit de tent te loken.
    Maar als je niet laat zien dat het je raakt dan houd het meestal wel op.
    En als dat niet zo is kan je naar je leerkracht toe gaan en je leerkracht moet er wel
    Iets mee doe. Het is zijn taak dat alle leerlingen zich prettig voelen.

En ik weet zelf hoe moelijk het is maar ik ga het tog zeggen.
    Blijf vol houden hoe moelijk het ook is.

En ik moet zeggen ik vind het ook niet fijn in mijn klas.
    Maar zie het maar als een uitdaging.
    En ik weet dat dat ook moelijk is.

Gr angelv
    vast zitten in je zelf is niet leuk!!!

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided