Vraag

Pesten en eenzaam. Ik weet het niet meer.

  • 9 October 2022
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik word superveel gepest en buitengesloten. Iedereen haat mij.

Ik heb echt alles al geprobeerd om vriendinnen te maken. 

- Vrolijk zijn

- praten  over hun hobby

- complimenten geven

- vragen of ik naast ze mag zitten

- vragen of iets leuks willen doe. (Dan zeggen ze altijd nee. Of als jij mee gaat dan niet. )

Ik ben ook niet lelijk ofzo en kan ook mooi Tekenen.

Ik wou op Tekenles om daar vriendinnen te maken. Maar mijn ouders kunnen zulke dingen niet betalen. Mij vader zegt ook vaak dat wij te duur zijn. Dat hij liever geen kinderen had gehad.

Soms wordt ik geslagen door de kinderen op school. . San helpt niemand. Ook zeggen ze dat het gezelliger is als ik dood ben. Mijn moeder zegt dat ze jaloers zijn. Maja ook al zijn ze dat. Dan herik nog geen vriendinnen.

Ik heb al met de mentor gepraat. Toen moest ik sova cursus. Toen leerde ik hoe ik een pen moest lenen en mijn naam en hobby enzo miest zeggen. Echt heel kinderachtig echt voor de kleuterschool. Ik zei dat ik hulp wilde met het pesten. Dat ik dat al kon. Toen kreeg ik te horen dat school niets meer voor mij kon doen want ik stond niet open voor hulp. De pesters hebben nooit straf if iets gehad.

Mijn ervaring is ook dat leraren laf en lui zijn en altijd de kant van de pesters kiezen. Dat is het makkelijkst. Scholen geven niet om de niet populaire kinderen. Die laten ze gewoon zitten.

Een andere leraar stuurde mij weer naar een andere sova training buiten school. Maar daar werd ik naar 1x weggestuurd omdat ik helemaal geen sova training nodig had ik was Sociaal genoeg. Die zeiden de school moet hetbonveilige klimaat aanpakken. Mij  ouders zeiden dit tegen de school. Die zeiden ja dan kunnen wij ook niets meer oplossen. Die zeiden dat ik naar een psychologische onderzoek moezt. Dat het klimaat op school niet onveilig was. Want als de hele klas het leuk vind en zij niet. Dan is er toch iets mis met haar. Mij ouders werden hierom heel boos. En zeggen dat ik sws niet naar de psycholoog ga.

Toen zei iemand ga naar de vertrouwenspersoon. Maar die is ook can school. Ik weet al. Dan krijg ik weer van alles de schuld. En dan krijg ik weer een paar gesprekjes die tocg niets oplossen.  Het is zonde van de moeite om op school om hulp te vragen het interesseert ze toch niet. Die mensen willen alleen maar natrappen door nig eens te zeggen wat jij niet goed. Leraren zijn niet te vertrouwen. Ze zeggen dat ze het beste met je voor hebben maar ze liegen.

Ik voelmij gewoon zo alleen. Ik doe altijd heel erg mij best en help anderen en ben aardig. Maar toch haat iedereen mij. En helpt niemand. Mijn ouders willen mij niet, de kinderen uit mijn klas wensen mij dood. En de leraren boeit het ook niet. 

Wat moet ik doen?

 

 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hee,

 

Wat rot om te lezen dat je super veel wordt gepest en buitengesloten en dat je het gevoel hebt dat iedereen je haat.. Het klinkt alsof je in een lastige situatie zit!

Ik vind het heel knap van je dat je al zoveel hebt geprobeerd om vriendinnen te maken en dat je je verhaal hier op het forum deelt! Je kunt ook De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes, 

Laura | De Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge +1

Hey @Anymous

wat vervelend zeg,

Ik snap hoe jij je voelt je moet weten dat ik ook gepest ben geweest en de persoon die ik het meest vertrouwde me gewoon in de steek liet en met de andere meedeed wanneer ze mij in elkaar sloegen/ schopten dus ja… 

weet je ik wilde eigenlijk geen advies van ismand omdat ik dacht jij snapt mij toch niet en laat mij ik ben gewoon verdrietig en boos misschien is dit bij jou ook zo maar al zou dat zo zijn. Ik ga je toch advies geven😊

misschien moet je toch met een psycholoog gaan praten niet omdat je gek bent maar zodat je kan vertellen wat ze doen en wat dit met jou doet zodat als het te ver gaat hij misschien toch kan ingrijpen? 
En ik ben christelk jij misschien niet (iedereen is vrij van mening en overtuiging ) en in de bijbel staat het kwade kan je overwinnen door het goede( de liefde tot je medemens hoe lastig dit ook is) er is een verhaal waarin Gkd zegt als iemand je op je wang slaat geef hem dan ook je andere wang dat hij daar ook op mag slaan . En dit klinkt heel gek maar dat werkt echt op een gegeven moment zei ik:’ sla me nog een keer in elkaar dan als jij daar gelukkig van wordt doe het dan nog maar een keer dan wordt in iedergeval nog iemand van ons gelukkig en ze stopte toen ik ben naar de juf gegaan maar die was het met de pesters eens dus daar had ik toen niet veel aan.

de persoon die mij het ergst pestte is nooit echt helemaal gestopt ze roddelde over mij en bleef me kleineren maar de rest was gestopt en werden zo wat mijn vriendinnen dus…..

Vriendelijke groetjes,

Mij, 

psst: weet dat ik je vriendin wil zijn en je altijd tegen mij mag praten!!! 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hi!

Ik snap heel goed hoe je je voelt! Allereerst wil ik zeggen dat er niets, NIETS, mis met jou is. Het is niet jouw schuld. Het is inderdaad waar dat scholen vaak zo min mogelijk doen tegen pesten. En als je niet naar een psycholoog mag van je ouders zal je het zelf moeten doen (Trouwens, naar een psycholoog gaan is zorg en zorg is een recht. Ik denk dat je ook wat problemen hebt met je ouders. Misschien kan je dat bespreken met mentor/huisarts/vertrouwenspersoon?). 
 

Ik was in precies dezelfde situatie en ik had ook geen social skills. Ik heb alles moeten leren van youtube enzo. Maar dit is wat ik weet:

Mensen geven als ze in een groep zoals een klas zitten aan iedereen een waarde. Dit doe jij ook. Het is een onbewust overlevingsmechanisme, want als je vroeger snel de belangrijkste persoon uit een groep wist, had je een grotere kans om te overleven. Wat er bij jou aan de hand is is dat je volgens je klas een lage waarde hebt (aka raar, irritant, vervelend). Gelukkig kan je daar wat aan doen. Waarde bestaat uit vier onderdelen: uiterlijk, status, geld en status. Uiterlijk kan je wat aan veranderen. Je zei al dat je er niet verkeerd uitziet, maar goede hygiëne, sporten, je tanden poetsen en je nagels knippen doet niemand kwaad. Ook je kledingstijl hoort hierbij. Je er echt niet uit te zien alsof je naar de Fashion Week gaat, maar draag gewoon iets wat jij leuk vind en waar je je comfortabel in voelt. Status is wat anderen van je denken. Als iedereen zegt dat ze je leuk vinden, gaan sneller meer mensen je leuk vinden. Jij hebt hier alleen niets aan, maar toch handig om te weten. Geld is nog niet heel toepasselijk, en duidelijk hebben je ouders geldzorgen. Maar zorg dat je goed met je geld omgaat (misschien een baantje nemen?) en dat jij niet in de problemen komt. Maar geld is het minst belangrijk. Het belangrijkste is gedrag. En met gedrag bedoel ik zelfvertrouwen, snelle reacties en lichaamstaal. Maak je rug recht, loop zelfverzekerd, wees niet bang om mensen aan te kijken, sta open, glimlach als je iemand ziet en neem wat meer plek in. Dat laat mensen allemaal zien dat je zelfverzekerd bent. Fake it till you make it! Geloof me, het maakt zo’n verschil. En snelle reacties: zorg dat je altijd wat te zeggen hebt als ze je pesten. Kom voor jezelf op. En het allerbelangrijkste: zie je eigen waarde. Geen vrienden is beter dan de rotkinderen in je klas. Laat dat merken. Je staat boven ze, en je mag best een beetje meer arrogant zijn. Niet te veel ofc, maar zie dat jij het belangrijkste bent in jou leven. Kijk niet alleen voor vrienden in jou klas, maar ook daarbuiten of in andere jaren. Als mensen over je roddelen of vieze blikken geven, glimlach naar ze en loop verder alsof je de main character bent!

succes!!! Ik ben er altijd om te praten (:

pepermuntthee

Reputatie 5
Badge +4

ik voel(de) me zo op school en dat is heel vervelend,

het beste wat je kan doen is misschien met kinderen uit andere klassen te communiceren want wie weet zijn daar wel aardige mensen

 

                                                                    xxxxxxx famke

Reputatie 7
Badge +15

Het feit dat je anymous bent betwkent waarsch dat je dit niet gaat zien… toch stuur ik jou even heel veel geluk toen , het allerbeste meis, het komt gied, dat beloof ik je, ooit komt er een moment dat je ( ware) vriendschap gaat ervaren… nu ( misscgien ) nog niet… je weet maar nooit… just be yourself, 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer