Vraag

racistische website

  • 4 August 2020
  • 9 reacties
  • 286 Bekeken

Badge

waarom is deze website zo racistisch, ze zeggen dat ik geen rechten heb. Dit maakt mij heel verdrietig. ik word ook vaak gepest op school omdat ik getint ben. Vinden jullie dit ook zo racistish.

( aangepast door de Kindertelefoon ivm regel 9 )


9 reacties

Dit zou men echt een “bruh” moment noemen.
Een tijdelijke daling in het collectieve IQ, bij wijze van spreken…

Ik zou hier zelfs het probleem bij jou plaatsen, omdat jij er direct van uitgaat dat men er op uit is om jou het leven zuur te maken, in plaats van goed naar de situatie te kijken.

De “rechten” hebben hier te maken met toegang tot bepaalde functies van de website.
Je kunt het ook zien als “autorisatie” of “toegang tot”.
Moderatoren hebben meer functies tot hun beschikking dan gebruikers.
Mensen zonder een account kunnen alles lezen en doorzoeken, maar geen topics of reacties aanmaken.
Dat je dat geheel mist is echt bijzonder.
De website weet niet welke etniciteit de gebruikers hebben, noch boeit het hen dat. 

Dit is toch geen racisme? De mensen van het forum kennen je huidskleur of afkomst niet eens.

Lees eerst alles eens door voor je dit soort dingen doet. Niemand hier weet hoe je eruit ziet, vanwaar je komt. 

Groet

Reputatie 3
Badge +1

Wat probeer je te bereiken met dit soort opmerkingen?

VERIFIEER JE EMAIL

Reputatie 1
Badge

Dat moet bij zo veel sites waar je n account bij aanmaakt lol, eerst ff nadenken voordat je wat zegt ;)

Je maakt al meteen een goede indruk over wie jij als forumlid bent. Jammer.

Als je zelf beter had gelezen dan had je kunnen zien dat er boven in stond dat je eerst je mail moet verifiëren, maar dat heb je wel begrepen nu lijkt mij.

Je had ook een topic aan kunnen maken met de vraag van: 

Heey allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, en wou graag een topic maken, maar het forum gaf aan dat ik hier geen rechten voor had, weten jullie misschien hoe dat zit?

Dat was een heel stuk vriendelijker geweest, en slimmer dan meteen dit forum een *** site ( aangepast door de Kindertelefoon ivm regel 9 ) te noemen vind je zelf ook niet? Daarnaast zoals Menspersoon al uitlegde kan het zijn dan je inderdaad geen rechten hebt voor bepaalde functies, omdat je dan de rol van moderator moet hebben. Dat is toch niet meteen racistisch? Je mag ook niet zomaar door het magazijn lopen van een supermarkt als klant, is dat dan ook racistisch? Nee. 

See ya!

Spookyzx. 

Hallo Broodjepotvis :)

ER staat ook VERIFIEER JE ACCOUNT. Als je dat hebt gedaan kun je een topic maken. Je mag ook even dimmen qua hoe je overkomt. Dit is namelijk niet zo fijn voor de goede sfeer hier…

-TheMightySlayer <3

hey,

Zoals eerder is gezegd, je laat al goed zien wat voor forummer bent. En zoals TheMightySlayer al zei, je kan wel even rustig aan doen. Dat is niet goed voor de sfeer hier. En daarbij , als dit zo racistisch is, waarom zit je hier dan op? En daarbij, je kan het ook anders verwoorden,  je hoeft niet te schelden daarmee,  en zoals al andere al zeiden. Er staat verifiëren.  Dus kijk de volgende keer goed voor dat je dit post.

 

Groetjes Gebruiker c 

Hoi @Broodjepotvis ,

Wat naar  dat je wordt gepest door je huidskleur..

En vervelend dat dit je eerste indruk is van de kindertelefoon, terwijl je hier waarschijnlijk bent gekomen voor hulp..

Ik weet 10000000% zeker dat de kindertelefoon dit niet persoonlijk tegen jou bedoelde, en dat zouden ze ook never nooit doen.. aangezien iedereen gelijk is voor hun en iedereen zich veilig moet kunnen voelen op dit forum.

echter zijn er wel een paar regels waar je je aan moet houden. 1 van die regels is dat grof geweld niet is toegestaan.

Jij hebt je daar in dit geval niet aan gehouden, dus ik neem aan dat je de regels nog niet hebt doorgelezen (gebeurt wel vaker, dat mensen dat niet weten)

Ik zou je dus graag verzoeken om de regels door te nemen, en als je echt hulp nodig hebt zullen we proberen je zo goed mogelijk te helpen..

 

Groetjess

Zoals hierboven ook al gezegd word weet de kindertelefoon jouw huidskleur niet dus het is niet racistisch. Je moet gewoon je email verifiëren zoals ook al staat op de screenshot die je stuurde. 

"Je hebt helaas geen rechten" betekent niet dat de kindertelefoon jou als persoon geen rechten wilt geven. Het betekent alleen dat je jouw account nog moet activeren net zoals iedere andere gebruiker.

Reageer