Pesten of niet?

  • 30 August 2019
  • 8 reacties
  • 230 Bekeken

Badge
Vroeger had ik op Instagram zo'n rare naam als gebruikersnaam. Ik vond hem toen grappig nou ja je weet het wel. Maar een paar maanden later of jaren misschien (had m nooit veranderd) kwam er opeens een meisje die op mn insta ging commenten met die naam. Later tagde ze haar vriendin in mn bericht zo van kijk dat is' ...' Toen ik een keer met mn vriendinnen in dorp was kwamen we haar tegen en riep ze mij na. Dit bleef ze doen en ik vermeed haar . Ik was zelfs zo erg dat ik haar rooster wist en daardoor haar kon vermijden etc. Ook kwam er later nog een meisje bij die mij ook nariep. Dit alles was nog tot daaraan toe. Maar een paar dagen geleden kwam ik haar tegen met mijn moeder ik was bang dat ze me weer zou naroepen maar dat deed ze niet. Ik dacht dat ze me misschien alweer was vergeten en was super blij. Alleen toen ik de volgende dag bij de supermarkt kwam stond er met tape op een reclame bord mijn naam en daarachter kk duidelijk bedoelde ze daarmee kanker. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Voel me niet meer veilig in mijn eigen huis en durf niet meer naar dorp in de angst haar daar tegen te komen. Is dit pesten of gewoon iemand die vervelend doet?

8 reacties

Ik ga eerlijk met je zijn ik heb heel veel jongens en ook wel een paar meiden gezien die dagelijks kk dit kk dat hou je kk bek niet kk stoer doen etc...
maar ik geef je een tip niet bang zijn en niet laten zien dat je dat bent gewoon doorgaan met het dagelijkse leven zoals ik het zie is dit een typisch persoon die op een ‘makkelijk’ persoon mikt en die dan op ook maar de kleinste dingen gaat aanvallen 99% is het zelfde zolang jij niks terug doet hebben zij vrij spel en de opperlands helaas is dit vaak het geval maar als jij gaat aanvallen 1 op 1 zullen zij dat niet verwachten en het moeielijk krijgen (er is 1% die het niet moeilijk krijgen maar dat zie je weinig tot zeldzaam)

hoe ik zou handelen en wat de meest effectieve manier is?
kijk je ‘angst’ in de ogen vroeg of laat zal zij weer met onzin aankomen dit moet je vooral negeren totdat je haar tegenkomt jij alleen zij alleen geen vrienden dit is wanneer jij kan zeggen dat het ontiegelijk dom is ofzo om je zo te gedragen en laten zien dat je niet bang bent en geen fuck geeft ik hoop dat ik je heb geholpen de community richtlijnen niet heb overtreed en als dit een en al als onzin klinkt zeg ik sorry
Hoi

Een meisje in je omgeving roept je na en schreef recent een kwetsende tekst op een reclamebord. Hierdoor word je geplaagd door angst.

Wat dit meisje doet, is pesten. Ze roept je na, laat kwetsende woorden achter, en lijkt dit achter andermans rug te doen. Dat je hierdoor niet met een rustig gevoel je huis kan verlaten, is niet ok.

Als ik het goed begrijp, zitten dit meisje en jij op dezelfde school. Zou je het pesten bij je mentor kunnen melden? Je mentor zou kunnen ingrijpen, en ervoor zorgen dat jij weer met een veilig gevoel door de schoolgangen kan lopen.

Weten vrienden van het pesten? Je zou kunnen proberen om zo vaak mogelijk in het gezelschap van anderen te zijn. Ik vermoed dat dit meisje je in het bijzijn van anderen minder snel lastig zal durven vallen.

Groetjes
Kenshin
Badge
Bedankt voor je antwoord,
Maar nee het is geen meisje van mijn school. Hiervoor kende ik haar niet eens! Een paar vriendinnen weten ervan maar die zeggen er niks van. Te bang denk ik. De enige keer dat ze niet durft is dus als mijn moeder er bij is.
Groetjes
Ook als dit meisje niet op dezelfde school zit, zou je geholpen kunnen zijn door je mentor. Vaak heeft een docent in d'r opleiding methoden aangeleerd gekregen voor het omgaan met pesten. Denk je dat je bij je mentor terecht durft?

Gr. Kenshin
Wat vo meisje is t ? Meestal doen ze alleen mr stoer, Stel je ziet ze in t dorp, Kijk ze aan en kijk gewn rustig aan like you dont care. T zijn je vriendinnen niet, je hebt niks met ze te maken dus laat hun.
Eigenlijk moet je als je ze ziet en ze roept je weer na, Ga nr dr toe. Zeg vn Is er iets want jullie roepen me steeds na. Je moet gewn op aardige manier zeggen, Niet onzeker. Wrss gaan ze normaal doen in je gezicht. Want nu denken ze van ze zegt er toch niks van, ze durft niks te doen. Ze gaan nie verwachten dat je gaat komen. K snap is eng maar je moet t doen
Badge
Hiermee kan je ook naar de politie gaan, zij zullen in gesprek gaan met de ouders van het meisje. Dan krijgt ze het echt wel even moeilijk en denkt ze zeker 2 keer na voor ze zoiets weer doet. Belachelijk dat je zo kan zijn tegen een ander.
Badge
Hoi, sorry voor mijn late reactie. Mentor ga ik denk wel heen. Maar ze aankijken en zo en dat zeggen durf ik echt niet. Ik weet niet waarom. Vind ik dood eng. Ook al z ijn ze maar 1 jaar ouder. Ze staan echt wel een beetje bekend als dit soort meiden. En politie vind ik een beetje heftig. Ik durf het nog geen eens aan mijn moeder te vertellen. Niet dat ze boos op me zal worden maar ik weet niet waarom. Ik ga het haar denk wel vertellen want ik ben echt oprecht bang voor ze. Bedanky voor de reacties
Als het aanspreken van je mentor je spannend lijkt, zou je deze gerust een mailtje kunnen sturen. Hetzelfde met je moeder; een berichtje waarin je uitlegt wat er aan de hand is kan prima.

Gr. Kenshin

Reageer