Schorsing


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey.

Ik ben geschorst.
Dit is de reden:

Nou het begint op school op donderdag (zegmaar 19 april).
Hannah en Fanny (Hannah is de pester en Fanny is haar meeloper) komen naar me toe. Ik had nieuwe kleding aan. Hannah zei: staat je echt 'mooi' maar nie heus. Fanny lacht keihard.
Ik kan nog net mn tranen inhouden, en mn armen en benen stilhouden (je begrijpt wel waarom). Ik vraag aan een meester of ik naar de wc mag, die zegt ja. Ik ga naar de wc.
Op de wc huilde ik het uit, woede en verdriet enz.
Ik ga weer naar buiten (want t was in de buitenspeelpauze waarin niemand aan t spelen was omdat t verdomde heet was). 5 minuten later komen Hannah en Fanny weer en Hannah zegt: je hebt allemaal rode vlekken in je gezicht, is er iets. -Hannah rolt met dr ogen en lacht op zo eeb bitchy toontje-.
Ik sta op maar ze duwen me weer op de boomstam (die voor de gymzaal ligt; die is een keer gemaakt voor de herfstmarkt). Ik trap dr bijna, maar ze ontweek. Ik geef Fanny een duw, Hannah duwt mij daarvoor en ik sloeg haar toen....
Toen kwam (eindelijk) een juf, die vroeg wat er aan de hand was en ik zei dat Hannah en Fanny mij pestte (ik kon nog net mn tranen in houden) toen zei Hannah dat ik haar en Fanny random ging duwen enz. De juf had gelukkig gezien dat Hannah en Fanny mij hadden uitgelachen en ik kreeg toen alsnog straf aangezien de schoolmensshizzl iets die alles regelt voor school zei dat geweld niet getolereerd word op school en ik zei pesten wel dan en toen kreeg ik dus straf.
De straf was: de pauze binnen blijven en 100 keer opschrijven: slaan is verboden op school.
Ik deed da niet want I dont give a fuck. De meester komt binnen, geeft me een hele preek. Ik zeg: Hannah en Fanny waren me aan t pesten. Toen zei hij: een duw of een slag in je gezicht doet pijn, woorden niet.
Toen schold ik hem uit en toen ging ik naar de wc om t uit te huilen.
Toen zei ik dat ik naar de ortho moest (moest ech nie), dus k mocht eerder weg, maar onderweg naar huis kwam Hannah ineens naast me fietsen, en duwde me.

De namen zijn nie hun echte namen.

....
😢

11 reacties

....
Zucht....

Woorden doen geen fysieke pijn, maar wel mentale.
Waar fysieke pijn kan helen, of wonden vertoont waardoor mensen zien wat er aan de hand is, doet mentale schade dat niet.
Om het maar korter te zeggen:
Die opmerking van die meester slaat nergens op.

Geweld moet niet getollereerd worden, maar iemand moet niet gestraft worden omdat deze voor zichzelf opkomt.

Kun je over het pesten met jouw mentor of een vertrouwensleerling praten?
Het lijkt mij handig dat zij er van weten.
En anders heb je altijd jouw ouders nog.

Blijf voor jouzelf opkomen, ookal overtreed jij daarmee de schoolregels.
Hoi!

'Toen zei hij: een duw of een slag in je gezicht doet pijn, woorden niet.' De uitspraak van die meester scoort een 10 op de belachelijkheidsschaal.

Ik snap de logica van je schoolleiding niet. Allereerst dacht ik dat die belachelijke straffen als 'schrijf 100 keer ...' uitgestorven waren, en daarnaast dacht ik dat leraren en schoolleiding slimmer waren.

Ik vind jou helemaal in je recht. Kunnen je ouders je verdedigen, je moeder bijvoorbeeld? Hannah heeft je na school zelfs nog een duw gegeven, dus zij zou dezelfde straf moeten krijgen die aan jou gegeven is.

Dit had @MensPersoon ook al gezegd, maar het is best dat je mentor of vertrouwenspersoon hiervan weten. Pesters stoppen meestal niet zomaar, dus het lijkt me voor jouw welzijn en de rechtvaardigheid beter hier iets aan te doen.

Groetjes
x
ik ben het eens met @100divergent11 en @MensPersoon. die meester van jouw is niet echt goed in zijn hoofd en raad daarom aan om met een vertrouwens persoon of je mentor te gaan praaten en de straf die je hebt gekregen is helemaal onterecht! ik vind dat die twee pesters niet zwaar genoeg zijn gestraft. en geweld is inderdaad niet de oplossing maar zelfverdediging is wat anders, daarom vind het ook erg moedig van je om zo voor jezelf op te komen!

xx HIKARI-ULTRA
Met mn moeder praten gaat niet.. zij staat aan de kant van mn stiefvader (want ze is smoorverliefd op hem terwijl hij mij slaat!). Mn stiefvader vind ook dat woorden geen pijn doen maar een duw enzo wel. Ik zei nog dat Hannah me na school nog duwde en toen zei mn stiefvader: eigen schuld.
Wat heb ik dáár aan...
ik wil niet dom klinken maar ik denk dat je contact moet opnemen met de jeugdzorg en ik kan begrijpen dat je dit eng vind maar dat is nu well de beste oplossing, ik wens je heel veel succes en sterkte! en als je nog iets wilt vraagen of iets te zeggen hebt hoor ik het graag.

xx HIKARI-ULTRA
Ik ben het eens met @Hikari-Ultra. Er zijn dingen gaande op school, zoals het pesten en onrechtvaardigheid, en thuis, bv. het slaan. Dat is niet ok, jij verdient een veilig thuis en een prettige sfeer op school. Jeugdzorg kan jou helpen.
Ff nog reactie op @MensPersoon
Mijn ouders zijn nue te vertrouwen.. mn stiefvader slaat me en mn moeder doet er niks aan. Mn eigen vader is alcoholist en slaat me ook. Ik voel me ook heel verantwoordelijk voor mn zusje. Als mn stiefvader of vader haar ooit aanraakt, gaan ze dr aan (nie letterlijk want ik heb nie zo veel zin om in de gevangenis te zitten)
Oww...
Dat is onfortuinlijk.
Iets met jeugdzorg lijkt mij wel handig , ivm met huishuidelijk geweld.
Misschien dat jouw mentor daarmee kan helpen.

" gaan ze dr aan"
Ik neem aan dat je dan sympathie kunt verwachten, vanwege jouw situatie, maar probeer het eerst maar te voorkomen met de ideeën die de andere gebruikers gaven.
Dat klink zorgwekkend. Jeugdzorg is er voor jou.
Voor extra advies kan je bellen of chatten met de KinderTelefoon. Zij kunnen jou vast nuttige tips geven.
Hee,

Wat dacht je van een andere school? Ik heb een school met een heel lief zorgteam, als iemand zo ernstig mishandeld zou worden zouden de daders een preek van drie uur krijgen, per direct van school worden gestuurd en opgepakt worden door de politie, met rechtszaak en al (is wel eens gebeurd). En tot die tijd weigeren om naar school te gaan.
Qua gezin: - De tekst is verwijderd, is in strijd met de forumregels -. Misschien iets van begeleid wonen, aangifte doen en op zoek naar leuke mensen die jouw aanwezigheid wel waard zijn.
Als je durft (want dat lijkt me echt doodeng) kan je je spullen pakken zodra je dit leest, langs het politiebureau, tijdelijk bij iemand intrekken en daarna verhuizen naar een compleet andere stad waar je niet mishandeld wordt.

D

Reageer