Vraag

pesten op straat

  • 30 September 2020
  • 6 reacties
  • 118 Bekeken

Badge

ik word op straat erg gepest en de politie moet er vaak tussen komen, weten jullie misschien tips.


6 reacties

Afhankelijk van wat je bedoelt met 'gepest' kan je aangifte doen

Hey Maureen14,

Wat vervelend voor je, het lijkt me ook heftig als de politie erbij moet komen.

Alleen nu weten we nog niet zoveel, dus ik denk niet dat we je gericht kunnen helpen.

Misschien kan, wil, durf je wat meer te vertellen?

Maar ik zou er zeker iets aan doen. Ik weet niet precies wat voor type je bent, of je iemand bent die wat terugdoet als je wordt gepest of dat je meer wegvlucht.

Heb je het wel eens met iemand besproken? Ik neem aan dat als de politie erbij betrokken is, dat je ouders/verzorgers er ook van weten.

Sowieso is het denk ik fijn om er met iemand over te praten, dus zoek iemand die je vertrouwt. Maak niet uit wie, als het bij jou maar goed voelt.

En je moet ook iemand hebben die de pesters aanpakt, anders verandert er nog niks voor je

Probeer dus iemand te vinden en kijk hoe die persoon jou daarbij kan helpen.

Misschien kan jij wat meer vertellen dan kunnen we nog concretere tips geven.

Veel sterkte!

Xx Simply Me

Badge

ik word eigenlijk gewoon mishandeld door hun, z willen me suicide krijgen

Reputatie 3
Badge +4

Hoi Maureen14

 

Ik zou gewoon tegen de scotou melden dat deze situatie er is, 

je kunt ook gewoon naar de politie toe gaan om dit te melden want dit kan echt niet

Badge

Mijn broer is een tijdje in de problemen geweest met jongens die tasers messen en soms zelf clock 1911's hadden veel van hun zitten nu gellukig achter tralie of hebben een enkelband in die periode liep ik dus ook gevaar daarom nam ik dan graag een deo bus, zakmes (toen was het nog legaal), zelf gemaakte nunchucks of andere dingen mee om mezelf veilig te houden.

Ik zou zeggen je kan jezelf beter een te gevaarlijk target maken dan suicide te gaan. het zijn namelijk lafaards die alleen tegen onbewapende mensen die in hun eentje zijn hun woede op uit oefenen.

met z'n 2 en over straat gaan is ook veiliger want ze zoeken zwakken die in hun eentje zijn

 

Ik wordt nu nog wel eens geïntimiedeerd door mensen met een op gevoerde aansteker, taser of grote mond. Gellukig  heb ik altijd nog mijn trouwe deo bus bij me (werkt als pepperspray) ik gebruik hem dan ook alleen als verdediging om tijd te winnen als ik moet rennen (Ik ben namelijk 13 en zij zijn 15-17)

new 8

Ps. ik heb het gemeld maar bij mij werd er niet veel aan gedaan dat gebeurde pas na vechtpartijen in de stad

Reacties samengevoegd door De Kindertelefoon voor de overzichtelijkheid

Reageer