Vraag

pesten met 'homo'

  • 14 August 2020
  • 4 reacties
  • 195 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo mede schrijvers van de Kindertelefoon, 

 

Ik weet niet of dit pesten is maar ik heb vanochtend iets vervelends meegemaakt. 
Ik liep ergens op weg naar de mediamarkt toe om mijn nieuwe telefoonhoesje op te halen.
Ineens waren er 2 jongens die gingen mij de hele tijd uitschelden voor homo en dan beetje rappend zoals: Jonas is gay …. Jonas is homo … Jonas is gay…. Maar zelf heeft hij geen idee 
En ze gingen de hele tijd foto's maken.
Ik heb hun gewoon genegeerd en deed alsof het niks met me deed maar het deed me wel wat en ik vroeg me af of negeren wel het juiste was om te doen? Had ik niet wat terug moeten zeggen/doen?

En hoe leer ik daar mee omgaan? 


4 reacties

Heyy

Ja, dat is nooit aangenaam. Ik denk alsnog dat je met hierop te reageren niks goed doet. Dan zullen ze blij worden dat het je irriteert. 

Ik heb dat zelf ook een tijdje gehad. Terwijl ik gwn hetero ben. In het begin is het heel vervelend maar op een duur word je het gewoon en boeit het je weinig. Na een tijdje stoppen de meesten hier ook mee hoor.

Groetjs

Badge

Hey hey :)

Zo idioot van die jongens!! Ik hoor wel vaker jongens elkaar uitschelden voor homo terwijl dat eigenlijk helemaal geen scheldwoord is maar dat even terzijde… ik vind dat echt niet oke en al zeker niet dat ze foto's maken! Maar ik zou het gewoon blijven negeren en als het zo blijft (dan vind ik dat inderdaad pesten) dan zou ik zeker naar een volwassene gaan!

 

Grtz xo

Heyy, vraagje; ben je ook homo of ben je niet zeker?? Als je homo bent zou ik het opvatten als een compliment :P

 

maar in ieder geval, goed van jou om ze te negeren.  Als ze geen reactie van je krijgen begint het hopelijk voor hun op een gegeven moment saai te worden omdat jij je er niks van aan trekt. Ik weet dat dit erg lastig kan zijn, maar het helpt hopelijk wel. :)

wel vervelend voor je, maar hopelijk heeft mijn antwoord nut

Ik bedoel, het is negatief bedoelt. De bedoeling is om je pijn te doen, vaak vanuit hun eigen onzekerheden en slechte opvoedingen maar laten we daar niet over beginnen. Negeren is altijd de beste keuze. Er is zeker een argument voor "dat je voor jezelf op moet komen", maar in dit geval, niet. Ze willen een reactie uitlokken. Die moet je ze dus niet geven. Verder is het heel vervelend voor je. Helaas is hier niet veel aan te doen behalve er zelf harder van worden en er boven blijven staan. 

Reageer