Vraag

Pijpfilmpje verspreid

  • 25 June 2018
  • 3 reacties
  • 478 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Er gaat een filmpje rond van een meisje op mijn school waarin ze een jongen pijpt op de wc op een feestje. Ik was op dat feestje samen met haar maar we zijn niet echt vriendinnen eerder kennissen. Ze is 15 jaar en ze wist niet dat ze werd gefilmd. Ook was ze dronken en wilde ze in het begin niet maar die jongen heeft haar soort van omgehaald. Nu is het filmpje verspreid over de hele school en je kan aan haar zien dat ze er echt heel erg mee zit. Ze wordt constant slet genoemd achter haar rug om. Ik vind dit heel moeilijk om te zien ook al ken ik haar niet echt en ik wil haar helpen maar ik weet niet hoe. Wat moet ik doen?

3 reacties

Hoi !

Het siert je dat je zo inzit met dat meisje , ondanks dat je haar niet zo goed kent .
Helaas kan jij er niet zo veel aan veranderen , het is gebeurd en het filmpje is verspreid , dat wordt niet zomaar vergeten . Het is alleszins wel al een begin om niet mee te doen met het uitschelden , lachen of wat ze allemaal doen . Je kan ook af en toe bij haar gaan staan op school en bevriend worden met haar . Let wel op , doe dit enkel als je haar ook echt aardig vindt , als je dit enkel uit medelijden doet is het zowel voor jou als haar helemaal geen fijne vriendschap .
Je kan ook zeggen ' ze heeft het al genoeg gehoord' o.i.d. tegen de mensen die haar uitschelden als je dit durft .

Groetjes , Lot
Poeee... lastig, heel moeilijk. Ik zou proberen er voor haar te zijn, en het voor haar op te nemen. Iets anders weet ik helaas niet.

@ Axoxo

shit

onnodige quote verwijderd - De Kindertelefoon
Hoi!

Het is heel mooi van jou dat je bezorgd bent om dat meisje. Vervelend dat dat filmpje de hele school rondgaat. Het moet inderdaad lastig zijn voor dat meisje, maar het is niet de bedoeling dat jij je er vervelend door gaat voelen. Je kan aan dat meisje voorstellen dat jullie samen naar een leerkracht of mentor gaan, zodat die zich over de zaak kan ontfermen.

Zoals @xLotx zei, is niet meedoen met vervelende commentaar geven, ook een teken dat je het niet met het rondgaande filmpje eens bent. Op een rustige manier de pesters doen inzien dat ze fout bezig zijn, kan helpen. Zorg er wel voor dat je zelf geen slachtoffer van pesten wordt. Als je het gevoel hebt dat het uit de hand loopt, kan je een leerkracht aanspreken.

Groetjes
x

Reageer