Pesten vanwege naaktfoto's


Help, ik ben een jongen van 13, en ik heb naaktfoto's gestuurd, nu weten mensen hier van en schelden me steeds uit met kkr en vanalles, ze wensen me heel vaak de dood toe, en zelf wil ik dat ook heel graag wat moet ik doen?!

11 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik weet dat je het liever niet met je ouders bespreekt en weet niet hoe goede ralaties je hebt met andere familieleden, maar als je een goede band met een van hen hebt kun je het er met hun over hebben. Ook raad ik je aan om troost te putten uit alles waar het uit kan (maar begin niet aan drugs enzo want dat maakt het niet beter). Heel erg veel sterkte en ik wens je het beste.

Hoi

In bovenstaande reacties staat veel nuttig advies, zoals:
- dit bij je mentor of afdelingshoofd melden, zodat zij actie kunnen ondernemen
- zelf de pesters benaderen, of blokkeren op sociale media
- vooral geen zelfmoord plegen, want dat is het niet waard
- hulp zoeken bij je huidige vrienden
- de vervelende mensen achter je proberen laten, en je richten op de mensen die jou wel weten te appreciëren
- als je het moeilijk krijgt, 113 contacteren

Aangezien ze met kkr schelden, lijkt me dit het soort pesters dat nogal gedachteloos uit verveling pest. Heel vervelend voor jou, maar vooral beschamend voor hen, want hun gedrag is zo kinderachtig. Het is heel vervelend dat ze hun verveling, en misschien opgekropte frustratie, op jou uitwerken.

Bij de KinderTelefoon willen ze ook steeds naar jou luisteren. Je verhaal doen kan opluchten, en misschien krijg je nog wat nuttig advies erbij.

Groetjes
x
Vooral geen zelfmoord plegen, je bereikt er helemaal niks mee. Al je naasten zijn verdrietig etc. Ik denk dat je je er even doorheen moet slaan. Misschien is er straks wel heel iemand anders of iets anders waar de pesters hun tijd aan gaan verspillen. Dat ze met kkr schelden is echt heel dom. Zelf kan ik die mensen wel vermoorden die daar mee schelden. Zijn het leerlingen van school? Pesten is strafbaar op school. Als je het verteld (best moeilijk, kan ik begrijpen) kunnen leraren er wat aan doen. Maar aangezien het nu volgensmij voor iedereen vakantie is, gaat het via internet? Je kan screenshots maken er ermee naar iemand gaan, je ouders (hoewel je je daar mischien voor schaamt? Omdat het wel om naaktfoto’s gaat?) bijvoorbeeld? En die kunnen dan samen met jou, naar de ouders van de pesters gaan?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

In ieder geval op school actie ondernemen tegen de kinderen uit je klas. Daarmee bedoel ik melden bij mentor/afdelingshoofd. Je ouders hoef je er niet per se bij te betrekken. De oude vrienden en je ex zul je individueel moeten benaderen, maar kun je deze niet gewoon ontwijken (Blokkeren op sociale media etc)? Geen aandacht meer aan besteden en direct blokkeren.

Ook aan jouw problemen komt een eind, gegarandeerd. Misschien niet zo snel als je het zou willen, maar soms gaat dat niet. Hoewel zelfmoord je problemen inderdaad direct wegvaagt, gebeurt dit ook met je toekomst. Het is het niet waard zelfmoord te plegen. Waar je nu mee zit ben je over een aantal jaar al compleet vergeten. Het zou toch zonde zijn om je toekomst door zoiets op te geven? Je hoeft het niet allemaal zelf te doen. Zoek hulp bij je huidige vrienden bijvoorbeeld. Mocht je toch op de een of andere manier de verkeerde kant op gaan neem contact op met 113.
Dat schelden zou ik gewoon ff negeren want dat gaat sws wel over. Blijf alleen bij de mensen die van je houden en die jij leuk vind. Ga wat leuks doen met hun. Denk vooral aan de leuke dingen die je hebt gedaan en nog kan gaan doen. Be Yourself zoals je profiel naam!
Het is voor mij heel moeilijk om dit onderwerp te vertellen tegen mijn ouders, het zijn oude vrienden van mij, kinderen uit mijn klas en mijn ex vriendin, maar voor mij geld maar 1 ding en dat is zelfmoord, k hoef niet perse een eind aan mijn leven te maken, maar meer een eind aan alle problemen.
Heel erg bedankt Daan, ik waardeer het heel erg!!
geen zelfmoord plegen, als je eraan denkt ga je iets anders doen ofzo.. ga binnenkort aan tafel zitten met je ouders (of iemand anders die je vertrouwt) vertel ze het hele verhaal, misschien kunnen jullie samen een oplossen vinden voor jou probleem. Maar werkt de oplossing van je ouders niet, ga dan gewoon weer terug aan tafel met je ouders en vertel het. het beste zal zijn als je naar een kliniek gaat waar anderen die goed weten wat ze doen je kunnen helpen.
Denk alsjeblieft niet aan zelfmoord want nu denkt je misschien dat niemand om je geeft, of zie je geen oplossingen. Maar als je zelfmoord pleegt wordt niemand er beter van...
Ik heb ook een paar x een nude gestuurd daar deden ze ook fk moeilijk over maar ik werd ook gepest enzo in de 1e ze schelden mij uit voor hoer enzo maar je moet er je niks van aan trekken ik weer dat het moeilijk is dat was voor mij ook lastig maar als je niks terug zegt dan vinden hun het ook niet meer leuk!!

Nog een ding hz schelden mensen met kanker mn opa is daar aan overleden dat is echt niet stoer als je daar mee gaat schelden dus mensen ga nii met kanker schelden ofzo Xox
Badge +1

Heyyyy

 

Geen Zelfmoord plegen! Daar doe je alleen de pesters een lol mee.

Het is naar wat er gebeurd.

Je moet vooral NIET luisteren.

Denk gewoon: ´Later heb ik veel meer bereikt als jullie!´

Je moet vooral denken: ´Ik weet, ik heb iets fout gedaan, maar een mens maakt fouten.

Veel succes nog! Liefssssss =)

Badge

Help, ik ben een jongen van 13, en ik heb naaktfoto's gestuurd, nu weten mensen hier van en schelden me steeds uit met kkr en vanalles, ze wensen me heel vaak de dood toe, en zelf wil ik dat ook heel graag wat moet ik doen?!

hoi wat erg om te horen .nou verwijder de fotos en hou ze de volgende keer voor jezelf .ik zal naar de rector of mentor/contact persoon gaan om dit te melden en als je wil met je ouders .hoe moelijk het ook is zeg het tegen je ouders en met hulp kan je naar de rechter of politie stappen om te zorgen dat elke foto weg is .als iemand tegen je scheld scheld niet treug dat kan tegen je worden gebruikt ga naar de rector mentor of contact persoon en meld dit .als zij er niks aan kunnen doen dan ga je met je  ouders naar de rector want zij moeten je helpen dus eigelijk kan je ze zelf dwingen om te helpen 

 

veel sucsess groetjes 

:grinning:

Reageer