Praten over het pesten helpt niet, het word juist erger

  • 15 May 2018
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal ik ben mary!

En als eerste wil ik jullie heel erg bedanken dat jullie op deze topic hebben geklikt! Want ik heb jullie hulp hard nodig.

Ik zit in groep 8?... Dus ik weet niet echt wat er me te wachten staat op de middelbare school... Nou praten helpt
dus niet, de juf zegt alleen maar: "ik zal erover nadenken wat ik hiermee ga doen".... Dus ik zit nu met hoop te wachten... ???.. Dat is heel irritant, De kanjertraining werkte bij ons voor geen meter! Niemand nam het serieus en iedereen zei:
dat de sfeer goed is in de klas! Ze vergeten me ook gewoon, ik zeg een keer dat ik introvert ben, is iedereen her opeens! En zeggen ze dat ik lieg en DAT ik mensen niets toe wens. Dr gymmeester mag me gewoon niet en is gewoon lui om zelf teams te maken! Waardoor ik altijd als laatste word gekozen. Ik word buitengesloten en genegeerd tijdens de pauzes, ik ben daarom nu van overblijf afgegaan. Ze doen me na achter me rug om, omdat ik bijv. woorden met ng op het eind niet kan uitspreken, ook zeggen ze dat ik een grote neus heb en dat ik op een alien lijk omdat ik grote ogen heb. Ik ben zelfs één keer geduwd tegen een boom waardoor ik hevige nekpijn en hoofdpijn kreeg. En dan lachen ze erom en zeggen ze ook nog dat ze het liefst het nog een keer zouden willen doen. Ze maken mn spullen kapot en verstoppen het. Tegenwoordig lacht heel de klas me uit als ik fouten maak. Ze noemen me ook nerd en willen nooit naast me zitten. Ik heb geen één vriend! Alleen maar een ander gehandicapt en ook gepest meisje, die heeft me trouwens ook een keer uitgelachen (ik denk omdat ze erbij wilt horen). Ik ben echt hopeloos??help me alsjeblieft! En geef me tips hoe dit kan stoppen! Ik heb de laatste tijd ook zoveel nachtmerries, buikpijn, hoofdpijn en misselijkheid. En veeelll stress voordat ik na school ga. Dus help me???????????????

2 reacties

Hoi,

Dit is echt niet normaal en heel slecht van die kinderen dat ze dat doen!

Ik vind het moedig en knap van je dat je naar je juf bent gestapt! Heb je alles aan je juf verteld? Al deze dingen?

Wat haar antwoord namelijk kan verklaren is het volgende:
Als je alles hebt verteld is ze waarschijnlijk geschrokken en weet ze niet meteen wat ze moet doen. Daar gaat ze dan waarschijnlijk even over nadenken en dan komt ze bij je terug (dat is een mogelijk scenario).
Als je niet alles hebt verteld, onderschat ze misschien de situatie. In dat geval wil ik je aanraden nog een keer met haar te praten en alles te zeggen wat er speelt.

Misschien is het sowieso goed om nog een keertje met haar te praten. Je zegt wel dat het niet helpt, maar de meeste dingen werken pas na een paar keer. Als je nog een keertje gaat praten, ziet ze dat je het echt niet leuk vindt en dat er NU iets aan gedaan moet worden!

Als je juf nog steeds geen actie onderneemt, kun je misschien naar de directeur gaan.

Heb je je ouders verteld van het pesten? Wat namelijk ook altijd goed werkt om de juf aan het werk te krijgen, is je ouders naar school sturen.

Ik snap dat je veel lichamelijke klachten overhoudt aan het pesten. Dat maakt het natuurlijk allemaal niet beter 😞 Des te meer redenen dat er iets moet veranderen.

Bij mij op de basisschool werd er een meisje gepest. Ik deed daar met mijn groepje niet aan mee en als we het zagen hielpen we haar. Echter deed ze altijd boos tegen ons, omdat ze niet goed wist hoe ze moest reageren. Op de middelbare school zat ik nog bij haar in de klas. Ik zag het daar steeds beter gaan. Ze had de pesters niet meer en kon langzaam vrienden maken. Uiteindelijk is ze van school gewisseld (geen idee waarom) en ik hoorde van mensen dat ze het erg naar haar zin heeft. De middelbare is meestal gewoon opnieuw beginnen met nieuwe mensen zonder vooroordelen. Als je dan gewoon jezelf bent, komt het dus helemaal goed denk ik!

Gr. Pin
- aangepast door de Kindertelefoon ivm anonimiteit.-

En ik zou naar de directeur gaan als je juf er niks aan doet. Of eventueel met je ouders naar school komen want meestal heeft dat meer effect. En je moet gewoon echt vertellen wat er aan de hand is dus ook met dat je pijn hebt. En als dit allemaal niet werkt zou ik naar de politie gaan(oprecht geen idee of dat gaat werken maar die doen er meer aan denk ik)

Gr. I

Xxx

Reageer