Vraag

racistisch of niet?

  • 21 June 2021
  • 7 reacties
  • 321 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
  • Vaak actief
  • 242 reacties

Ik ben en meisje van 14 en ik ben half koreaans. 

Er is en jongen op mijn school die steeds als hij me buiten school tegen komt , raare geluiden maakt. Vandaag was het bijvoorbeeld  iets van sushi pang pang  ofzo. Maar is dit pesten? En is dit racistisch? Ik vind het vervelend , maar veel meer niet. 

Ik heb het al tegen mijn mentor verteld,  maar ik begijp gwoon niet warom ze het doen enwat ik fout hab gedaan dat ze het bij mij doen. 


7 reacties

Reputatie 3
Badge +1

heyy heyy.

ja het is wel pesten en racistisch. 

Maar het is heel goed dat je het tegen je mentor heb gezegd het beste advies dat ik kan geven is het negeren hoe moelijk het ook is maar hij vind het leuk als je reageert en als hij ziet dat je er mee zit krijgt die ze zin. Als je laat zien van ja dus ik ben half koreaans nou en ik ben goed zoals ik ben dan houdt die van zelf op.

Want je bent bijzonder en uniek en je mag trots zijn op wie je bent! er is er maar 1 van jou he. en daarbij ik denk dat die zelf ook heel onzeker is en zelf niet gepest wil worden.  terwijl julie alle 2 gelijk waardig zijn en niemand het verdiend om gepest te worden. 

 

ik hoop echt dat hij er mee op houdt en onthou jij bent een geweldig persoon en niemand maar dan ook niemand mag jou wat anders laten denken want ja er is maar 1 jij en dat is maar goed ook anders zou de wereld zo saai zijn.

Reputatie 7
Badge +19

Ja het is wel pesten en het zijn inderdaad ook rasistische geluiden/opmerkingen. Dat is natuurlijk niet oke.

Goed dat je naar je mentor bent gegaan, als het niet stopt zou je dat nog eens kunnen doen. 

Reputatie 1
Badge +1

Hiii 

mij ben zelf ook van Japanse afkomst dus ik wordt soms ook geplaagd omdat ik *kleine* ogen heb.  Ik zou gewoon negeren of je ogen rollen.

groetjes avocadooo

Reputatie 2
Badge +3

Pesten gebeurde bij mij ook

Badge

 

ja

수시는 뚱뚱하다
Badge

Hallo, dit is wel racistisch. Praten is wel een goede oplossing. Je kan het ook negeren dan stopt het misschien vanzelf.

 

Groeten UFO 020! 

Badge

hai,

ja dit is racisme en pesten, ze doen dit vaak omdat ze zichzelf leuk of grappig vinden maar je hebt zelf echt niks fout gedaan. dit soort racisme komt heel veel voor bij aziaten. Denk bijvoorbeeld aan het nummer dat je wel eens zong in de kleuters als iemand jarig is “Hanky panky sjanghai” kan echt niet. ik denk dat je er zelf weinig aan kunt doen en vooral moet negeren, ik ben zelf ook lang gepest (niet door racisme) maar het hielp heel erg om ze gewoon te negeren hoe moeilijk dat ook kan zijn

Reageer