Skip to main content
Vraag

ruzie met ex

• September 9, 2025
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Heyy ik ben meisje 14 jaar en zit in de 3de ik had 3 maanden geleden een relatie met een meisje ze is 15 en laten we der eff I. noemen. Nou I. en ik hadden 6 maanden ongeveer en ze maakte in juni uit. ze vond dat we teveel ruzie maakte en ze wou me gwn niet meer zien ik heb toen heel veel gesmeekt eerste paar dagen. Daarna liet ik het met rust en nam zij soms weer contact op om “ te checken hoe het met me gaat “ of gewoon om te appen. soms appte we dan weer een paar dagen normaal als vrienden en daarna deed ze weer heel droog en reageerde ze niet en zo ging dat de hele zomervakantie bijna door tot dat ze me opeens op alles had geblokkeerd op TikTok en op whatsapp en alles ik vond het eerst heel kut maar na een paar dagen was ik gewoon, opeens voelde ik me zoveel beter zonder der. en toen weekje later appte ze me opeens van sorry dat ik je had geblokt maar ik wil aleen effe zeggen dat ik je had geblokkeerd omdat als ik dalijk een nieuwe relatie krijg kan ik geen contact met me ex hebben dus doe ik het maar nu alvast je blokkeren” daarna had ze me dus weer geblokt en nu school weer 3 weken ofzo is begonnen is het een hel. Me ex I. en haar beste vriendin L. lopen de hele tijd kut te doen. Eerst begon het met I. die gewoon ew zei of extra hard ging lachen als ik langs liep en daarna begon het met uitschelden naar mij. en nu is het dus dat ze me de heletijd op school als ik langs achter of voor hun loop hoor ik de heletijd  “ jumpscare” ik was er gister klaar mee dus ik schold terug. toen zei L. die beste vriendin  van I. hoertje over mij. Ik negeerde het maar ik kan hier niet tegen meer ik wil I. echt een klap geven maar ik ga snel trillen ik weet niet of dit komt door angst of adrenaline. Ik ga voor de duidelijkheid niet naar schoolleiding of iets van die onzin helpt toch niet spreek uit ervaring. Maar heeft iemand tips om der is keihard terug te pakken. Aleen ik moet wel oppassen met wat ik zeg en doe omdat als ik echt boos ben zeg ik alles en het boeit me niet meer of het geheimen waren of niet ik zeg alles als ik echt echt boos ben en dat is ook het probleem omdat ik weet shit over haar me ex en ik krijg ook zo hard de neiging om het te zeggen als ze iets over mij zegt maar zij weet dus een erg ding over mij en dat is is dat ik een jaar geleden ongeveer een jongen van ook onze school had me dus overgehaald om een naaktfoto te sturen ik vond hem leuk en had het gedaan en I. weet daarvan en die jongen heeft die foto niet want anders had ik gezien dat hij screen maakte en hij kon het maar echt 2 sec zien ofzo door een timer maar het probleem is is dat als I. dat gaat zeggen tegen mensen ik de lul ben die vrienden geloven toch alles wat I. zegt dus die geloven dat meteen en sommige zijn ook nog is goed met die jongen van die naaktfoto dus als die dat aan hem gaan vragen gaat hij sowieso ja zeggen want ja dat denk ik teminste. Ik heb geen contact meer met die jongen maar ik wil hem ook niet gaan voegen en vragen van als dit en dit gebeurt zeg dan niks want mischien gebeurt het wel niet en herinner ik hem er juist aan en ik zit met 1 les nog met hem in de klas en dat word gewoon akward dan ookal praten we niet tegen elkaar. Heeft iemand tips wat ik kan doen in deze situatie ???   ( aub ga niet zeggen praat met school Leiden of volwassenen het helpt NIET !!! ) en ik zie I. ook nooit buiten school anders had ze al een klap gekregen. Nee grapje weet ik niet ze is ook gwn groter als mij enzo maar iemand tips !!!??

-Kleine aanpassingen door De Kindertelefoon in verband met grof taalgebruik, respect (forumregel 2) en anonimiteit. 

5 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 11, 2025

Het is een lastig verhaal het enigste wat je zou kunnen doen is met haar praten en zeggen dat dit niet is hoe het moet gaan en dat het moet stoppen .

En anders gewoon aangifte doen tegen haar dan zal ze waarschijnlijk wel gaan stoppen.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 13, 2025

Hey ​@Alicia2, ik snap dat je super boos en gefrustreerd bent, maar fysiek terugpakken of geheime dingen van haar gebruiken zal je situatie alleen maar erger maken. Probeer je te focussen op veilig jezelf beschermen: reageer zo min mogelijk op haar, houd afstand, en gebruik een veilige uitlaat voor je boosheid zoals schrijven, rennen of muziek.

Vertrouw iemand buiten school om je verhaal kwijt te kunnen en bewaar eventueel bewijs van pesten. Maak een plan voor lastige momenten, bijvoorbeeld diep ademhalen en doorlopen als ze iets zegt. Zo houd jij controle en loop je zelf geen risico.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 17, 2025

Ja ze had me aangesproken omdat een vriendin van me had der geappt dat ze me met rust moest laten toen had ze me in de pauze met der vrienden aangesproken van durf je niet aleen bla bla bla en gingen ze mij als de slechte neerzetten en mensen begonnen te kijken en gingen zei mij beetje voor lul zetten door te zeggen dat jumpscare en hoertje en alles niet over mij ging en dat niet alles om mij gaat enzo. Toen liepen ze weg hoorde ik ze zeggen dat ze me wouden gaan klappen enzo toen ben ik paar dagen wel van die plek weggegaan maar me vrienden willen toch op diezelfde pauze plek blijven. Nu hoor ik nogsteeds dingen aleen nu roepen ze het echt van een afstand gw jumpscare en andere shit. Ik negeer ze tenzij ze me aanspreken dan praat ik terug

eenrandombelginnederland2
Forum|alt.badge.img

mijn advies is niet zo van praat met volwassenen vanuit mijn ervaring helpt dat inderdaad ook niet die doen dan maar gewoon weer: “niet meer doen hè kindje” in mijn mening mogen ze die kinderen heus wel is een tik geven. Maar ik dwaal af , als ze dit blijven doen zeg gewoon vaak stop (al help dit niet veel) en vraag gewoon is aan hun  “Wat heb ik jullie misdaan waarom doen  jullie zo tegen mij” en als ze je dreigen klappen te geven en je denkt dat ze  het echt menen sla ze gewoon voordat ze jou kunnen slaan.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 6, 2026

“De schoolleiding helpt wel. Ik spreek ook uit ervaring: op mijn school was er een apart persoon met wie je in gesprek kon gaan. Met hem kon je alles bespreken en hij hielp bij het opstellen van plannen