Vraag

pesten in de klas en er buiten

  • 27 May 2021
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hey

 

ik word in de  klas en op het schoolplein gepest ( en ook na school) ik ben dus  af en toe bang om naar school te gaan ook al vind ik school leuk ik heb hierover mijn mentor en mijn ouders gesproken hebben jullie nog wat advies?

 

groetjes,

amaay

 


5 reacties

Reputatie 1
Badge

bedankt maar ik vind het ook best moeilijk om niet te rageren omdat ik ADHD heb. Heb jij anders nog tips voor mij?

 

groetjes,

amaay

Heey,

Ik kan begrijpen dat het heel moeilijk is om niet te reageren op de pesters. Geven je mentor en ouders nog steun? Zij kunnen denk ik gerichter meekijken met jouw situatie.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 1
Badge

Heey,

Ik kan begrijpen dat het heel moeilijk is om niet te reageren op de pesters. Geven je mentor en ouders nog steun? Zij kunnen denk ik gerichter meekijken met jouw situatie.

Groetjes,
Simply Me

Ja ze geven wel steun maar doen er verder niks nu meer mee dus kinderen uit mijn klas gaan nu gewoon door

 

Groetjes,

Amaay

Heey amaay,

Wat rot dat je word gepest! Heel goed en dapper dat je er met je ouders en mentor over praat.
Praten helpt je vaak al enorm veel en ik zou je dat ook zeker aanraden.

Het is ook belangrijk om het pesten niet persoonlijk aan te trekken. Het is niet jouw schuld.

Daag de pesters niet uit, maar je hoeft er ook niet voor te vluchten. Het kan helpen om wat mensen om je heen te hebben, dan voel je je misschien ook wat minder alleen. Samen zou je kunnen opkomen tegen de pesters.

En blijf vooral naar school gaan en jij mag er ook zijn. Helpen je ouders en school je ook tegen het pesten?

Groetjes,
Simply Me

Dat is wel echt heel rot, ook vervelend om te horen..Denk je dat je dit nog een keer zou kunnen bespreken met je ouders en/of school?

Heb je andere mensen met wie je omgaat? Misschien kunnen zij je hierin steunen en voor je opkomen?

Toen ik zelf gepest werd, probeerde de school er wat aan te doen, maar dat lukte niet heel erg. Toen zijn er wat mensen uit de klas aangewezen om op te komen en mij wat meer te betrekken. Dan voel je je soms wat minder alleen. Denk je dat je zoiets kunt proberen?

Groetjes,
Simply Me

Reageer