Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

school

• 6 juli 2017
  • 3 reacties
  • 170 Bekeken

Hoi!

ik word gepest op school.. ik heb er al over gepraat met mijn ouders en mentor alleen de pesters stoppen maar niet.. zelfs niet als ik met mijn vriendinnen ben... en dat allemaal alleen omdat ik paarden heb...
ik ben een beetje nerdy (atheneum tto en heel goed met computers) daarmee kijken ze tegen me op maar ik denk dus dat ze daarom mij gaan pesten..
dus wat moet ik doen? ze negeren? of ze terug pakken? of het aardig zien op te lossen (geen idee hoe dus tips zijn welkom)?

X Alli

3 reacties

Reputatie 5
Hoi!

Ik weet niet of ik nog iets kan toevoegen aan deze top reacties, maar ik ga het wel proberen. :)

Terugpakken, dat lijkt me niet handig. Dan ben jij idd net zo fout bezig als de pesters. Voor jezelf opkomen mag uiteraard wel. Zoals een gevatte opmerking maken die ze niet zien aankomen. Ook dit kun je helaas niet te vaak doen, want dan gaan ze er op inspelen en zien ze het als iets leuks en niet als iets vervelend. Het beste wat je kunt doen is straal negeren.

Zoals in de bovenstaande reacties benoemd hebben pesters vaak zelf problemen en pesten ze uit onzekerheid/jaloezie. Ze missen iets bij zichzelf en wanneer ze dit bij anderen zien, gaan ze hen pesten, omdat ze er niet tegen kunnen dat ze het zelf niet hebben. Of ze zijn bang er niet bij te horen en pesten zichzelf 'aan de top'. Dit maakt het natuurlijk niet goed.

Focus je op jezelf en je vrienden. Die zijn het waard.

Echt super dat je op school dit al hebt gemeld. Bij mij op school is pesten iets heel serieus en er worden goede maatregelen getroffen. Als jouw mentor enzo je niet meer kan helpen, stap hoger op naar de (con)rector ofzo. Dit moet namelijk echt stoppen!

Veel succes,
Gr. Pin
Hey,

Ik denk dat @100divergent11 hele goede tis heeft, dus die zou k proberen op te volgen.
En ik denk niet dat het een verstandig idee is om hun terug te pakken. Ik werd ook pas geleden nog gepest, en het idee ze terug pakken schoot ook eens door mij heen, maar ik zou dat erg afraden want als ze je willen helpen ( leraren,ouders,directeur,etc ) zien zij dat jij ook hun hebt ''Gepest'' en dan ben jij ook erg want dan doe jij het zelfde min of meer terug, snap je?

Je kan ook altijd hun confronteren dat je het niet fijn vindt want als je ze maar blijft negeren ( ik weet niet of je dat doet... ) dan vinden ze het makkelijker om je te pesten , maar als je wat van jezelf laat horen en zegt dat je het niet fijn vindt dan kan dat het misschien ook oplossen?

En dan als laatste voel je nooit slecht over waar mensen je over pesten bijvoorbeeld : (te) dun zijn, (voor hun) dik zijn , slim zijn, klein zijn, van paarden houden, etc. Meestal zijn de pesters onzeker over hun zelf of voelen zij zich zelf slecht doordat hun gepest werden? of tja hun thuis situatie kan het ook aan liggen, ze reageren ze dan meestal af van al die situaties en dat doen ze waarschijnlijk ook op jou.

Dit is niet van het geval bij jou denk ik, maar ik wilde toch even deze tip meegeven. Als een pester je pest dat je bijvoorbeeld ''ergens anders moet gaan zitten'' of je hier in de pauze niet welkom bent moet je dat negeren en gewoon denken ik mag er zijn en je niet laten wegpesten maar er gewoon gaan zitten.

En zoals @100divergent11 al zei zou je ook het met mensen die je vertrouwd het kunnen bespreken en samen het oplossen.
( ook kan je met de kindertelefoon chat of bellen en dan gaan jullie ook samen kijken hoe je het het beste kan doen etc )

Veel succes en hou je taai!

Xx Maii
Hoi!

Ik snap niet waarom ze je pesten. Mijn hele goede vrienden hebben paarden, gaan graag met computers om en zijn gefascineerd door hun eigen hobby's. De pesters kijken inderdaad tegen je op.

Je kunt naar een andere leraar gaan? Of zeggen dat de pesters nog steeds niet gestopt zijn? Er moet iets gebeuren, want zo is het niet fijn meer.

Groetjes
x

Reageer