sexting

  • 27 October 2022
  • 8 reacties
  • 503 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,  ik ben 17 jaar oud en zit in het eerste leerjaar van mijn opleiding.

Ik heb een ontzettend groot probleem en voel me heel erg kut.... 

Ik heb een paar maanden terug contact gekregen via snapchat met een jongen die ik op dat moment erg leuk vond. Hij is 20 jaar. We praatten echt tot diep in de nacht en het was echt heel fijn. 

Maar een een maand geleden begon hij te vragen of ik foto's wilde sturen in mijn bh en na lang aandringen deed ik dit. Toen wilde hij heel graag een naaktfoto, ik gaf aan dat ik dit niet wilde,  maar omdat hij niet stopte met vragen heb ik het toch maar gedaan.... heel dom natuurlijk. 

Hij ging steeds een stapje verder en door het aandringen en de complimenten werd ik meegetrokken. Hij wilde video's waar ik vingerde etc en dit heb ik dus gedaan…

2 weken geleden begon hij te zeggen dat ik een naaktfoto account op instagram moest maken en daar dan live op moest gaan en foto's op moest plaatsen. Ik zij natuurlijk dat ik dit niet wilde en niet ging doen. Maar toen begon hij te dreigen om de fotos/filmpjes van mij naar vrienden te sturen en op school rond te sturen.... ik werd bang dus heb toen dit account gemaakt en alles gedaan wat hij zei. Maar nu heeft hij alsnog de foto's en video's rondgestuurd en weet de hele school dit.... ik word constant achterna geroepen en ze pesten me enorm. Ik wil wel door de grond heen zakken. Daarnaast hebben mijn vrienden me ook in de steek gelaten en doen ze net zo hard mee met de rest. Ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen omdat ik me zo ontzettend dom en vies voel en ik wil niet dat zij mij zo zien. 

Ik weet echt niet wat ik moet doen........


8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Het is goed dat je het hier vraagt. Je kunt hier hulp mee krijgen. Kijk maar naar 

https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/seksueel-misbruik-geweld/sexting/

Ik hoop dat het je wat beter laat voelen want je bent niet vies en je bent sterk dat je hulp zoekt :)  Heel veel sterkte ! 

Groetjes liefs Julian X

Dankjewel @Julian12  super lief van je, ik ga op die site kijken!

Badge

Hey,

Heel erg vervelend dat dit gebeurt is, maar weet dat het niet jouw fout is. Dit had iedereen kunnen gebeuren. 

Ik zou als ik in jouw schoenen zou staan het toch aan je ouders vertellen, hoe moeilijk het ook is. Die kunnen dan verdere stappen nemen, zodat jij dat niet hoeft te doen. Je kan ook aangifte doen bij de politie en de school inlichten over wie het heeft gedaan.

Onthoudt dat het niet jouw fout is en dat het iedereen had kunnen gebeuren! 

Sterkte! 

Reputatie 1
Badge

Hallo, ik wou even vertellen dat je niet slecht hoeft te voelen. Iedereen heeft wel eens spicy foto's if wat wel niet gestuurd, dus laat dat je niet naar beneden halen. 

Badge

hey schat,

als eerste weet dat dit niet jouw fout is. Ik heb zelf nooit zo iets meegemaakt. Maar weet wat hij heeft gedaan dat dat strafbaar is. 1 hij is je aan het blackmailen dat is strafbaar 2 hij heeft naaktfotos in bezit van een minderjarige dat ook strafbaar is. Iedereen heeft wel is fotos gestuurd en dat is vrij normaal in deze tijd. Maar hier zijn wat tips:

1 ga naar de politie het is strafbaar

2 negeer hem trek je er niks van aan hoeveel aandacht hij ook zoekt geef niet wat hij wilt

3 als mensen die fotos hebben zijn ze ook strafbaar je kan dit misschien het beste aangeven bij een vertrouwens persoon en hun je laten helpen je staat hier niet alleen voor. 

hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen xx

 

--tekst aangepast door de Kindertelefoon ivm forumregel 7--

Badge +1

Hoi!

Ik meen het oprecht dat jij je niet schuldig hoeft te voelen. Je stond onder druk, uit angst heb je toch maar gedaan wat hij je heeft gevraagd, wat volkomen logisch is. De enige die zich echt schuldig moet voelen is die persoon. Hij heeft iets strafbaars gedaan waar jij niks aan kan doen.

Als ik jou was zal ik hulp zoeken en ook zal ik aangifte doen. Heb je toevallig de gesprekken opgeslagen? En heb je nog zijn username? Misschien kan de politie hier iets mee. 

Liefs :)

Badge

Hi @Anoooniemmmmm,

wat vervelend! net als alle andere tips zal ik aanraden om met iemand te gaan praten. 

  1. mentor
  2. vertrouwenspersoon op opleiding
  3. ouders
  4. politie
  5. slachtofferhulp

kies zelf maar welke je kiest. Veel succes en het is niet jou fout!

Ik heb dit zelf ook een soort van meegemaakt

Ik was met een jongen van 17 aan het appen op snapchat wij dus hetzelfde aan het doen als jou

en toen vroeg hij in een keer een of ik een foto in mijn onderbroek wou sturen

Toen zei ik nee je hebt 2 keuzes of je vraagt het niet meer (want hij drong ook aan) of ik verwijder je 

Dus toen heb ik hem geblokt dus ik was nog net optijd

Mijn tip: Zoek op wat je de volgende keer kan doen en praat erover met je: vrienden, mentor, ouders of iemand anders die je vertrouwd.

Hope this helps 

Reageer